تاریخ انتشار : جمعه 13 سپتامبر 2019 - 11:18
کد خبر : 13353

رسانه ها در جامعه آمیدآفرینی کنند/ شفافیت مهمترین راه مبارزه با فساد است/ ایرنا رسانه ملت و دولت است

رسانه ها در جامعه آمیدآفرینی کنند/ شفافیت مهمترین راه مبارزه با فساد است/ ایرنا رسانه ملت و دولت است

آفتاب دنا : مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: رسانه ها  به همان میزان که وظیفه نقد و پرداختن به مسائل و مشکلات را در سطح جامعه رصد می کند وظیفه امیدآفرینی و پرداختن به وجوه مثبت و دستاوردهای نظام، دولت و حتی خود مردم را نیز عهده دار است. به گزارش آفتاب دنا ، سیدضیاء

آفتاب دنا : مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: رسانه ها  به همان میزان که وظیفه نقد و پرداختن به مسائل و مشکلات را در سطح جامعه رصد می کند وظیفه امیدآفرینی و پرداختن به وجوه مثبت و دستاوردهای نظام، دولت و حتی خود مردم را نیز عهده دار است.

به گزارش آفتاب دنا ، سیدضیاء هاشمی در نشست  هم اندیشی با خبرنگاراندر یاسوج اظهار داشت: ملت ایران به دلیل فساد و تبعیض رایج و گسترده نظام طاغوت و همچنین مزایا و امتیازات دربار و امرای رژیم انقلاب کردند.

وی با بیان اینکه انقلاب در دفاع از مفاسد سیستماتیک در نظام پهلوی بود، عنوان کرد: تاریخ را باید به درستی بازشناسی کنیم زیرا یک حرکت هیجانی و احساساتی نبوده است.

هاشمی با اشاره به اینکه تمام قوا اعم از مجلس و دولت در زمینه مبارزه با فساد مسئولیت دارند، ابراز کرد: قانون‌گذاری غلط و اجرای غلط قوانین می‌تواند بسترساز فساد باشد.

مدیرعامل خبرگزاری ایرنا با بیان اینکه مبارزه با فساد صرفا با برخورد اتفاق نمی‌افتد، ادامه داد: مهم‌ترین راه مبارزه با فساد «شفافیت» است که در این زمینه رسانه‌ها نقش به سزا و تاثیرگذاری دارند و دولت و مجلس در صورتی عزم جدی برای مبارزه با فساد دارند باید از رسانه‌ها حمایت کنند.

وی با تاکید بر اینکه سیاست مبارزه با فساد با ذات و سرشت انقلاب اسلامی پیوند خورده است، گفت: در زمینه مبارزه با فساد تمامی قوا متعهد هستند.

هاشمی افزود : دولت، قوه قضاییه و مجلس اگر عزم جدی مبارزه با فساد دارند، باید از رسانه ها حمایت کنند.

وی رسانه ها را علمدار شفافیت و امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: شفافیت مهمترین راه مبارزه با فساد است. حمایت از رسانه ها یکی از مهمترین راه هایی است که برای جلوگیری از ایجاد فساد باید انجام شود.

هاشمی با اشاره به اینکه رسانه‌ها نیز باید در چارچوب قانون و اخلاق حرفه‌ای نقد کنند، خاطرنشان کرد: هرچند در این زمینه برخورد قضایی باید باشد ولی قانون‌گذاری و نظارت عمومی نیز در این حوزه بسیار موثر است.

مدیرعامل خبرگزاری ایرنا گفت: امروزه یکی از آسیب ها و گلایه مندی های بعضا بجا به حوزه رسانه آنست که بعد انتقادی و نگاه سلبی به مسائل پررنگ تر از رویکردهای ایجابی و امیدآفرین آن در جامعه است.

وی یادآور شد: رسانه امروز تنها متولی نقد و طراح مشکلات و مسائل جامعه نیست و باید خود را در برابر مردم و نیاز مبرم آنها از امید، نشاط سیاسی و اجتماعی نیز مسئول بداند.

مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی یادآور شد: این مهم در برخی مناطق از جمله استان کهگیلویه وبویراحمد با بافت عشیره ای و قومیتی و یا مناطقی که دچار سیاست زدگی های بیشتری هستند، پررنگ تر به نظر می رسد.

وی گفت: رسانه به همان میزان که وظیفه نقد و پرداختن به مسائل و مشکلات را در سطح جامعه رصد می کند وظیفه امیدآفرینی و پرداختن به وجوه مثبت و دستاوردهای نظام، دولت و حتی خود مردم را نیز عهده دار است.

وی با تاکید بر اینکه عده‌ای شعار مبارزه با فساد می‌دهند اما حاضر نبوده خود مشمول شفافیت قرار بگیرند، ادامه داد: ایرنا در زمینه مبارزه با فساد در چارچوب قانون عمل می‌کند و در این زمینه تعارفی نداریم.

هاشمی بیان کرد: ایرانا رسانه دولت و ملت بوده و روابط عمومی دستگاه‌ها نیست و نمی‌توانیم نسبت به مشکلات و چالش‌های مردم بی‌تفاوت باشیم.

وی با تشریح برنامه‌های خبرگزاری دولت در انتخابات آینده مجلس ادامه داد: سیاست این رسانه مشارکت حداکثری در انتخابات است و در واقع جناحی عمل نمی‌کنیم و تمامی جریان‌ها باید دیدگاه‌ها و فعالیت‌هایشان در چارچوب قانون بیان شود

مدیرعامل خبرگزاری ایرنا استان کهگیلویه وبویراحمد را از استانهای خبر خیز دانست و گفت: در طول تاریخ فعل انفعلات اجتماعی ،سیاسی وفرهنگی در این استان بالا بوده است به همین دلیل میزان اشتهای مردم به اخبار بالاتر از میانگین کشوری است.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی