تاریخ انتشار : دوشنبه 2 سپتامبر 2019 - 0:54
کد خبر : 13267

افتتاح ۲۰ باب منزل مسکونی ارمغان هفته دولت به معلولان بهزیستی

افتتاح ۲۰ باب منزل مسکونی ارمغان هفته دولت به معلولان بهزیستی

آفتاب دنا : به مناسبت هفته دولت چندین پروژه بهزیستی استان کهگیلویه وبویراحمد با حضور استاندار،مدیرکل بهزیستی وسایر مسئولان استانی افتتاح و کلنگ‌زنی شد. از جمله این پروژه‌ها افتتاح ۳۰ باب منزل مسکونی معلولان بهزیستی بود که به نمایندگی توسط استاندار کهگیلویه و بویراحمد یک باب مسکن معلولان درشهرستان لنده  به نمایندگی از ۶باب در

آفتاب دنا : به مناسبت هفته دولت چندین پروژه بهزیستی استان کهگیلویه وبویراحمد با حضور استاندار،مدیرکل بهزیستی وسایر مسئولان استانی افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

از جمله این پروژه‌ها افتتاح ۳۰ باب منزل مسکونی معلولان بهزیستی بود که به نمایندگی توسط استاندار کهگیلویه و بویراحمد یک باب مسکن معلولان درشهرستان لنده  به نمایندگی از ۶باب در این شهرستان با اعتباری بالغ از ۱۶۱ میلیون تومان افتتاح گردید.

حسین کلانتری همچنین با جمعی از معلولان در منطقه امامزاده جعفر دیدار و درد دل‌ها و مشکلات آنها را از نزدیک شنید.

مدیرکل بهزیستی استان به پروژه‌های هفته دولت بهزیستی اشاره کرد و گفت:  مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی “رسش” به نمایندگی از هشت مرکز مشاوره با حضور مدیرکل حوزه فرهنگی اجتماعی استانداری افتتاح شد.

آیت‌ افشارمهر خاطرنشان کرد: امیدواریم به برکت  نظام اسلامی شاهد روزی باشیم که فقر و محرومیت از چهره مردمان این خطه رخت بر بندد و همه معلولان و جامعه هدف دارای سرپناه و در آسایش و آرامش  به سر ببرند.

وی تأکید کرد: حمایت از جامعه معلولان به عنوان یک برنامه مهم در دستو کار سازمان بهزیستی قرار دارد.

افشار افزود:  دو مأموریت مهم  از اهداف، ماموریتها وظایف ۱۸۰گانه سازمان بهزیستی  اشتغال و تامین مسکن معلولان و مددجویان و اقشار آسیب‌پذیر جامعه است.

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: افتتاح ۴ پایگاه خدمات اجتماعی شهرک امام حسین(ع)، ۸ مرکز مشاوره در بویراحمد و کهگیلویه بزرگ، افتتاح پایگاه خدمات اجتماعی و سلامت روان دیشموک، اجرای طرح مراقبت اجتماعی بهمئی، بهره‌برداری از چندین طرح با اشتغال ۱۰۰ نفری از جمله برنامه‌های هفته دولت بهزیستی است.

وی افتتاح طرح سامانه تصمیم (سامانه کاهش طلاق) با همکاری قوه قضائیه ،افتتاح ۶۰ طرح در استان با اشتغالزایی بالغ بر ۱۰۰ نفر و اجرای طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران جهت ارتقای سلامت اجتماعی (مانا) در ۱۰ پایگاه سلامت اجتماعی و مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و عقد تفاهم نامه مشترک با دفاتر  امور اجتماعی استانداری و ورزش جوانان جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی در محلات شهری و روستایی را بخش دیگری از طرحهای سازمان بهزیستی استان در هفته دولت عنوان کرد.

این مسئول به تفاهم‌نامه میان بهزیستی و برخی دستگاه‌ها اشاره کرد و یادآور شد: عقد قرار داد آزمایشگاه‌های ژنتیک،انعقاد تفاهم نامه زوجین پیش از ازدواج بین استانداری،بهزیستی،دانشگاه علوم پزشکی و ثبت اسناد دیگر برنامه‌های این اداره‌کل است.

افتتاح ۳ مرکز خدمات‌رسانی بهزیستی در دیشموک

به مناسبت هفته دولت سه پروژه حوزه بهزیستی شامل مشاوره، خدمات روانشناختی و پایگاه سلامت در دیشموک راه‌اندازی شد.

معاون توسعه پیشگیری بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم با اشاره به بروز آسیب‌های اجتماعی و روند نگران کننده آنها در دیشموک،گفت: ضرورت داشت که این مراکز در دیشموک افتتاح و برای مردم خدمات ارائه دهند.

سید باقر حسینی افزود: این مراکز با  کارشناسان مجرب خدمات مورد نیاز و ضروری را به مردم ارائه می‌دهد.

حسینی تصریح کرد: مردم دیشموک در راستای مقابله با آسیب‌های اجتماعی به این مراکز مراجعه و سازمان را در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی همکاری کنند.

وی به سامانه تلفنی رایگان «۱۴۸۰» سازمان بهزیستی اشاره کرد و گفت:کارشناسان ممتاز و مجرب به صورت تمام وقت آماده پاسخگویی و مشاوره مردمی هستند.

معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی استان در ادامه ضمن تقدیر از همه مسوولانی که در جهت افتتاح و راه‌اندازی این مراکز با بهزیستی همکاری کردند، خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های انجام شده مجوز راه‌اندازی این مراکز گرفته شد و هم اکنون شاهد افتتاح این پایگاه‌ها هستیم.

حسینی به برخی آسیب‌های اجتماعی رخ داده شده در دیشموک اشاره و ابراز امیدواری کرد با شروع بکار این مراکز تحت نظارت و مدیریت بهزیستی شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی در دیشموک باشیم.

وی، شناسایی علل بروز آسیب‌های اجتماعی را از جمله اهداف مهم راه‌اندازی این مراکز عنوان کرد و گفت: امیدواریم با شناسایی سریع و همکاری مسوولان تا حدود زیادی آسیب‌های اجتماعی را کنترل و کاهش دهیم.

حسینی با بیان اینکه بیش از سه سال است که مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج استان اجباری شده است، افزود: برای اولین بار در کشور امسال در استان کهگیلویه وبویراحمد مشاوره قبل از ازدواج الزامی شد.

معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی استان به دیگر خدمات بهزیستی اشاره کرد و افزود: غربالگری بینایی کودکان۳تا ۶ ساله انجام و کسانی که نیازمند عمل جراحی و عینک باشند از طرف بهزیستی هزینه‌ها بصورت رایگان تقبل می‌شود.

حسینی اضافه کرد: غربالگری شنوایی تمامی نوزادان متولد شده از طرف مراکز بهزیستی انجام و موارد خطر شناسایی و بصورت رایگان درمان می‌شود که با اجرای این خدمات بحث معلولیت کنترل می شود.

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی