تاریخ انتشار : سه‌شنبه 3 دسامبر 2019 - 18:10
کد خبر : 13677

معلولین در جامعه همواره قلبی بزرگ و پر از هنر ، مهربانی و صبر دارند

معلولین در جامعه همواره قلبی بزرگ و پر از هنر ، مهربانی و صبر دارند

آیت افشار مهر با بیان اینکه باید به این نکته توجه داشت که معلولان بخشی ازآحاد جامعه ما هستند خاطرنشان کرد: باید از فکرواندیشه خود معلولان در حل مشکلات آنها استفاده کرد.

آفتاب دنا :به مناسبت گرامیداشت ۱۲ آذر روز جهانی معلولین با حضور مدیرکل ،معاونین ، کارکنان بهزیستی  استان کهگیلویه وبویراحمد و تعدادی از معلولین مراسم  جشنی درسالن اجتماعات شهید فیاض بخش بهزیستی استان در یاسوج برگزار شد.

به گزارش آفتاب دنا ، مدیرکل بهزیستی استان  کهگیلویه وبویراحمد در این مراسم ضمن گرامیداشت روزجهانی معلولین گفت: معلولان به حق مصداق بارز حکمت ورحمت کردگارند چنانچه به حکمت، برخی ازتوانشان کاسته شده است رحمت درهای بیشمار دیگری به توانمندی شان افزوده شده است

افشار مهر گفت: چنانچه این حکمت ورحمت را به نیکی دریابیم، می بینیم که در مصداق،این جامعه است که محتاج معلولان است ونیازمند حضور پرمعنای آنها نه برعکس.

مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به توان بالای معلولان گفت: معلولان اراده و انگیزه و توان خود را افزایش داده‌اند و در کنار عزت نفس، اراده مصمم و استفاده از توان بالای خود توانسته‌اند برای کشور افتخار آفرینی کنند.

آیت افشار مهر با بیان اینکه باید به این نکته توجه داشت که معلولان بخشی ازآحاد جامعه ما هستند خاطرنشان کرد: باید از فکرواندیشه خود معلولان در حل مشکلات آنها استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی در طول سال موظف به ارائه خدمات به معلولین می‌باشد اما ۱۲آذر گویای این است که یک روز در فرهنگ کشور در راستای شناسایی و حقوق این عزیزان  است که باید تلاش کنیم و به مردم بشناسانیم که معلولیت هر زمان برای هر فردی ممکن است ایجاد شود پس باید هم پیشگیری و هم در صورت بروز خدمات شایسته ارائه داد.

 افشار مهر ، به  اقدامات سازمان بهزیستی در خدمت رسانی به معلولین اشاره کرد وگفت: انجام رایگان آزمایشات ژنتیکی خانواده های دارای معلول ، واگذاری مسکن به خانواده های دو یا چند معلول،افزایش دو ونیم برابری حق پرستاری معلولان دارای ضایعه نخاعی، شناسایی افراد دارای معلولیت شدیدو خیلی شدید  ، واریز یارانه آنها بر اساس بعد خانواربه ازای هر سه ماه یک بار، پرداخت یارانه مراکز شبانه روزی، واریز مستقیم سهم حق بیمه کارفرمایان و خویش فرمایانی که افراد معلول را به کار گرفتندو معافیت ۵۰ درصدی حقوق والدین افراد دارای معلولیت شدید از پرداخت مالیات را بخشی از خدمات سازمان بهزیستی به معلولان ذکر کرد.

مدیرکل بهزیستی استان  در پایان  به توانایی های خارق العاده معلولین اشاره کرد و گفت: معلولین ما با دلهایشان فعالیت می کنند و محدود به جسم نیستند و همواره با قلبی بزرگ و پر از هنر و مهربانی و صبر در جامعه رفتار کرده اند .

در پایان این مراسم  از معلولین موفق در رشته های مختلف تقدیر شد .

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی