تاریخ انتشار : دوشنبه 26 آگوست 2019 - 18:45
کد خبر : 13189

تمهیدات آموزش وپرورش بویراحمد در پروژه مهر برای بازگشایی باشکوه مدارس در مهر ۹۸

تمهیدات آموزش وپرورش بویراحمد در پروژه مهر برای بازگشایی باشکوه مدارس در مهر ۹۸

آفتاب دنا : مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان بویراحمد ازتمهیدات آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد درپروژه مهر برای بازگشایی باشکوه مدارس در مهر ۹۸ خبر داد وگفت:   در پنج کارگروه  تشکیل شده پروژه مهر برای آغاز سال تحصیلی جدید در این شهرستان  اقدامات و پیگیری های  لازم در حال انجام است تا شاهد بازگشایی به موقع وباشکوه مدارس

آفتاب دنا : مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان بویراحمد ازتمهیدات آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد درپروژه مهر برای بازگشایی باشکوه مدارس در مهر ۹۸ خبر داد وگفت:   در پنج کارگروه  تشکیل شده پروژه مهر برای آغاز سال تحصیلی جدید در این شهرستان  اقدامات و پیگیری های  لازم در حال انجام است تا شاهد بازگشایی به موقع وباشکوه مدارس در سال تحصیلی جدید باشیم.

به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا ، علی حسن زاده در نشست خبری با خبرنگاران ضمن تشریح آخرین وضعیت فعالیتهای پروژه مهر در این شهرستان گفت:  برای آغاز سال تحصیلی جدید و مراسم نمادین روز غنچه ها، شکوفه ها و … برنامه ریزی های در مقاطع مختلف در انجام شده است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد با بیان اینکه سازماندهی نیروی انسانی در جهت اجرای شایسته فرایند آموزشی و پرورشی و حضور معلمان در کلاس‌های درس در آغاز مهر ۹۸، در حوزه آموزش متوسطه و ابتدایی و کارگروه ساماندهی و سازماندهی انجام شده است خاطرنشان کرد : ۲ کارگروه نظارت و ارزیابی و تایید صلاحیت نیز با دقت و حساسیت مشغول انجام وظایف محوله هستند و کارگروه توجیه، تبلیغ و اطلاع رسانی پروژه مهر ۹۸ کلیه فعالیت‌های انجام شده و در دست اقدام کمیته‌ها و مدارس را پیگیری و اطلاع رسانی می کند.

وی افزود: فعالیت‌های ۵ کارگروه پروژه مهر با هدف ارتقا و کیفیت بخشی به امور آموزشی، پرورشی و پشتیبانی مدارس شهرستان که از ۱۵ تیرماه  آغاز شده تا ۱۵ مهرماه ادامه خواهد داشت.

حسن زاده از برگزاری جشن شکوفه ها برای ،پیش دبستانی ها و جشن جوانه ها برای دانش آموزان اول ابتدایی  در ۳۱ شهریورماه خبر داد وگفت:زنگ مقاومت و بازگشایی مدارس در اول مهر در مدارس  شهرستان بویراحمد نیز نواخته می شود

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد افتخارات دانش آموزان و فرهنگیان این شهرستان را در سال تحصیلی جاری ستودنی توصیف کرد وگفت: اکثریت رتبه های اول تا سوم کشوری واستانی در مسابقات فرهنگی ،هنری ،ورزشی ، آموزشی و پروژه مهر از آن دانش آموزان شهرستان بویراحمد بود.

حسن زاده ، از زحمات خبرنگاران و اصحاب رسانه در پوشش اخبار آموزش وپرورش تقدیر کرد و اظهار داشت :خبرنگاران  با احساس تعهد و مسئولیت در انتقال اخبار صحیح و موثق به مردم، هدایتگر افکار عمومی جامعه به سمت حقیقت هستند.

وی با اشاره به نقش سازنده خبرنگاران در اطلاع رسانی صحیح و تنویر افکار عمومی از جامعه مطبوعاتی و خبری خواست، جهت آماده سازی افکار عمومی و ایجاد شور و نشاط  مضاعف در جامعه جهت بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید با آموزش  پرورش شهرستان بویر احمد بیش از گذشته همکاری نمایند.

سند تحول بنیادین آموزش وپرورش محور فعالیتهای آموزش وپرورش بویراحمد

معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش شهرستان بویر احمد در این جلسه گفت: سازماندهی نیروی انسانی در متوسطه اول ،دوم و هنرستانها انجام گرفته و با برنامه ریزی ها وتدابیر اندیشیده شده از بعد نیروی انسانی مشکلی نخواهیم داشت.

سالم جانی پور محور فعالیتهای آموزش وپرورش در سال تحصیلی جدید را سند تحول بنیادین آموزش وپرورش دانست وگفت: در جلسات متعددی که با مدیران مدارس داشته ایم روی موضوعات  مورد تاکید سند تحول تاکید کرده ایم تا در مرحله عمل در مدارس مدیران برنامه اجرایی و سالانه خود را برای ارتقاء فعالیتهای آموزشی بر مبنای سند تحول بنیادین تنظیم واجرایی کنند.

وی عدم توازن رشته ای را از مشکلات پیش روی آموزش وپرورش دانست وگفت: تلاش کردیم با آگاه سازی خانواده ها و فرهنگسازی دانش آموزان به سمت رشته های مهارتی که بازار کار خوبی دارند سوق پیدا کنند.

جانی پور افزود: ۶۶ آموزشگاه متوسطه اول ،آموزشگاه متوسطه دوم ،نظری وبزرگسالان و  ۱۰ هنرستان در هنرستان شهرستان بویراحمد در بخش دولتی وجود دارد که در مهرماه پذیرای دانش آموزان خواهند بود.

دانش آموزان وفرهنگیان شهرستان بویراحمد  در عرصه های ملی واستانی خوش درخشیدند

معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش شهرستان بویر احمد به موفقیتهای دانش آموزان متوسطه اشاره کرد وگفت: دانش آموزان وفرهنگیان این شهرستان در کنکور سراسری و مسابقات علمی عملی هنرستاها و سایر جشنواره های ملی در عرصه ملی واستانی خوش درخشیدند و رتبه های خوبی کسب کردند.

وی گفت: در دبیرستان تیزهوشان ۲۶ نفر رتبه زیر ۱۰۰۰ را کسب کردند و بررسی ها نشان می دهد در سایر دبیرستانها رتبه های زیر هزار نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

جانی پور ،کسب ۲۰ رتبه اول تا سوم کشوری ،۶۶ رتبه در بخث کیفیت بخشی ۲۵ رتبه اول استانی ،۲۱ رتبه دوم وسوم استانی  را از موفقیتهای حوزه آموزش متوسطه این شهرستان عنوان کرد و اظهار امیدواری کرد در سال جدید با تلاش وکوشش همکاران و برنامهریزی های انجام شده شاهد افتخارات بیشتر دانش آموزان وفرهنگیان در عرصه ملی باشیم.

معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش شهرستان بویر احمد کمبود نیروی استادکار و انباردار در هنرستانها را یاداور شد وگفت: با توجه به اینکه طبق بخشنامه نیروهای با مدرک لیسانس و بالاتر جهت استاد کار در سامانه برای آنها ابلاغ صادر نمی شود لازم است جهت حل مشکل نیروی استادکار بازنگری صورت گیرد.

همه توان خود را به کار گرفته‌ایم که هیچ کلاس درسی اول مهر بدون معلم نباشد

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد نیز در  این نشست خبری با گرامیداشت هفته دولت، یادی از شهید محمدعلی رجایی به عنوان معلم نمونه و الگو اظهار کرد: شهید رجایی در مکتب آموزگاری به چنین جایگاهی رسید و افتخار جامعه فرهنگی به داشتن چنین الگوهای جاودانه‌ای است.

آناهیتا مرادیان با بیان بخشی از سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش از حذف رنج، قانون‌پذیری، عدالت اجتماعی و توجه به شاداب‌سازی و همچنین نگاه جامع به مهارت‌ها اشاره کرد و گفت: همه ملزم به اجرایی و عملیاتی کردن بندهای این سند مهم هستیم و در آموزش ابتدایی شهرستان بویراحمد توان خود را بر اجرای بندهای سند و از همه مهم‌تر تکریم فرهنگیان گذاشته‌ایم.

مرادیان به نمونه‌ای از تکریم فرهنگیان در دوره مدیریت خود اشاره کرد و گفت: برای مثال همه سعی ما بر این بوده که معلمان در شرف بازنشستگی را از طرق مختلف تکریم کنیم و در ۲ سال اخیر یکی از این کارها سپردن مدیریت مدارس به این قشر زحمتکش بوده است.

این مسؤول در آموزش و پرورش بویراحمد گفت: سال گذشته این کار در حد نزدیک به صد درصدی انجام شد تا حق همکاران با سابقه و زحمتکش ما در شهرستان بویراحمد ضایع نشود و امسال هم اقدامی دیگر جهت تکریم این دسته از فرهنگیان داشتیم.

مرادیان گفت: امسال مدیریت مدارس را به معلمان زن فرهنگی با سابقه ۲۸ سال به بالا سپردیم چرا که معتقدیم آن‌ها برای تربیت فرزندان استان و شهرمان زحمت زیادی متقبل شده‌‌اند و نباید زحماتشان را نادیده گرفت.

وی به سازماندهی معلمان و مدیران در مقطع ابتدایی اشاره کرد و گفت: هر چند که کمبود معلم ابتدایی در شهرستان داریم اما همه توان خود را به کار گرفته‌ایم که هیچ مدرسه‌ و کلاس درسی اول مهر بدون معلم نباشد.

مرادیان، یکی از دلایل کمبود معلم را تربیت نکردن معلم برای خدمت در همین مقطع دانست و گفت: وقتی از معلمان عاریتی از سایر رشته‌ها استفاده می‌کنیم مشکلات امروزی پابرجا خواهند بود و البته حق را هم باید به این دسته از معلمان داد چرا که یک فارغ‌التحصیل فیزیک و شیمی که سال ها در این رشته‌ها زحمت کشیده‌‌اند رغبتی جهت تدریس در مقطع دیگری جز رشته تخصصی خود ندارند.

موفقیتها در آموزش ابتدایی مرهون خرد جمعی و کار تیمی در آموزش و پرورش بویراحمد است

معاون آموزش ابتدایی  آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد به برخی از موفقیت‌های این مقطع در شهرستان بویراحمد اشاره کرد و گفت: سه تیم از شهرستان ما به مرحله کشوری راه پیدا کرده‌اند و در سایر مسابقات و جشنواره‌ها از جمله در مسابقات قرآنی و ورزشی افتخارات خوبی کسب شده است.

مرادیان هرگونه موفقیت خود و همکارانش در آموزش ابتدایی را مرهون خرد جمعی و کار تیمی در آموزش و پرورش بویراحمد دانست و گفت: هر چند مشکلات زیادی در فضاها و امکانات در سطح مدارس وجود دارد اما هیچگاه با توجیه مشکلات کار و تلاش را رها نخواهیم کرد و اجازه از دست رفتن فرصت‌ها را نخواهیم داد.

امکانات و تجهیزات با حجم بالای دانش‌آموزی جوابگو  نیست

معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش  شهرستان بویراحمد نیز در این جلسه  به مشکلات پیش روی مدارس جهت بازگشایی مدارس اشاره کرد وگفت: با توجه به حجم بالای دانش آموزی وکمبود تجهیزات و امکانات در مدارس، همکاری ومشارکت مردم و سایر دستگاهها برای رون رفت از وضع موجود ضروری است.

شاپور عباسی به تجهیزاتی  که برای مهر امسال در اختیار آموزش وپرورش قرار گرفته اشاره کرد و گفت: تعداد هزار صندلی دسته‌دار و ۱۷۰ صندلی معلم و ۴۰۰ وایت‌برد و ۴۲ کامپیوتر و تعدادی اقلام دیگر را برای مدارس در نظر گرفته‌ایم که با در نظر گرفتن اولویت‌ها توزیع می‌شوند.

معاون آموزش و پرورش بویراحمد سختی کار را تا هنگامی که آموزش و پرورش بویراحمد به ۲ ناحیه تقسیم نشده همین گونه دانست و گفت: برخی از کارشناسان ما کار دو تا سه نفر را به دلیل حجم و انبوه کار انجام می‌دهند که ممکن است بر کار آن‌ها تاثیر بگذارد.

وی از تخصیص نیافتن سرانه به مدارس در طول سه سال اخیر اشاره کرد و گفت: ریالی به مدارس داده نشده و حدود ۵ ماه اضافه کاری همکاران ما هم داده نشده است و بعد از عید هم تنها یک ماه اضافه کاری همکاران پرداخت شده است.

عباسی به مشکل بزرگ دیگری که گریبانگیر آموزش و پرورش شهرستان بزرگ بویراحمد است اشاره کرد که گاز حاشیه‌های شهر قطع شده و در شهر مدارس هم در خوف و رجای قطعی گاز مدارس هستند و بدهی آب مدارس هم که کمرشکن شده است.

قطع گاز ۲۲ مدرسه حاشیه شهریاسوج و کمبود ۱۷۰ نیروی خدمتکار

معاون آموزش و پرورش بویراحمد در ادامه گفت: در حال حاضر گاز ۲۲ مدرسه حاشیه شهر یاسوج قطع شده است آن‌ها از ما الگوی مصرف می‌خواهند و همه می‌دانیم که الگوی مصرف را نمی‌توان در مدارس آن گونه که می‌خواهیم رعایت کنیم.

عباسی، امکانات را جوابگوی شهرستان با این حجم از دانش‌آموز که بیش از یک سوم دانش‌آموزان کل استان بود نداست و گفت: روی همه اینها کمبود ۱۷۰ نیروی خدمتکار را هم بگذارید.

عباسی از وجود ۳۳ مدرسه استیجاری در این شهرستان خبر داد اما گفت که زمینی  جهت ساخت مدرسه در مادوان در نظر گرفته شده که در صورت ساخت مشکل آن‌جا برطرف می‌شود.

توزیع اقلام ورزشی در ۵۰۰ آموزشگاه از نیمه دوم شهریورماه

معاون پرورشی آموزش وپرورش بویراحمد نیز در این نشست از سازماندهی ۴۸۰ نفر نیروی پرورشی ،تربیت بدنی ،بهداشت ومشاوره  خبر داد وگفت: خط کشی زمینهای ورزشی در مدارس انجام گرفته و در ۶۳ مدرسه حیاط پویا را اجرا می کنیم.

سید قدرت الله موسوی ارشد از توزیع اقلام ورزشی در ۵۰۰ آموزشگاه از نیمه دوم شهریورماه خبر داد وگفت: همه تمهیدات لازم برای اجرای محورهای مورد تاکید سند تحول بنیادین انجام گرفته است.

وی به موفقیتهای حوزه پرورشی اشاره کرد وگفت: از ۱۶ دانش آموز برگزدیده  به مرحله کشوری مسابقات قرآن ،نماز وعترت  ۱۲ دانش آموز از شهرستان بویراحمد بودند.

موسوی ارشد با بیان اینکه ۶ هزار دانش آموز در سال جاری از سامانه حمل نقل استفاده می کنند

در پایان این نشست خبری با حضور مدیر اداره آموزش‌وپرورش بویر احمد  معاونان ، کارشناسان اداره از خبرنگاران  فرهنگی شهرستان بویر احمد  طی آیینی تجلیل شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی