تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 ژانویه 2020 - 19:40
کد خبر : 14111

حفظ امید ونشاط در جامعه رسالت رسانه هاست/افزایش ۷۶ درصدی مخاطبان شبکه استانی دنا

حفظ امید ونشاط در جامعه رسالت رسانه هاست/افزایش ۷۶ درصدی مخاطبان شبکه استانی دنا

آفتاب دنا : امیر رئوف در دیدار با هیات اندیشه‌ورز بسیج رسانه استان ، حفظ امید ونشاط در جامعه را رسالت رسانه ها دانست وگفت: هرچه رسانه خودش را به مطالبات عمومی مردم نزدیک کند اعتماد بین مردم و رسانه افزایش می بابد.

آفتاب دنا : مدیرکل صدا وسیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد در دیدار با هیات اندیشه‌ورز بسیج رسانه  استان ، حفظ امید ونشاط در جامعه را رسالت رسانه ها دانست وگفت: هرچه رسانه خودش را به مطالبات عمومی مردم نزدیک کند اعتماد بین مردم و رسانه افزایش می بابد.

به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا ، هیات اندیشه‌ورز بسیج رسانه سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد در سلسله نشستهای خود با مسئولان استانی با مدیرکل و مجموعه معاونین صدا وسیمای مرکز استان دیدار کردند.

امیر رئوف در این دیدارصمیمی که در صدا و سیمای استان برگزار شد گفت: رسانه ها در ایجاد امید و نشاط در جامعه نقش بسزایی دارند  و هر جامعه ای  که از ابزار رسانه به خوبی استفاده کند توسعه پیدا می کند.

وی توجه به دین ،اخلاق ،امید و آگاهی در جامعه را که رهبر معظم انقلاب برآنها تاکید داشته اند را یاداور شد وگفت: رسانه هایی که دل درگرو رشد وآبادانی استان دارند با انتشار وپخش اخبار امید بخش  درشکوفایی توسعه استان به خوبی می توانند نقش آفرینی کنند.

مدیرکل صداوسیمای مرکز کهگیلویه وبویراحمد ضمن ابراز خرسندی  واظهار رضایت از این دیدار گفت: بسیج رسانه چتری است که بر سر همه رسانه های استان ،که می تواند با ساماندهی و برنامه ریزی  گام مهمی در ارتقاء دانش و آگاهی خبرنگاران و اطلاع رسانی و فرهنگسازی در زمینه های مختلف داشته باشد.

رئوف، به مهمترین رویکرد و راهبرد رسانه ملی اشاره کرد وگفت: راهبرد اصلی و معتبر رسانه ها بویژه رسانه ملی صدا وسیما  به سمت اخبار امیدوارکننده و مثبت استوار است.

مدیرکل صداوسیمای مرکز کهگیلویه وبویراحمد با تحلیل برخی چالش های فرا روی رسانه ها و گسترش دامنه وسیع و پرنفوذ شبکه های اجتماعی و فضای مجازی بویژه در این برهه زمانی تاکید کرد که تمایل و گرایش بسیاری از مخاطبان و حتی گروه های مرجع به سمت اخبار زرد ، جنجالی و منفی گرایانه در این استان بیشتر است.

وی افزود: سه کارکرد هر رسانه ای خبر و اطلاع رسانی، آموزش و تبیین و تفریح و سرگرمی است.

رئوف، کهگیلویه وبویراحمد  را سرشار از ظرفیت های متنوع و استعدادهای فراوان در بخش های مختلف دانست وگفت: بدون شک نسبت به معرفی این ظرفیت ها و قابلیت ها در حوزه رسانه کوتاهی شده است.

مدیرکل صدا وسیمای کهگیلویه وبویراحمد، با تشریح برخی کارکردها و اولویت های خبری مرکز دنا نیز گفت: سعی شده تا رسانه به سوی مردم و متن جامعه بویژه جوامع روستایی استان سوق داده شود و حتی محتوای بسیاری از برنامه های صدا و سیمای استان با حضور مردم و گروه‌های مرجع تولید می شود.

وی برخی خواسته ها و توقعات مخاطبان و البته گروه های مرجع را در خصوص شیوه های ورود صداو سیما به برنامه های مختلف یاداور شد و گفت: رسالت و ساختار سازمانی هر مرکزی در هر استان و منطقه ای مشخص است.

رئوف ادامه داد: اولویت اصلی صداوسیمای مرکز کهگیلویه وبویراحمد توجه و پرداختن و تقویت فرهنگ ها، آداب و رسوم مختلف مردمان این خطه با سلایق ، قومیت ها و گرایش های مختلف است.

افزایش ۷۶ درصدی مخاطبان شبکه استانی دنا

مدیرکل صدا وسیمای کهگیلویه وبویراحمد در ادامه با اشاره به نظر سنجی صورت گرفته از سوی سازمان صدا و سیما تصریح کرد: در پاییز سال ۹۷ تلویزیون استان ۵۸ درصد مخاطب داشت که با تغییر در برنامه ها و شیوه تولید برنامه هم اکنون و در پاییز ۹۸ این میزان به ۷۶ درصد افزایش یافت.

وی ادامه داد: همچنین در بخش رادیو نیز طی پاییز ۹۷ مخابان ما ۲۹ درصد بوده اند که هم اکنون و در پاییز ۹۸ این میزان به ۳۹ درصد رسیده است.

رئوف تاکید کرد: ۳۰۰ شبکه تلویزیونی فارسی زبان خارجی با هزینه های میلیاردی فرهنگ و اعتقادات ما را هدف قرار داده اند.

از نقد منصفانه و سازنده رسانه ها استقبال می کنیم

مدیرکل صدا وسیمای کهگیلویه وبویراحمد در ادامه سخنانش به نقد صدا  سیما اشاره کرد و گفت: نقد می تواند موجب توسعه و شکوفایی هر مجموعه ای شود و ضمن احترام به همه نقدها از نقد منصفانه و سازنده رسانه ها نیز استقبال می کنیم.

رئوف افزود: رضایت مردم به رسانه ملی به عنوان یک رسانه مرجع را یاداور شد وگفت: مردم برای راست آزمایی اخبار در فضای مجازی نیز به رسانه ملی رجوع می کنند.

مدیرکل صدا وسیمای کهگیلویه وبویراحمد در پاسخ به درخواست یکی از فعالان فرهنگی و رسانه ای استان در خصوص ورود جدی تر صداو سیمای مرکز استان به موضوع فسادهای سیستمی و برخی پرونده های خاص نیز گفت: رسانه باید در این زمینه بویژه در حوزه پرونده های قضایی با ظرافت ورود پیدا کند و هرگونه افراط گرایی در این راستا تبعات منفی به دنبال خواهد داشت.

کمک به ارتقاء کیفی رسانه ها رویکرد هیات اندیشه ورز بسیج رسانه

 رئیس هیات اندیشه ورز بسیج رسانه استان کهگیلویه وبویراحمد در این نشست گفت: هیات اندیشه ورز بسیج رسانه استان چند ماهی است  که از فعالیت رسمی آن می گذرد که جلسات مختلفی را با مسئولان استانی در راستای کمک به ارتقاء کیفی رسانه ها ، آسیب شناسی  مقوله اطلاع رسانی  و حل مشکلات و مطالبات رسانه ها داشته است.

علی اکبری تبار افزود: رسانه امروز در تحولات دنیا بیش از هر زمان دیگر نقش آفرین است که در استان باتوجه به رسانه های فعالی که وجود دارد باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد.

وی مهمترین نقش  رسانه ها را مقابله با نفوذ فرهنگی دشمن دانست وگفت: در این بین هیات اندیشه ورز بسیج رسانه به‌عنوان یک نهاد با ماهیت انقلابی و فرهنگی که مروج  اندیشه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری و ارزش‌های انقلاب اسلامی است نقش بی‌بدیلی دارد که در این زمینه برنامه های خوبی  برای استفاده از ظرفیت رسانه های استان در دست اقدام داریم

وی ضمن تشکر از مدیرکل صدا وسیمای استان در برنامه های تحولی در صدا وسیما نیز گفت:  صدا وسیمای مرکز استان در دوران جدید مدیریتی برنامه های خوبی را در راستای پیگیری مشکلات مردم و بیان خدمات نظام در استان برداشته است که افزایش  رضایت مخاطبان را در پی داشته است.

بسیج رسانه چتری است که همه رسانه های استان با سلیقه های مختلف را در بر می گیرد

رئیس بسیج رسانه سپاه فتح  استان کهگیلویه وبویراحمد نیز در این جلسه با اشاره به ماموریت بسیج رسانه گفت: بسیج رسانه چتری است که همه رسانه های استان با سلیقه های مختلف را در بر می گیرد و تلاش دارد با کمک اصحاب رسانه برای ارتقاء کیفی رسانه ها به سمت حرفه ای شدن گام برداد.

فخرالدین رضایی ماموریت بسیج رسانه را تشکیل جبهه رسانه‌ای انقلاب اسلامی دانست و گفت: امروز شگرد دشمن در مقابله با انقلاب اسلامی، فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و رسانه ای است تا نسل جوان را نسبت به انقلاب دلسرد نماید.

وی خاطرنشان کرد: بسیج رسانه با هدف هم‌افزایی و استفاده از ظرفیت خبرنگاران با  نگاه فراجناحی فعالیتها وبرنامه های خوبی را آغاز کرده است .

ضرورت تعامل وهم افزایی رسانه ها برای کمک به توسعه استان

مدیرمسئول هفته نامه نسیم دنا نیز در این جلسه با اظهار خرسندی از برگزاری این جلسه در طلیعه ماه بهمن که یادآور خاطرات شیرین پیروزی انقلاب است گفت: رسالت رسانه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه است که به عنوان پل ارتباطی بین مردم ومسئولان در راستای کاهش آلام و دردهای مردم گام برمی دارند.

سید ولی موسوی با اشاره به برنامه های خوب صدا وسیما در دوران مدیریت جدید گفت: روح ونشاط تازه ای در برنامه های صدا وسیما دمیده شده است که انتظار می رود با آسیب شناسی برنامه ها و استفاده از نظرات مردم و نخبگان به سمت کیفی شدن حرکت نماید.

وی تعامل وهم افزایی رسانه ها برای کمک به توسعه استان را یاداور شد وگفت: کهگیلویه وبویراحمد از استانهای ناشناخته با ظرفیتهای گوناگون است که رسانه ها در این زمینه رسالت مهمی بر عهده دارند.

در این نشست  دیگر اعضای هیات اندیشه‌ورز بسیج رسانه استان به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص مسائل مختلف  حوزه اطلاع رسانی استان پرداختند.

از جمله دغدغه‌های اعضای هیات اندیشه‌ورز بسیج رسانه استان ،ضرورت تعامل، همدلی و ارتباط بیشتر صداوسیما با دیگر رسانه های جمعی در استان، توجه به نسل جوان بویژه در منشور گام دوم انقلاب و تولید برنامه های پرمحتوا ، مخاطب پسند و پرهیز از اخبار و برنامه های کلیشه ای و تکراری، حضور پرنگ تر و نقش ممتاز مردم بویژه جوامع محلی در صد اوسیمای استان، نگاه حرفه ای و تحلیل مدارانه به موضوعات و چالش های فرهنگی و آسیب های اجتماعی استان، مبارزه و ورود جدی تر با فساد، ضرورت تولید برنامه های چالشی و پاسخگو کردن مسئولان و همچنین رعایت عدالت در برنامه ها و پرداختن به مسایل و موضوعات مردم در همه شهرستان ها و مناطق مختلف از عمده مسایل مطرح شده در این نشست بود.

در پایان این نشست  مدیرکل صدا و سیما واعضای هیات اندیشه ورز بسیج رسانه استان بر ایجاد فضای دوستانه و صمیمانه میان خبرنگاران استان با خبرنگاران رسانه ملی تاکید شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی