تاریخ انتشار : یکشنبه 6 اکتبر 2019 - 15:20
کد خبر : 13510

زارع پور با اشاره به پیگیری های مکرر از روز اول این حادثه تا پایان و پیگیری های بعد از درمان گفت: عوامل بیمارستانی وخانواده محترم این دانش آموزان به خوبی بر تلاشهای همکاران ما در این حادثه واقف هستند که خوب است کمی انصاف داشته باشیم و صادقانه در این رابطه سخن بگوییم.

آموزش وپرورش در حادثه دانش آموزان اعزامی جشنواره خوارزمی هیچگونه قصوری نداشته است/ ترخیص دانش آموزان پس از بررسی معاینات پزشکی / ریشه وعلل مطرح شدن این مسائل را باید در جای دیگری جستجو کرد

در پی مطرح شدن موضوع دانش آموز مائده حکیم پوراز دانش آموزان اعزامی به  جشنواره نوجوان خوارزمی در فضای رسانه ای  مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد توضیحاتی را درخصوص پیگیریهای انجام گرفته توسط این اداره کل ارائه کرد.

هادی زارع پور درگفتگو با خبرنگار آفتاب دنا با اظهار تاسف از این حادثه پیش آمده گفت: اعزام تعدادی از دانش آموزان  جهت شرکت در جشنواره نوجوان خوارزمی به استان اصفهان  با رعایت همه ضوابط  مقررات اردویی  انجام گرفت .

وی با بیان اینکه طبق قانون راهنمایی و رانندگی ، اتوبوس و مینی بوس های اداره کل آموزش و پرورش استان حق تردد در جاده های کشور را ندارند گفت: دانش آموزان شرکت کننده در جشنواره نوجوان خوارزمی در تاریخ ۲۸ / ۵ / ۱۳۹۸ با دودستگاه پژو ۴۰۵ از یاسوج به اصفهان عزیمت کردند که متاسفانه یکی از خودروها به علت ترکیدن لاستیک به گاردریل جاده برخورد نمود که بر اثر این حادثه دو نفر از دانش آموزان از ناحیه گردن و کمر احساس درد نمودند که بلافاصله به بیمارستان شهرضا جهت درمان منتقل شدند.

مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد افزود: از آنجایی که چنین اتفاقاتی امری غیر قابل پیش بینی است لذا بعد از وقوع حادثه با معاون آموزش متوسطه استان جناب آقای دکتر رضایی تماس گرفته شد و ایشان با رئیس اداره متوسطه اول به محل حادثه اعزام و کارهای درمان دانش آموزان توسط ایشان تا ساعت ۱۲ شب در بیمارستان شهرضا پیگیری شد.

 زارع پور خاطرنشان کرد: پس از انجام و بررسی معاینات پزشکی از قبیل آزمایشات ، سونوگرافی ، عکسبرداری و سی تی اسکن به گفته پزشکان بیمارستان شهرضا مشکل خاصی مشاهده نگردید و دستور ترخیص دانش آموزان توسط پزشکان صادر شد .

وی گفت: دانش آموزان پس از ترخیص از بیمارستان به محل برگزاری جشنواره در ( دانشگاه آزاد خوراسگان)توسط خودروی معاون آموزش متوسطه استان اعزام و هیچگونه مشکل خاصی نداشتند.

مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه در طول برگزاری جشنواره مکرر تماس تلفنی با معاون آموزش متوسطه استان در خصوص وضعیت و حال عمومی دانش آموزان گرفته می شد که الحمدالله مشکل خاصی وجود نداشت اظهار داشت: در روز پایانی جشنواره  و پس از علام نتایج  یکی از دانش آموزان حادثه دیده دوباره احساس درد در ناحیه کمر داشتند که بلافاصله توسط سرپرست خانم همراه دانش آموزان به بیمارستان فارابی اصفهان منتقل و تحت درمان قرار گرفتند.

 زارع پور خاطرنشان کرد : در این مرحله نیز بعد از شنیدن موضوع، معاون اموزش متوسطه  و رئیس اداره متوسطه اول آموزش و پرورش استان  نیز در  محل بیمارستان حضور یافتند و جویای احوال دانش آموز مذکور شدند که به اذعان کادر و پرستاران بیمارستان  خوشبختانه  این دانش آموز هیچگونه مشکل خاصی نداشت .

وی  در ادامه گفت: در روز پایانی مسابقه با توجه به برگشت کلیه تیم های اعزامی استانها ، دانش اموزان استان کهگیلویه و بویراحمد به همراه معاون آموزش متوسطه و نمایندگان استان در اصفهان ماندند و در بیمارستان پیگیر وضعیت این دانش آموز عزیز شدند تا اینکه با تماس تلفنی با پدر ایشان خواسته شد که به اصفهان بیایند.

زارع پور گفت:  پدر دانش آموز در ساعت ۱۸ به بیمارستان فارابی اصفهان مراجعه کردند و پس از تحویل دانش آموز از ایشان تقاضا شد که در صورت نیاز در بیمارستان بمانند اما ایشان اظهار نمودند که نیازی نیست و تیم اعزامی پس از آگاهی از صحت و سلامت جسمی دانش آموز به یاسوج برگشتند .

مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد  خاطرنشان کرد: پس از برگشت  تیم اعزامی دانش آموزان استان به جشنواره خوارزمی نیز  پیگیر وضعیت عمومی دانش آموز مذکور شدیم که به لطف خدا وضعیت جسمی دانش آموز مساعد بوده و مشکل خاصی وجود نداشت .

وی با اشاره به پیگیری های مکرر از روز اول  این حادثه تا پایان و پیگیری های بعد از درمان گفت:  عوامل بیمارستانی وخانواده محترم این دانش آموزان به خوبی بر تلاشهای همکاران ما در این حادثه واقف هستند که خوب است کمی انصاف داشته باشیم و صادقانه در این رابطه سخن بگوییم.

وی گفت: گاهی قوانین ومقررات برای ثبت نام دانش آموزان در برخی مدارس  که شرایط لازم را ندارند دست ما را بسته است که نباید مسئله یک حادثه غیر عمدی و غیر قابل پیش بینی را با این مسائل گره بزنیم .

مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد در پایان با اظهار تاسف از این حادثه گفت:  همکاران ما در آموزش وپرورش با احساس مسئولیت وتعهد این موضوع را که با سلامت دانش آموزان ارتباط داشت مجدانه پیگیری نمودند وهیچگونه قصور وعمدی در کار نبوده  که امیدواریم اولیاء محترم با درک فعالیتهای گسترده آموزش وپرورش و کمبود امکانات به یاری آموزش وپرورش بشتابند و ما هم نیز تلاش می کنیم در تحقق اهداف ورسالت آموزش وپرورش بیش از پیش کوشا باشیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی