تاریخ انتشار : سه‌شنبه 10 سپتامبر 2019 - 21:33
کد خبر : 13321

جلوه های زیبایی از همبستگی و عشق به حسین(ع) در عزای عاشورایی جوانان روستای طولدان شهرستان بویراحمد

جلوه های زیبایی از همبستگی و عشق به حسین(ع) در عزای عاشورایی جوانان روستای طولدان شهرستان بویراحمد

آفتاب دنا : جوانان روستای طولدان شهرستان بویراحمد به همراه دیگر مردمان و زنان این روستا و روستاهای اطراف در روز عاشورا در غم وعزای مظلومیت امام حسین (ع) ویاران باوفایش به سر وسینه زدند و گریستند. به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا،روز عاشورا در محرم امسال در روستاهای بخش لوداب بویژه روستای طولدان و

آفتاب دنا : جوانان روستای طولدان شهرستان بویراحمد به همراه دیگر مردمان و زنان این روستا و روستاهای اطراف در روز عاشورا در غم وعزای مظلومیت امام حسین (ع) ویاران باوفایش به سر وسینه زدند و گریستند.

به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا،روز عاشورا در محرم امسال در روستاهای بخش لوداب بویژه روستای طولدان و حیدرآباد علیا ی بویراحمدحال وهوای دیگری داشت . امسال پرشورتر و باشکوهتر از هر سال جوانان این روستا که هر یک در شهر و دیاری به تحصیل واشتغال مشغول بوده اند به زادگاه خویش آمده  بودند تا به یاد حسین و یاران باوفایش که پرچم عزت وآزادگی را بر سر آرمانهای انسانی در پیکار با جباران و ستمگران و زرپرستان عالم در دفاع از حق وحقیقت برافراشت مراسم عزاداری را در روستا برپا کنند .

امام حسین (ع) زیر بار ستم نرفت تا شیوه زندگی اش درسی آموزنده و شهادت خود و یاران باوفایش پیامی رسا وفراگیر در همه اعصار و دورانها باشد.

شور حال  کودکان ،نوجوانان ،جوانان ،زنان و پیران این روستا جلوه زیبایی از همبستگی و عشق به اهل بیت را به نمایش گذاشت . باورها و اعتقادها، جدای از شهرها، در روستاها رنگ دیگری دارد چراکه مردم سختکوش و زحمتکش روستا معتقد هستند که باید بخشی از دسترنج خود را نذر کنند هر کسی  سعی می کرد هر چیزی در بساط داشت از زائران حسینی پذیرایی کند و در ثواب این عزاداری شریک باشد.

ظهر که به نیمه رسید اهالی روستا که غالبا نوجوانان و جوانان بودند برای عرض ادب به گلزار شهدای روستای اطراف، حیدرآباد علیا رفتند و بر قبور مطهر شهدا فاتحه ای خواندند و با شهدا پیمانی دوباره بستند، چرا که انقلاب اسلامی ما که با خون هزاران شهید آبیاری شده، نشات گرفته از خط سرخ  عاشورای حسینی است.

یکی از اهالی روستا که سیدی خوشنام و از محبان اهل بیت (ع) است بعد از زیارت قبورمطهر شهدا ، همه زائران حسینی هر دو روستا را به  برپا داشتن نماز در مسجد روستا و ناهار دعوت کرد که این نیز از جلوه های زیبای عاشورای حسینی در روستاهای حیدرآباد علیا و طولدان شهرستان بویراحمد بود.

امروز آنچه در عاشورای حسینی در روستای طولدان و روستاهای اطراف گذشت عشق به حسین(ع) و آرمانهای بلند آن امام بزرگوار بود که تا ابد بر صفحات زرین تاریخ  می درخشد و با گذشت زمان نه تنها کهنه نمی شود بلکه روز بروز زنده تر و پویا تر از گذشته، از نسلی به نسل دیگر منتقل می شود.

مردم در روستا تشنه کارهای فرهنگی هستند ولی متاسفانه مسئولان به فرهنگ روستاها بی توجه هستند و روستانشینان با حداقل امکانات و خودجوش به مسائل فرهنگی و اعتقادی می پردازند.

انشالله در مطلبی دیگر به  کم کاری و سهل انگاری مسئولان در عدم توجه به روستاها در بعد فرهنگی پرداخته می شود تا شاید مسئولان بخشی از اعتبارات فرهنگی را به روستاها اختصاص دهند تا زیرساختهای فرهنگی در روستاها نیز شکل بگیرد.

مهمترین مولفه توسعه روستاها علاوه بر پرداختن به مسائل عمرانی و معیشت روستائیان توجه به مسائل فرهنگی است که باید بیش از پیش مورد توجه جدی مسئولان استانی و نهادهای فرهنگی قرار بگیرد.

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی