تاریخ انتشار : دوشنبه 23 سپتامبر 2019 - 20:15
کد خبر : 13441

فعالیت ۴۵ پایگاه امداد جاده ای و هوایی اورژانس در کهگیلویه و بویراحمد/ انجام بیش از ۲۰ هزار ماموریت اورژانسی توسط نیروهای امدادی فوریت‌های پزشکی / افزایش حوادث رانندگی در شهریورماه ۹۸

فعالیت ۴۵ پایگاه امداد جاده ای و هوایی اورژانس در کهگیلویه و بویراحمد/  انجام بیش از ۲۰ هزار ماموریت اورژانسی توسط نیروهای امدادی فوریت‌های پزشکی / افزایش حوادث رانندگی در شهریورماه ۹۸

محسن جلیل گفت: امسال ۲۰ هزار و ۲۴۷ ماموریت اورژانسی توسط نیروهای امدادی اورژانس استان انجام شده که از این تعداد چهار هزار و ۷۲۴ مورد تصادف بوده اند و هفت هزار و ۴۵۷ نفر مصدوم شده اند.

آفتاب دنا : سرپرست مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از مجوز راه اندازی ۱۵ پایگاه امدادی در استان خبر داد.

 به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا ، محسن جلیل در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت ۲۶ شهریور، روز اورژانس و فوریت های پزشکی  گزارشی از فعالیتها و خدمات انجام شده در سال ۹۷ و نیمه اول سال جاری ارائه و از تلاش مجدانه پرسنل فوریت های پزشکی در راستای ارتقاء کیفیت خدمات جهت رضایت مندی مردم خبرداد.

وی با بیان اینکه هم اینک ۴۵ پایگاه امداد جاده ای و هوایی در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند اظهار داشت: با  توجه به صعب العبور بودن راههای  مواصلاتی در نقاط مختلف استان ولزوم افزایش  وسرعت خدمات در حوادث  احتمالی  با پیگیری های  صورت گرفته ،مجوز راه اندازی ۱۵ پایگاه دیگر از مرکز گرفته شده که به دلایل مختلف اقدامی برای ایجاد آن ها انجام نشده است.

جلیل خاطرنشان کرد: از مجموع ۴۵ پایگاه امدادی، ۴۳ مورد زمینی و ۲ پایگاه نیز هوایی هستند و به صورت ۲۴ ساعته خدمات امدادی ارائه می‌کنند.

وی در ادامه از افزایش حوادث رانندگی در شهریورماه امسال خبر داد و گفت: ۷۷ نفر ۶ ماه نخست ۹۸، در سوانح رانندگی منجر به فوت این استان جان خود را از دست دادند این در حالی است که مجموع فوت شدگان سوانح رانندگی در طول ۱۲ ماه سال ۹۷ تعداد ۷۲ مورد بوده است.

انجام  بیش از ۲۰ هزار ماموریت اورژانسی توسط نیروهای امدادی فوریت‌های پزشکی 

سرپرست مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد،  به ماموریتهای انجام شده نیز اشاره کرد وگفت: امسال ۲۰ هزار و ۲۴۷ ماموریت اورژانسی توسط نیروهای امدادی اورژانس استان انجام شده که از این تعداد چهار هزار و ۷۲۴ مورد تصادف بوده اند و هفت هزار و ۴۵۷ نفر مصدوم شده اند.

وی افزود: ۷۷ نفر در این تصادفات جان خود را از دست داده اند و در این میان شهریور امسال آمار تصادفات نسبت به سال گذشته به طور چشمگیری افزایش یافته به طوری که می توان ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

جلیل بیان کرد: سال گذشته ۳۸ هزار و ۶۳۷ ماوریت اورژانسی در استان انجام شد که از این تعداد  هشت هزار و ۲۶۰ مورد ماموریت تصادفی بوده است و ۱۲ هزار و ۷۳۵ نفر مصدوم شده اند.

وی عنوان کرد: آمار فوتی های سال گذشته در حوادث رانندگی ۷۲ نفربوده که ۷۰ نفر از آن ها پیش از رسیدن نیروهای اورژانس کهگیلویه و بویراحمد جان خود را از دست داده بودند.

کمبود نیروی انسانی در اورژانس ۱۱۵

سرپرست مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد:  ۲۸۰ نیروی عملیاتی و ستادی در پایگاه های اورژانس ۱۱۵ استان فعالیت می کنند اما با این وجود با کمبود نیروهای اورژانس مواجه هستیم.

وی افزود: ۲۵ نفر نیروی شرکتی با برگزاری آزمون به پرسنل اورژانس ۱۱۵ این استان اضافه و ۱۱ نفر نیرو با آزمون استخدامی سازمان نیز در مهرماه مشغول فعالیت می شوند.

۵۰ درصد تماس های دریافتی به اورژانس مزاحم تلفنی بوده است

سرپرست مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با اظهار گلایه از  مزاحتمهای تلفنی  اظهار داشت: حدود ۵۰ درصد تماس های دریافتی به اورژانس مزاحم تلفنی بوده که از دستگاه قضا انتظار می رود برای خدمات دهی بهتر و هدر نرفتن وقت در این مورد پیگیری لازم را انجام و با مرکز اورژانس استان همکاری داشته باشند.

وی بیان کرد: پیش از فرا رسیدن زمستان امسال سیستم اتوماسیون عملیاتی اورژانس در کهگیلویه و بویراحمد راه اندازی می شود و در ارائه خدمات هر چه بهتر و آمار های دقیق بسیار موثر خواهد بود.

جلوگیری از مرگ مادارن باردار در استان

سرپرست مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: تا قبل از سال ۹۶ میان مرگ و میر مادران باردار در استان کهگیلویه و بویراحمد بالا بود و از سال ۹۷ و شش ماهه سالجاری که اورژانس در این استان مستقر شد این میزان به صفر رسیده است که این امر به خاطر انتقال زائو با بالگرد اورژانس به مراکز درمانی است.

جلیل ابراز داشت: بیشترین شکایت ها از امبولانس های اورژانس بوده و توقع مردم نیز به حق است اما از طرفی با محدودیت مواجه هستیم و چنانچه چند حادثه همزمان اتفاق بیفتد امکان خدمات رسانی زودهنگام به آنها نیست.

جهت ارتقاء کیفیت خدمات نیازمند حمایت خیرین هستیم

سرپرست مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه پرسنل اورژانس ۱۱۵با احساس مسئولیت وحس انساندوستی و با حداقل امکانات در کمترین زمان ممکن در محل حوادث حاضر می شوند گفت جهت ارتقاء کیفیت خدمات نیازمند حمایت خیرین هستیم و اگر در زمینه های مختلف که با کمبود امکانات مواجه هستیم خیرین کمک کنند می توانیم خدمات بهتری به همنوعان خویش در حوادث ارائه دهیم.

محسن جلیل به مقوله آموزش جهت ارتقاء دانش افزایی پرسنل فوریتهای پزشکی اشاره کرد وگفت: کارگاههای آموزشی متعددی در زمینه های مختلف در سطح استان برگزار شده که جهت توانمند سازی نیروی انسانی تداوم خواهد داشت.

وی فرهنگسازی و پیشگیری جهت جلوگیری از حوادث احتمالی را ضروری دانست و از رسانه ها و دستگاههای فرهنگی خواست در این زمینه تلاش مضاعفی داشته داشته باشند تا شاهد کمترین حوادث در سطح استان باشیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی