تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 20 فوریه 2020 - 12:35
کد خبر : 14290

دانش‌آموزان دختر دبستان امام حسن مجتبی (ع)رسیدن به سن تکلیف را جشن گرفتند

دانش‌آموزان دختر دبستان امام حسن مجتبی (ع)رسیدن به سن تکلیف را جشن گرفتند

معاون پرورشی دبستان امام حسن مجتبی (ع) گفت: این آیین باشکوه که با برنامه های متنوع دینی و قرآنی و اقامه نماز جماعت مغرب وعشا با حضور دانش آموزان و اولیاء آنها برگزار شد دانش آموزان با اهمیت مقوله تکلیف و انجام عبادات دینی در سن شرعی و قانونی آشنا شدند.

آفتاب دنا : آئین جشن تکلیف دختران دانش آموز کلاش سوم دبستان امام حسن مجتبی (ع) شهرستان بویراحمد همزمان با دیگر مناطق مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور مسئولان شهرستانی در حوزه علمیه خواهران یاسوج برگزار شد.

معاون پرورشی دبستان امام حسن مجتبی (ع) در حاشیه این جشن باشکوه گفت: جشن تکلیف  قریب به ۵۰ نفر از دانش آموزان پایه سوم این دبستان  همزمان با دیگر مدارس استان برگزار شد.

خانم ضیائی گفت: این آیین باشکوه که با برنامه های متنوع دینی و قرآنی و اقامه نماز جماعت مغرب وعشا با حضور دانش آموزان و اولیاء آنها برگزار شد دانش آموزان با اهمیت مقوله تکلیف و انجام عبادات دینی در سن شرعی و قانونی آشنا شدند.

وی خاطرنشان کرد: سن تکلیف، شروع و سرآغاز تحول و مرحله پراهمیتی در زندگی انسان برای ورود به عالم معنویت است، خدای متعال در سنین تکلیف برای دختران و پسران شرایطی را فراهم می آورد تا آنان بتوانند به سمت کمال حرکت نمایند و مسئولیت عبودیت و بندگی خدای متعال برعهده آنان گذاشته می شود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد با تقدیر و تشکر از مدیر ومجموعه کادر مدیریتی و آموزگاران دلسوز دبستان امام حسن مجتبی (ع) وتبریک رسیدن به سن تکلیف و انجام واجبات دینی به دانش آموزان نیز گفت: امروز دشمن در مقابله با ایران اسلامی، حجاب و عفاف را هدف قرار داده است از این رو خانواده ها و مسئولان فرهنگی می توانند با ترویج فرهنگ عفاف و حجاب آن هم از دوران کودکی این توطئه دشمن را خنثی کنند.

آناهیتا مرادیان از نماز به عنوان نماد شکوهمندی از اتصال انسان با خدا یاد کرد و بیان داشت: افرادی که به سن تکلیف می رسد باید در کنار تمامی اعمال نیکی که انجام می دهند، به نماز توجه ویژه داشته باشند زیرا اعمال انسان در صورتی مورد قبول حضرت حق قرار می گیرد که نماز وی مورد قبول واقع شده باشد.

هادی زارع‌پور مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز در گفتگو با خبرنگار آفتاب دنا گفت: ۷ هزار دانش آموز دختر و ۵ هزار و ۴۰۰ دانش آموز پسر در این استان به سن تکلیف رسیده‌اند که آئین جشن تکلیف این دانش آموزان به صورت نمادین در حسینیه ثارالله یاسوج و در دیگر شهرستان‌ها به صورت معلم محور اجرایی شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی