تاریخ انتشار : جمعه 29 نوامبر 2019 - 22:59
کد خبر : 13670

خدشه به اعتماد مردم با تناقض‌ گویی‌های بنزینی

خدشه به اعتماد مردم با تناقض‌ گویی‌های بنزینی

آفتاب دنا : سید ولی موسوی // سخنان متناقض مسئولان قبل و پس از اجرای طرح قطعا باعث بی اعتمادی مردم خواهد شد که دولتمردان باید تلاش کند در این زمینه صادقانه با مردم سخن بگویند و مردم را به نظام اسلامی امیدوار و آنان را در کنار خود ببینند. این روزها اذهان مردم ایران

آفتاب دنا : سید ولی موسوی // سخنان متناقض مسئولان قبل و پس از اجرای طرح قطعا باعث بی اعتمادی مردم خواهد شد که دولتمردان باید تلاش کند در این زمینه صادقانه با مردم سخن بگویند و مردم را به نظام اسلامی امیدوار و آنان را در کنار خود ببینند.

این روزها اذهان مردم ایران وافکار عمومی مشغول تغییر ناگهانی بنزین که از مهمترین واثرگذارترین حاملهای انرژی است که نقش تاثیر گذار و مهمی روی کالا و خدمات خواهد داشت.

طرحی که به اعتقاد کارشناسان بدون هیچ پیش زمینه ای از سوی دولت اجرا شد و باعث شد مردم نارضایتی خویش را به نحوه اجرای این طرح اعلام کنند که متاسفانه عده ای معاند، فرصت طلب و سود جو که منتظر لحظه ای بودند که از آب گل آلود ماهی بگیرند باعث رعب وحشت و تخریب اموال عمومی شدند .

هرچند که تلاش این عده قلیل هرگز به جایی نخواهد رسید و مردم هوشمند ایران اسلامی اقتدار و امنیت خویش را با هیچ چیز معامله نمی کنند لیکن دولتمردان باید نجابت و موقعیت شناسی مردم را قدر بدانند و مسئولانه در فکر نارسایی های اجرای این طرح باشند تا کمترین آثار تورمی را برای گذران معیشت مردم داشته باشند.

آیتم ها و شاخصهای دولت که گفته شده خانه بیش از یک میلیارد ویا ماشین بیش از ۲۵۰ میلیون و سفر خارج از کشور دلایل متقنی برای حذف بسیاری از مردم از یارانه معیشتی نخواهد بود.

قیمت زمین وخانه که به علت ضعف دولت در نظارت در شهرهای مختلف کشور به شکل کاذب افزایش پیدا کرده چگونه می تواند یک معیار باشد.

مشکلات تورمی و کرایه ها که پس از اجرای این طرح رخ داده و خواهد داد با داشتن یک سرپناه چگونه جبران خواهد شد.

هزینه های بالای زندگی ، درآمدهای کاذب وناپایدار و حقوق ناچیز بسیاری از کارمندان هیچ جایی در شاخصهای مطرح شده ندارد.

وقتی زیرساختها درحوزه حمل نقل عمومی در بسیاری از شهرها بالاخص استان کهگیلویه وبویراحمد فراهم نیست چگونه باید انتظار داشت کرایه ها از سمت بخشها وروستاها به سمت مراکز شهرها گران نشود که متاسفانه بعد از اجرای این طرح در کهگیلویه و بویراحمد کرایه ها به شکل کاملا عادی افزایش یافت . کرایه یاسوج به دهدشت،گچساران ،لوداب و …..

همیشه هر طرح و برنامه ای قطعا در اجرای آن نواقص ونارسایی های آن مشخص خواهد شد که به نظر می رسد اجرای این طرح ملی از این قائده مستثنی نیست.

دولت و مجلس باید به کمک همدیگر و استفاده از نظرات کارشناسان اقتصادی ودر نظر گرفتن دغدغه های افکار عمومی نواقص اجرای این طرح را برطرف نمایند.

به نظر می رسد تک نرخی شدن بنزین و رشد مثلا ۱۰ درصدی در بودجه به شکل سالیانه نیز می تواند هم آثار تورمی کمتری داشته باشد و هم از فساد و رانتهایی که به واسطه دو نرخی به وجود می آید جلوگیری کند.

دولت زما نی در اجرای این طرح موفق خواهد بود که مردم را در کنار خود ببیند و تلاش کند که اعتماد مردم به دولت بیش از پیش تقویت شود .

سخنان متناقض مسئولان قبل و پس از اجرای طرح قطعا باعث بی اعتمادی مردم خواهد شد که دولتمردان باید تلاش کند در این زمینه صادقانه با مردم سخن بگویند و مردم را همیشه در کنار خود ببینند.

کشور عزیز ما ایران سالهاست که مورد تحریم های ظالمانه دشمنان این مرزبودم که استقلال ، آزادی و عزت این دیار را هدف گرفته اند واقع شده است و خوشبختانه فرصتی فراهم شده تا با تقویت زیرساختهای کشور در ابعاد مختلف و استفاده از نیروی جوانان با انگیزه قله های ترقی و پیشرفت را یکی از پس از دیگری بپیماید و در دنیا در عرصه های مختلف حرفهای مهمی برای گفتن داشته باشد.

مردم ایران که مقاوم و استوار با رهبری داهیانه رهبر فرزانه انقلاب در همه صحنه های نیاز انقلاب حضور برجسته دارند شایسته بهترین خدمات هستند و زیبنده نیست که کام چنین مردمی به واسطه طرحهای کارشناسی نشده تلخ شود.

امروز وقت آن فرا رسیده است که دولت محترم با ارزیابی دقیق و بهره گیری از نظرات کارشناسان به همراه دیگر قوا و مسئولان دلسوز کشور نواقص اجرای این طرح را برطرف و مردم را به آینده نظام اسلامی بیش از پیش امیدوار کند.

امروز وقت آن فرا رسیده است که علی رغم تحریم ها ومشکلات شاهد پیوند ملت و دولت باشیم و نگذاریم بی اعتمادی مردم و شکاف بین دولت و ملت ایجاد شود که به تعبیر امام عزیز رمز پیروزی ما در این جنگ نابرابر وحدت ویکپارچگی است.

مجلس شورای اسلامی که رسالت مهم آن قانون گذاری و نظارت بر نحوه اجرای آن است باید به دولت در وضع قوانین مناسب که تسهیل کننده باشد کمک نماید تا انشالله شاهد سرعت گرفتن قطار پیشرفت کشوربرای گذر از دوران تحریم باشیم.

انشالله که همه تلاش کنیم در هر جایگاهی که هستیم به وظایفمان خوب آشنا باشیم وخوب عمل کنیم

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی