تاریخ انتشار : دوشنبه 21 اکتبر 2019 - 19:46
کد خبر : 13554

سند تحول بنیادین نقشه راه، چشم انداز و مسیر حرکت آموزش و پرورش است

سند تحول بنیادین نقشه راه، چشم انداز و مسیر حرکت آموزش و پرورش است

زارع پور گفت: رویکرد این تحول، مدرسه و کلاس محوری است و تحول آموزشی، سرمایه نیروی انسانی، موضوعات علمی، اجتماعی، فرهنگی و تربیتی از اهداف این سند است.

آفتاب دنا : مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: سند تحول بنیادین نقشه راه، چشم انداز و مسیر حرکت وزارت آموزش و پرورش تا افق سال ۱۴۰۴ است.

به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا ، هادی زارع پور در نشست شورای آموزش وپرورش استان با تشریح روند تصویب طرح تحول بنیادین در جلسات شورای انقلاب فرهنگی در سال ۸۹و ۹۰گفت: رهبر معظم انقلاب همواره بر اجرای جامع، کامل و دقیق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تأکید دارند.

وی گفت: این سند مهرماه سال ۱۳۹۰ در شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور به تصویب نهایی رسید و برای تهیه و تدوین آن نیز یک گروه ۵۰۰ نفره اقدام به کار علمی و کارشناسی کرده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این سند دارای هشت فصل و ۶ زیرنظام است و اجرای تمامی برنامه ها و فعالیت های آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت کشور باید مبتنی بر آن باشد.

زارع پور عنوان کرد: هدف اصلی از تهیه، تدوین، تصویب و اجرای این سند تغییر و اصلاح نظام تعلیم و تربیت کشور و حرکت آن به سوی یک الگوی اسلامی – ایرانی و در طراز انقلاب اسلامی ایران است. 

وی ابراز داشت: بر اساس این سند مدارس کشور کانون انواع تحولات فرهنگی و اجتماعی در هر محله یا منطقه خواهند شد. 

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این سند معلمان کشور عنصر اصلی تعلیم و تربیت بوده و دارای شخصیت علمی و تربیتی می شوند.

هادی زارع پور با بیان اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر اساس سند چشم انداز ۲۰ ساله  و اسناد فرادستی تدوین شده است اظهار داشت: این سند با تلاش یک گروه ۵۰۰ نفری و با لحاظ کردن دیدگاههای امام راحل، مقام معظم رهبری و آرمانهای نظام مقدس جمهوری اسلامی تدوین شده است.

وی تصریح کرد: این سند و تغییر بنیادین در نظام اموزش و پرورش در هشت فصل، ۱۳۱ راهبرد عملیاتی، شش زیر نظام و با تاکید بر الگوی اسلامی و منطبق بودن با نیازهای اموزشی تدوین شده است.

زارع پور افزود: رویکرد این تحول، مدرسه و کلاس محوری است و تحول آموزشی، سرمایه نیروی انسانی، موضوعات علمی، اجتماعی، فرهنگی و تربیتی از اهداف این سند است.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد در پایان با بیان اینکه در این سند یکهزار برنامه و ۲۲۲ نوع فعالیت پیش بینی شده است از همه دستگاهها خواست برای اجرای مطلوب این سند آموزش وپرورش استان را یاری نمایند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی