تاریخ انتشار : سه‌شنبه 27 آگوست 2019 - 0:52
کد خبر : 13206

۸۵ پروژه در شهرستان بویراحمد افتتاح و کلنگ زنی می شود/به برکت حضور مردم در عرصه های مختلف کشور به بالندگی می رسد

۸۵ پروژه در شهرستان بویراحمد افتتاح و کلنگ زنی می شود/به برکت حضور مردم در عرصه های مختلف کشور به بالندگی می رسد

به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا ، شاهرخ کناری در نشست خبری به مناسبت هفته دولت با گرامیداشت یاد وخاطره شهیدان رجایی وباهنرگفت: در مجموع ۱۴۵ ‌میلیارد و ۹۴۰ میلیون تومان پروژه طی هفته دولت سال جاری افتتاح و کلنگ زنی می شود.

آفتاب دنا : فرماندار شهرستان بویراحمد گفت: در هفته دولت سال جاری ۸۵ پروژه در شهرستان بویراحمد افتتاح و کلنگ زنی می شود.

به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا ، شاهرخ کناری در نشست خبری به مناسبت هفته دولت با گرامیداشت یاد وخاطره شهیدان رجایی وباهنرگفت: در مجموع ۱۴۵ ‌میلیارد و ۹۴۰ میلیون تومان پروژه طی هفته دولت سال جاری افتتاح و کلنگ زنی می شود.

کناری با اشاره به  خروجی اشتغال پروژه ها، تصریح کرد: از مجموع پروژه ها، اشتغال زایی ۳۴۲ ‌نفری محقق خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۵۵ پروژه با ۱۲۲ میلیارد تومان در هفته دولت سال گذشته به بهره برداری رسید، عنوان داشت: بدون احتساب تسهیلات مختلف، قریب به ۶۰۰ میلیارد تومان پروژه طی سال گذشته در شهرستان بویراحمد به بهره برداری رسید و خروجی مناسبی در بخش های مختلف رقم خورد.

وی در خصوص اعتبارات شهرستان بویراحمد افزود: ۲۳۸ میلیارد تومان اعتبارات ملی و استانی شهرستان بویراحمد است که بخشی از این اعتبارات هدیه مقام معظم رهبری است.همچنین اعتبارات سیل و زلزله به استان ابلاغ شده و در اعتبارات روستایی مبلغ خوبی به این شهرستان اختصاص داده شده است.

ساخت مدرسه ۱۲ کلاسه با اعتبار بالغ بر ۷ میلیارد تومان در شهر مادوان

کناری از ساخت مدرسه ۱۲ کلاسه با اعتبار بالغ بر ۷ میلیارد تومان در شهر مادوان خبر داد و ابراز داشت: پوشش و ارتقای ظرفیت های آموزشی در مناطق حاشیه شهر هدفگذاری شده است.

کناری به افتتاح پروژه های تمام تکمیل اشاره کرد و عنوان داشت:چندین پروژه با پیشرفت بیش از ۹۷ درصد در شهرستان وجود دارد که در لیست پروژه های افتتاحی قرار نگرفت.

وی افزود: بهره برداری از پروژه های تمام تکمیل محور فعالیت در هفته دولت است.

کناری با تاکید بر ضرورت روند مهاجرت معکوس و کاهش حاشیه نشینی، ابراز کرد: ۱۰۰ هزار حاشیه نشین در شهرستان بویراحمد وجود دارد.

برای عوامل اجرایی انتخابات، قانون فصل الخطاب است

فرماندار بویراحمد با بیان اینکه انتخابات شناسنامه حاکمیت است، تصریح کرد: برای مجموعه عوامل اجرایی انتخابات، قانون فصل الخطاب است.

کناری خروجی برگزاری مناسب انتخابات را تقویت کننده اعتماد عمومی دانست و اظهار کرد: باید سعی کنیم انتخابات امسال پرشور برگزار شود.

کناری افزایش تعارضات اجتماعی، شکاف بین شخصیت ها و احزاب را آسیب دانست و گفت: باید توجه مناسبی به فضای سالم و پرنشاط انتخاباتی شود.

مردم را ناامید نکنیم وفضا را پیش از موعد انتخاباتی نکنیم

وی ابراز داشت: ما باید نگران سرمایه های اجتماعی(مردم) باشیم و به برکت حضور مردم در عرصه های مختلف کشور به بالندگی می رسد.

کناری ناامید سازی مردم را یک آسیب بزرگ دانست و عنوان داشت: ما حق نداریم که مردم را ناامید کنیم.

کناری خاطرنشان کرد: همچنین نباید فضای پیش از موعد انتخاباتی را داشته باشیم.

فرماندار شهرستان بویراحمد با تاکید بر اینکه هنوز زمان طولانی برای ورود به مساله انتخابات وجود دارد، گفت: برخی مدیران کم کار و سهل انگار برای توجیه کم کاری ها و ضعف مدیریتی خود در انجام وظایف و مسئولیتشان خود را پشت نقاب انتخابات پنهان می کنند.

دامن زدن بیش از حد به مسایل حاشیه ای و سیاسی از موانع توسعه

شاهرخ کناری اظهار داشت: یکی از چالش ها و موانع اساسی فراروی توسعه این استان و شهرستان بویراحمد همواره دامن زدن بیش از حد به برخی مسایل حاشیه ای و سیاسی و گره زدن مسایل به موضوع انتخابات است.

وی تصریح کرد: برخی مدیران که نمی خواهند پاسخگوی مسایل و مشکلات مردم باشند با ترفندهای مختلف سعی در تشویش اذهان جامعه و حتی امنیتی کردن برخی مسایل به ویژه عرصه حساس انتخابات هستند.

کناری ناامید کردن و تشدید نارضایتی های مردم و استفاده از واژه های نامانوسی همچون تحریم انتخابات را بازی در زمین دشمن دانست و از رسانه ها، نخبگان و افراد دارای نفوذ و تریبون خواست برای تلطیف فضای جامعه ، ایجاد نشاط اجتماعی، افزایش فرصت های چانه زنی ، انسجام و همدلی میان جریان های سیاسی و پرهیز از دوگانگی ها و خرده گیری های بی مورد در این سال حساس انتخاباتی همت کنند.

فرماندار بویراحمد همچون بسیاری از نخبگان، دلسوزان و فرهیختگان این استان که دل در گرو پیشرفت و آبادانی دیارشان دارند خودزنی ها، سیاست زدگی های بیش از حد و برخی نگاه های خاص منطقه ای را آفت جدی و سهم مهلک در توسعه کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد.

انتقاد از کم‌کاری متولیان فرهنگ
فرماندار بویراحمد  در ادامه به معضلات فرهنگی در استان اشاره کرد و با انتقاد از کم‌کاری متولیان فرهنگ، گفت: ادارات فرهنگی در جذب اعتبارات می‌توانند به شهرستان کمک کنند اما متاسفانه فرهنگ و ارشاد شهرستان تعطیل شده و تبلیغات اسلامی شهرستان بویراحمد یک سالی است که مدیر ندارد و عملا بخش فرهنگی در این دو حوزه تعطیل است.
فرماندار بویراحمد در پاسخ به سوالی مبنی بر کارشکنی‌ها در واگذاری پارک جنگلی یاسوج به وزارت نفت گفت: کارشکنی در واگذاری پارک جنگلی به وزارت نفت یک خودزنی است، وزارت نفت بدون اینکه حتی یک درخت قطع شود قصد سرمایه‌گذاری ۶۰۰ میلیارد تومان در پارک جنگلی یاسوج را دارد.
وی عنوان کرد: پارک جنگلی یاسوج به مامنی برای آسیب‌های اجتماعی تبدیل شده، بنابراین واگذاری این مکان به وزارت نفت موجب رونق شهر یاسوج می‌شود البته این پروژه هنوز منتفی نشده است، استاندار و نماینده مردم در تهران پیگیر هستند و منابع طبیعی استان هم موافق است.
این مسوول بیان کرد: درختان پارک جنگلی یاسوج از درختان محمودآباد مازندران که بیشتر نیست چطور این طرح در مازندران اجرا شده اما در استان ما با کارشکنی‌هایی روبه‌رو شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی