تاریخ انتشار : دوشنبه 21 اکتبر 2019 - 19:53
کد خبر : 13559

مشکل تنها هنرستان کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد همچنان دستور کار شورای آموزش وپرورش/ نظام مهندسی کشاورزی به فضای فعلی جهاد کشاورزی شهرستان بویراحمد منتقل می شود/ انتقاد معاون سیاسی استاندار از عدم اجرای مصوبات شورای آموزش وپرورش/ در رابطه با اینگونه مدیران تجدید نظر می کنیم

مشکل تنها هنرستان کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد همچنان دستور کار شورای آموزش وپرورش/ نظام مهندسی کشاورزی به فضای فعلی جهاد کشاورزی شهرستان بویراحمد منتقل می شود/ انتقاد معاون سیاسی استاندار از عدم اجرای مصوبات شورای آموزش وپرورش/ در رابطه با اینگونه مدیران تجدید نظر می کنیم

اقرزاده معاون سازمان جهاد کشاورزی استان در این جلسه از قول مساعد رئیس این سازمان برای جابحایی نظام مهندسی کشاورزی به فضای فعلی جهاد کشاورزی شهرستان بویراحمد خبر داد وگفت: خداکثر تا هفته آینده این جابجایی صورت می گیرد.

آفتاب دنا : معاون سیاسی امنیتی استاندار با انتقاد از عدم اجرای مصوبات شورای آموزش و پرورش در رابطه با هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی (ره) گفت: این تیپ مدیران نمی‌توانند استان را اداره و مدیریت کنند.

به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا ، بالغ بر ۱۰۰ دانش‌آموز که  اکثرا از مناطق محروم و دورافتاده کهگیلویه و بویراحمد هستند در دو رشته گیاهان دارویی و ماهیان سردآبی در هنرستان کشاورزی تحصیل می‌کنند اما تنها هنرستان کهگیلویه و بویراحمد با مشکل فضای فیزیکی مواجه است.

مسوولان کهگیلویه و بویراحمد در تمام جلسات و برنامه‌ها هنرستان کشاورزی را مهم و حیاتی می‌دانند اما هیچ کسی برای رفع این مشکل تلاش و همتی ندارد.

حتی دستور استاندار مبنی بر رفع مشکل فضای فیزیکی هنرستان و جابه‌جایی سازمان نظام مهندسی بر زمین ماند و با گذشت یک ماه از سال تحصیلی جدید هنوز که هنوزه همتی برای حل فضای فیزیکی هنرستان نشده است.

امروز برای دومین بار موضوع فضای آموزشی  تنها هنرستان کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد در شورای آموزش و پرورش استان مطرح شد و احد جمالی که ریاست جلسه را به عهده داشت گفت: متاسفم برای مدیرانی که در شورای آموزش و پرورشی که به ریاست استاندار به عنوان نماینده دولت برگزار می‌شود مصوبه را امضا اما در اجرایی کردن آن کوتاهی می‌کنند.

این تیپ مدیران نمی‌تواند کهگیلویه وبویراحمد را مدیریت کنند/ تجدید نظر می کنیم

معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در رابطه با چنین مدیرانی باید تجدید نظر شود. مدیری که در جلسه حاضر می‌شود اگر نسبت به مصوبه معترض است باید آن را اعلام کند نه اینکه مصوبه را امضا ولی اجرا نکند. نتیجه این نشست را به استاندار اعلام می‌‌کنم که این تیپ مدیران نمی‌تواند استان را مدیریت کنند.

وی به ظرفیت استان یک درصدی کهگیلویه و بویراحمد در حوزه آب، جنگل و منابع طبیعی اشاره کرد و یادآور شد: ۷۵ درصد استان جنگل است و آن تعدادی که جنگل نیست زمین مستعد کشاورزی برای مردمی است که از این راه ارتزاق می‌کنند.

این مسوول عنوان کرد: در استان فارس هنرستان‌های زیاد کشاورزی وجود دارد و پیشرفت خوبی هم حاصل شده اما نبود این هنرستان در استانی مانند کهگیلویه و بویراحمد یک خلاء بزرگ است.

مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد نیز با تشریح چگونگی تاسیس هنرستان کشاورزی حضرت آیت الله ملک حسینی گفت: جلسات متعددی از سال گذشته تا کنون جهت حل مشکل فضای فیزیکی این هنرستان تشکیل شد که هیچگونه ثمری در پی نداشت و مجبور شدیم این مشکل را در شورای آموزش وپرورش استان که به ریاست استاندار برگزار می شود مطرح کنیم.

هادی زارع پور گفت: دستور ۷۲ ساعته استاندار در جلسه قبل از مهرماه شورای آموزش وپرورش استان برای حل این مشکل مطرح که بلافاصله جلسه در محل این هنرستان با حضور فرماندار بویراحمد و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و مرکز تحقیقات تشکیل که در این جلسه مصوب شد که  سازمان جهاد کشاورزی استان سازمان نظام مهندسی  را به مکان دیگری منتقل کندکه متاسفانه هنوز عملیاتی نشده است.

وی مشترک بودن فضای آموزشی و اداری را کاری سخت و بستر ساز هر حادثه ای دانست وگفت: تعدد مراجعات مردمی به این سازمان باعث شده دانش آموزان در زنگ تفریح و زنگ ورزش با مشکلات زیادی مواجه شوند که لازم است فضای این هنرستان مستقل شود.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع استان کهگیلویه وبویراحمد نیز در این جلسه گفت: هنرستان کشاورزی حضرت آیت الله ملک حسینی پذیرای دانش آموزان مناطق محروم و روستا زاده به صورت شبانه روزی است که با توجه به پتانسیلهای استان برای تربیت نیروی انسانی در این بخش تاسیس شده است.

کاووس کشاورز با اشاره به اینکه بخشی از فضای مرکز تحقیقات به مهمان سرا تبدیل شده و بخشی دیگر به مرکز آموزش و پژوهش اختصاص داردگفت: نظام مهندسی کشاورزی ارباب رجوع فراوان دارد و با توجه به آرامش لازم جهت کار آموزشی وتحقیقاتی و کمبود فضا امکان مستقر شدن سازمان نظام مهندسی کشاورزی وجود ندارد ضمن اینکه اگر فضا بود سال گذشته بدون هیچ جلسه ای در اختیار آنان قرار می گرفت.

جابجایی سازمان نظام مهندسی کشاورزی برای توسعه هنرستان کشاورزی یک ضرورت است

معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش استان تاسیس هنرستان کشاورزی را دراستان یک ضرورت دانست وگفت: این هنرستان در دو رشته کشت گیاهان دارویی و پرورش ماهیان سردآبی در سال تحصیلی ۹۷-۹۶راه اندازی شد که هم اکنون قریب به ۱۲۰ دانش آموز در این هنرستان مشغول تحصیل هستند.

ایوب رضایی جابجایی سازمان نظام مهندسی کشاورزی را برای توسعه این هنرستان یک ضرورت دانست و از معاون سیاسی استاندار و فرماندار بویراحمد خواست جهاد کشاورزی این سازمان را در مکانی بیرون از مرکز تحقیقات جابجا کند.

سازمان جهادکشاورزی حداکثر تا شنبه آینده سازمان نظام مهندسی را جابجا کند

فرماندار بویراحمد در این جلسه خطاب به نماینده سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: سازمان جهادکشاورزی حداکثر تا شنبه آینده سازمان نظام مهندسی را جابجا کند یا درجهاد شهرستان مستقر شود ویا با توجه به صنفی بودن نظام مهندسی کشاورزی مکان مناسبی را برای آنان اجاره کنند.

شاهرخ کناری از تماس دو هفته پیش با مهندس تاج الدینی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان برای جابجایی نظام مهندسی کشاورزی و قول مساعد جهت انجام آن خبر داد وگفت افزود : مدیران برای انجام کار دولت نباید تعلل کنند ودر این زمینه جدیت لازم را داشته باشند.

نظام مهندسی کشاورزی به فضای فعلی جهاد کشاورزی شهرستان بویراحمد منتقل می شود

باقرزاده معاون پشتیبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه وبویراحمد نیز در این جلسه از قول مساعد رئیس این سازمان برای جابحایی نظام مهندسی کشاورزی به فضای فعلی جهاد کشاورزی شهرستان بویراحمد خبر داد وگفت: خداکثر تا هفته آینده این جابجایی صورت می گیرد.

در پایان جلسه معاون سیاسی استاندار از حل این مشکل  خبر داد وگفت: این موضوع با جدیت پیگیری می شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی