تاریخ انتشار : جمعه 11 اکتبر 2019 - 20:44
کد خبر : 13531

جوابیه روابط عمومی سازمان بهزیستی استان کهگیلویه وبویراحمد به خبر درج شده در یکی از رسانه ها/بخش دیشموک به عنوان پایلوت کشوری جهت مقابله با آسیب‌های اجتماعی انتخاب شده است

جوابیه روابط عمومی سازمان بهزیستی استان کهگیلویه وبویراحمد به خبر درج شده در یکی از رسانه ها/بخش دیشموک به عنوان پایلوت کشوری جهت مقابله با آسیب‌های اجتماعی انتخاب شده است

همه اتفاقات دیشموک و دیگر اقصی نقاط استان نه تنها برای سازمان بهزیستی بلکه برای همه مسئولان استانی نگران کننده بوده و بصورت جدی این مسائل را پیگیری می کنیم.

آفتاب دنا : روابط عمومی سازمان بهزیستی استان کهگیلویه وبویراحمد به خبر درج شده در یکی از رسانه ها واکنش نشان داد که متن این جوابیه خطاب به این سایت خبری بدین شرح است.

بسمه الله الرحمن الرحیم

ابتدا برخود لازم می دانیم از اصحاب رسانه که با قلمی رسا در راه  اطلاع رسانی و روشنگری افکار عمومی برای خدمات رسانی بهتر به مردم نجیب وشریف این دیار،عملکرد مدیران دستگاه های اجرایی را نقد می کنند تشکر نماییم و ازسوی دیگر دیگر انتظار می رود که نقد ها در فضایی عالمانه ،دلسوزانه وبا رعایت عدل و انصاف باشد تا شائبه غرض ورزی که باعث تشویش اذهان عمومی شود به وجود نیاید. چرا که پرداختن به حاشیه ها باعث می شود فرصت خدمت به مردم از مسئولان  گرفته شود.

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر فرزانه انقلاب در مورد نقد می فرمایند ؛ انتقاد اگر دلسوزانه و منصفانه باشد، کمک هم می‏کند. ما هم معتقدیم نقد سازنده از وظایف رسانه ها و کلید اصلاح امور است و موجب می شود مشکلات ،آلام ودردهای مردم به حداقل برسد .

در افتتاحیه پایگاه اجتماعی بهزیستی دیشموک با حضور با حضور نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، فرماندار کهگیلویه، مدیرکل بانوان استانداریو جمعی از مدیران شهرستانی و استانی سخنانی به نقل از مدیرکل بهزیستی استان با این مضمون که چند نفر خودکشی می کنند، نباید تا این حد به آن پرداخته شود! در آن پایگاه خبری درج شده بود که چنین سخنانی صحت نداشته و دعوت مسئولان ملی واستانی به دیشموک نشان از دغدغه مندی و پیگیری مجدانه مشکلات و آسیبهای اجتماعی دارد که همین خود یعنی جان مردم برای مسئولان بهزیستی استان اهمیت دارد و از هیچ تلاشی کوتاهی نمی کنیم.

همه اتفاقات دیشموک و دیگر اقصی نقاط استان نه تنها برای سازمان بهزیستی بلکه برای همه مسئولان استانی نگران کننده بوده و بصورت جدی این مسائل را پیگیری می کنیم.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان در این آیین به پتانسیلها وظرفیتهای دیشموک اشاره کرده و بیان نموده بود: گرچه همه ما در برابر جان انسانها مسئول هستیم و باید برای کاهش آسیبهای اجتماعی بیش از گذشته تلاش کنیم ولی برخی اخبار اتفاقات دیشموک را بزرگ نمایی می کنند تا چهره ی خوب و زیبای دیشموک را تخریب کنند.

مدیرکل بهزیستی  استان کهگیلویه بویراحمد در ادامه سخنانشان در این جلسه از اجرای طرح های توانمندسازی، اموزش ، آگاه سازی و پیشگیری از آسیب ها ی اجتماعی برای دیشموک خبرداد و گفت: اموزش مهارت های زندگی ، آموزش و مشاوره پیش از ازدواج اموزش خانواده را برای کاهش اسیب های اجتماعی در نظر داریم.

 سازمان بهزیستی بر طبق ماموریتهای ذاتی خویش، ارائه خدمات توام با تکریم به جامعه هدف را وظیفه خود می داند و  تمام همت خود را به مدد  کار کنان و مددکاران خدوم خود به کار گرفته تا خدمتی صادقانه در شان جامعه هدف انجام شود.

 مدیر کل بهزیستی استان برای اینکه بتواند خدمات دهی در بخش دیشموک از توابع شهرستان کهگیلویه را شتاب دهد در مدت نه ماه مدیرت خود در بهزیستی استان تا به حال سه مرتبه به بخش دیشموک سفر نموده و از نزدیک بر روند و پیشرفت برنامه های بهزیستی در این منطقه شخصا نظارت داشته و همچنین با دعوت  از معاون امور اجتماعی بهزیستی کشور و دیگر نمایندگاه مجلس و مدیران کشوری و استانی و با بر گزاری جلسات متعدد در خصوص پیگیری و بهبود وضعیت اجتماعی در این بخش توانسته است بر نامه های مطلوبی را  در دست اقدام قرار دهد که مهمترین آنها به شرح ذیر میباشد .

👈با تو جه به اهمیت و اولویت بندی مناطق کم برخوردار و توجه ویژه مدیر کل بهزیستی استان به این مناطق  راه اندازی و تجهیز پایگاه خدمات اجتماعی ،پایگاه سلامت اجتماعی ، مرکز سلامت روانی و مرکز مشاوره   با هدف اولویت بندی خدمات ،آموزش و پیشگیری از آسیبها اجتماعی ، شناسایی آسیبها و راه های پیشگیری ، استفاده از مشارکت های عمومی ، استفاده از پتانسیلهای نهاد ها ی دولتی و تشکلهای غیر دولتی در زمینه های اشتغال ،خدمات دهی و پیشگیری و همچنین آموزشها و مهارتهای زندگی ، غر بالگری بینایی سنجی و شنوایی سنجی و اجرای طرح های بهزیستی در بخش دیشموک راه اندازی شده اند .

👈 با توجه به اینکه مدیر کل بهزیستی استان با پیگیریهای فراوان توانسته است اعتبارات ویژه و مناسب جهت اشتغالزایی و رفع مشکلات مدد جویان درحوزه‌ی مختلف بهزیتی استان را دریافت نماید  هیچ محدودیتی در اشتغال روستایی مدد جویان بهزیستی وجود ندارد

👈اختصاص وسیله نقلیه به پایگاه خدمات بهزیستی در بخش دیشموک .

👈معرفی ۱۳ نفر تسهیلگر در بخش دیشموک به منظور سرعت بخشیدن به خدمات دهی بهزیستی .

👈تامین مالی خورد گروه هایی که در حوزه های مختلف فعالیت دارند

👈پیگیری جهت مرتفع کردن مشکلات افراد معرفی شده به بانکها جهت دریافت تسهیلات بانکی

👈 اختصاص اعتبارات ویژه و مناسب جهت اشتغالزایی برای زنان بی سرپرست و رفع مشکلات درحوزه ی بهزیستی برای مددجویان

👈 انعقاد تفاهم‌نامه بهزیستی استان با بسیج سازندگی در اجرای طرح‌های مهارتی و آموزشی

 👈 با پیگری جدی سازمان بهزیستی استان  بخش دیشموک به عنوان پایلوت کشوری جهت مقابله با آسیب‌های اجتماعی انتخاب شده است.

به توجه به اینکه بهزیستی استان برای خدمت به مردم و کاهش آسیب‌های اجتماعی از هیچ تلاش وکوششی دریغ ندارد، انتظار میرود که با توجه روند رو به رشد آسیبهای نو ظهور همه مردم ، مدیران و اصحاب رسانه جهت برطرف کردن مشکلات و آسیبهای اجتماعی و معرفی توانمندیها در جهت آموزش و پیشگیری جامعه از آسیبها دست در دست هم قرار دهیم تا جامعه ای سالم و پویا داشته باشیم و با نقد های غیر مسئولانه و به دور از انصاف جلوی پیشرفت خدمات دهی را نگیریم.

لذا انتظار می رود اصحاب رسانه در زمینه  فرهنگسازی  جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با تعهد واحساس مسئولیت گام بردارند و با نقدهای منصفانه و دلسوزانه همراه با ارائه راهکار سازمان بهزیستی و دیگر مسئولان را در مسیر خدمت گذاری یاری نمایند.

روابط عمومی سازمان بهزیستی استان کهگیلویه وبویراحمد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی