تاریخ انتشار : شنبه 8 فوریه 2020 - 0:09
کد خبر : 14225

کلنگ زنی سه طرح و پروژه آبی در استان کهگیلویه و بویراحمد

کلنگ زنی سه طرح و پروژه آبی در استان کهگیلویه و بویراحمد

آفتاب دنا : علی داوودی مهر گفت: به مناسبت دهه مبارک فجر و با حضور استاندار و دیگر مقامات استانی، سه طرح و پروژه آبی در کهگیلویه و بویراحمد، کلنگ زنی خواهد شد.

آفتاب دنا : به مناسبت دهه مبارک فجر و با حضور استاندار و دیگر مقامات استانی، سه طرح و پروژه آبی در کهگیلویه و بویراحمد، کلنگ زنی خواهد شد.

به گزارش آفتاب دنا به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد، علی داودی مهر، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان با بیان این خبر، گفت: به مناسبت دهه پرفروغ فجر اسلامی، فاز اول طرح تامین و انتقال آب شرب شهرهای دیشموک و قلعه رییسی و تعدادی از روستاهای مسیر، پروژه بهسازی و توسعه بند انحرافی و کانال آبرسانی اراضی کشاورزی رودبال و پروژه تامین آب نقاط مستعد دیم بخشی از اراضی شهرستان گچساران از سد چم شیر، با حضور استاندار محترم، نمایندگان محترم مردم شریف شهرستانهای استان در مجلس شورای اسلامی و دیگر مقامات و مسئولان استانی و شهرستانی، کلنگ زنی خواهد شد.

مدیرعامل آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: از اهداف طرح آبرسانی به شهرهای دیشموک و قلعه رییسی، که مشاور آن شرکت مهندسین مشاور آبدان فراز و پیمانکار آن شرکت اقلیم یاب زاگرس است، تامین و انتقال آب شرب این شهرها و همچنین تعدادی از روستاهای بخش دیشموک، چاروسا و مرکزی شهرستان کهگیلویه به میزان۴٫۰۷ میلیون مترمکعب در سال در افق ۱۴۲۵ با پوشش جمعیتی بیش از ۶۶ هزار نفر است که در حال حاضر فاز اول آن که آبرسانی به شهر دیشموک می باشد، کلنگ زنی خواهد شد.

وی، ادامه داد: اجزای کلی طرح، شامل بند انحرافی، ایستگاههای پمپاژ ۱ و ۲ و مخازن مکش بتنی آنها، خطوط انتقال آب شرب و تاسیسات وابسته و مخازن تعادلی و ذخیره مرتفع است.

علی داودی مهر، افزود: دیگر پروژه ای که کلنگ زنی خواهد شد، پروژه بهسازی و توسعه بند انحرافی و کانال آبرسانی اراضی رودبال است که در راستای تامین آب مورد نیاز حدود ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی روستاهای رودبال، سرتیره، امامزاده سید جمال الدین، نازمکان، بوراژ(هجرت)، اسلام آباد، گبرستان و … می باشد که شرکت مشاور آن، شرکت مهندسین مشاور حاسب فارس و پیمانکار آن، شرکت بویر عمران مبین است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد، ادامه داد: با عنایت به تخصیص ۱۲۵،۶ میلیون مترمکعب آب از سد چم شیر(۶۰ میلیون مترمکعب جهت صنعت و ۶۵،۶ میلیون مترمکعب جهت کشاورزی)، پروژه دیگری که انشاالله کلنگ زنی می شود، پروژه فاز اول تامین و آبرسانی به نقاط مستعد دیم بخشی از اراضی شهرستان گچساران(حد فاصل اراضی تحت پوشش طرح های امامزاده جعفر(ع) و سد کوثر) از سد چم شیر است که موقعیت اجرای آن در محدوده بین سد چم شیر تا قره دشت می باشد و مشاور آن، شرکت مهندسی مشاور پاراب فارس و پیمانکار آن نیز شرکت اقلیم یاب زاگرس است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی