تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 19 سپتامبر 2019 - 0:57
کد خبر : 13397

رشد ۱۳ درصدی شرکت کنندگان در مسابقات قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه در سال ۹۸/فعال نمودن مراکز قرآنی در بقاع متبرکه

رشد ۱۳ درصدی شرکت کنندگان در مسابقات قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه در سال ۹۸/فعال نمودن مراکز قرآنی در بقاع متبرکه

حجت الاسلام سید نورالله جنتی پور گفت: توسعه فعالیت های قرآنی در بقاع متبرکه استان کهگیلویه وبویراحمد نسبت به گذشته افزایش چشمگیری داشته است که تلاش می کنیم  با توجه به استقبال خوب مردم نجیب استان روز بروز این فعالیتها را گسترش دهیم .

آفتاب دنا : مدیرکل  اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: شرکت کنندگان در مسابقات قرآنی اوقاف و امور خیریه در استان نسبت به سال ۹۸ رشد ۱۳ درصدی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا ، حجت الاسلام سید نورالله جنتی پور در تشریح فعالیتهای اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه وبویراحمد در حوزه فعالیتهای قرآنی با اعلام این خبر گفت: در مرحله شهرستانی مسابقات قرآنی در سال ۹۸ تعداد ۲۶۰ نفر شرکت کردند که نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ که ۲۳۰ نفر بود رشد ۱۳ درصدی را نشان می دهد

برگزاری مسابقات قرآنی  برای اولین بار در شهرستانهای باشت و دنا

مدیرکل  اوقاف و امور خیریه کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه برای اولین بار مسابقات قرآنی در شهرستانهای باشت و دنا در سال ۹۸ برگزار شد گفت: در سال ۹۷ تعداد ۱۶۰ نفر و در سال ۹۸ تعداد ۱۸۹ نفر به مرحله استانی راه پیدا کردند.

وی مسابقات قرآنی درمرحله کشوری را سخت ترین وپیچیده ترین مرحله از نظر کیفی دانست وگفت: در چهل دومین دوره مسابقات قرآنی اوقاف و امور خیریه  در سال ۹۸ تعداد ۱۷ نفر و در سال گذشته نیز همین تعداد که ۹ نفر برادر و ۸ نفر خواهر به مرحله کشوری مسابقات راه پیدا کردند.

فعال نمودن مراکز قرآنی در بقاع متبرکه

مدیرکل  اوقاف و امور خیریه کهگیلویه وبویراحمد ، از فعال نمودن مراکز قرآنی در بقاع متبرکه خبر داد وگفت: در ۸ بقعه متبرکه استان کهگیلویه وبویراحمد مراکز قرآنی در سال جاری فعال شده اند.

حجت الاسلام جنتی پور اجرای برنامه های فرهنگی قرآنی،جلب و جذب مشارکت حداکثری اقشار مختلف مردم در برنامه های فرهنگی قرآنی بقاع متبرکه وبرگزاری برنامه های فرهنگی،قرآنی،عبادی و بصیرتی از جمله فعالیت های مراکز فرهنگی قرآنی امامزادگان و بقاع متبرکه در سطح استان کهگیلویه وبویراحمد است که با جدیت دنبال می شود.

وی گفت:  توسعه فعالیت های قرآنی در بقاع متبرکه استان کهگیلویه وبویراحمد نسبت به گذشته افزایش چشمگیری داشته است که تلاش می کنیم  با توجه به استقبال خوب مردم نجیب استان روز بروز این فعالیتها را گسترش دهیم .

تربیت بیش از هزار حافظ قرآن در سطوح مختلف مهمترین برنامه قرآنی اوقاف و امور خیریه در استان

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه وبویراحمد نیز با بیان اینکه  مسابقات  قرآنی در شهرستانها در هفته دوم اردیبهشت ها در سال ۹۷ و ۹۸ در بقاع متبرکه برگزار شد گفت مسابقات  استانی در سال ۹۷ در سالن شهید مطهری اداره کل آموزش و پرورش استان و در سال ۹۸ در حسینیه عاشقان ثارالله سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد  با حضور  منتخبین استانی برگزار شد.

عبدالحمید نمازی افزود: در رشته قرائت علیرضا مسیح پور از استان کهگیلویه وبویراحمد در میان ۸۰ قاری کشوری جز ۲۵ قاری برتر کشور است.

وی به فعالیتهای سال جاری اداره امور قرآنی اشاره کرد وگفت: تربیت بیش از یک هزار حافظ قرآن در سطوح مختلف به صورت حضوری وغیر حضوری در استان از مهمترین برنامه های قرآنی است که با جدیت دنبال می شود.

نمازی افزود: براساس راهبردهایی که در طرح ملی حفظ مد نظر قرار گرفته است، سه راهبرد تربیت مربی، توسعه موقوفات قرآنی و استفاده ازظرفیت بقاع متبرکه برعهده سازمان اوقاف است که در استان کهگیلویه وبویراحمد دنبال می شود.

نمازی، تعامل با دستگاهها و مراکز فرهنگی و قرآنی ،آموزش مربیان قرآن در خصوص حفظ موضوعی قرآن ، برگزاری مراحل شهرستانی و استانی مسابقات قرآنی در رشته های آوایی و کتبی وبرگزاری محافل انس با قرآن کریم در بقاع متبرکه را بخشی از فعالیتهای اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان عنوان کرد.

وی از برگزاری ۱۰ محفل انس با قرآن در ماه مبارک رمضان در بقاع متبرکه در سال جاری خبر داد وگفت: برنامه ریزیهای لازم برای تداوم محافل انس قرآن در طول سال در بقاع متبرکه انجام گرفته که با حضور قاریان برجسته استانی وکشوری برگزار می شود.

ایجاد موقوفات قرآنی در استان نیازمند فرهنگسازی و مشارکت مردم

نمازی افزود: یکی از مهمترین برنامه های اداره کل اوقاف و امور خیریه تلاش برای ایجاد موقوفات قرآنی در استان است که در این زمینه نیازمند فرهنگسازی و مشارکت مردم هستیم.

وی یکی دیگر از برنامه های اداره امور قرآنی را استفاده از اساتید تفسیر قرآن در بقاع متبرکه به منظور آموزش تفسیر ومفاهیم قرآن کریم ذکر کرد.

نمازی  در پایان  تلاش برای ترویج فرهنگ قرآنی  را از مهمترین  برنامه های  این اداره کل در سطح ملی و استانی  عنوان کرد و گفت مانوس  شدن با قرآن در زندگی فردی و اجتماعی ما انسانها  برکات فراوانی  به دنبال دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی