تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 22 آگوست 2019 - 22:44
کد خبر : 13154

وداع باشکوه مردم کهگیلویه با مرحوم آمیر احمد تقوی

وداع باشکوه مردم کهگیلویه با مرحوم  آمیر احمد تقوی

آفتاب دنا : مراسم تشییع و تدفین پیکر مرحوم آیت‌الله امیر احمد تقوی، موسس حوزه علمیه کهگیلویه و بویراحمد با حضور باشکوه مردم،  ۲۵ مرداددر حوزه علمیه شهرستان کهگیلویه برگزار شد. به گزارش آفتاب دنا، آیین وداع با پیکر مرحوم حجت اسلام والمسلمین آمیر احمد تقوی ، موسس حوزه علمیه کهگیلویه با حضور کم نظیر

آفتاب دنا : مراسم تشییع و تدفین پیکر مرحوم آیت‌الله امیر احمد تقوی، موسس حوزه علمیه کهگیلویه و بویراحمد با حضور باشکوه مردم،  ۲۵ مرداددر حوزه علمیه شهرستان کهگیلویه برگزار شد.

به گزارش آفتاب دنا، آیین وداع با پیکر مرحوم حجت اسلام والمسلمین آمیر احمد تقوی ، موسس حوزه علمیه کهگیلویه با حضور کم نظیر مردم، روحانیون، طلاب و برخی مسئولان کشوری و استانی در دهدشت تشییع و در حوزه علمیه ولی عصر (عج) به خاک سپرده شد.

مراسم تشییع پیکر مرحوم امیر احمد تقوی بعد از اقامه نماز توسط آیت‌الله جزایری از مقابل سپاه پاسداران دهدشت آغاز شد و در میان سیل دوستدارانش تا میدان مرکزی دهدشت و سپس به سمت حوزه علمیه برگزار شد.

تشییع‌کنندگان، پیکر آیت‌الله امیراحمد تقوی را با ذکر «لا اله الا الله» و «الله اکبر»  بدرقه کردند.

زندگی آیت‌الله امیراحمد تقوی پر از مجاهدت و تلاش برای خدا و اعتلای نظام دینی بود

آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی در این مراسم با بیان این‌که مرگ پایان ما نیست، افزود: مرگ آغاز حیات ابدی و آغاز پاداش‌هاست.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: آیت‌الله تقوی انسانی بزرگ بود که بسوی خدا بازگشت، اما با صحیفه‌ای از اعمال آبرومند برای خود و جامعه خود.

وی اظهار کرد: زندگی این عالم ربانی پر از مجاهدت و تلاش برای خدا و اعتلای نظام دینی بود.

ملک‌حسینی، تربیت‌یافتگان حوزه علمیه را نتیجه تلاش‌های آیت‌الله میراحمد تقوی عنوان و تصریح کرد: اگر درصد حضور طلاب کهگیلویه و بویراحمد در کشور و بسیاری از استان‌ها بالاست، رمزش امثال تلاش میراحمد تقوی است.

وی در ادامه گفت: اگر لر افتخار می‌کند یکپارچه شیعه است، رمزش اجتهاد مردانی مثل میراحمد تقوی است و باید ستود چنین انسان‌های بزرگی را که حیاتشان بزرگ و  مماتشان یادآور سعادت‌هاست.

ملک حسینی افزود: امروز اگر شخص تششیع می‌شود اما شخصیت و فضیلت‌های او تشییع نمی‌شود، امروز جامعه کهگیلویه به خود می‌بالد که انسانی را در میان خود داشت که خضوع و خوف به خدا در وجودش بود و این یعنی استقبال نه، یعنی بدرقه. بدن می‌رود اما فضیلت در میان شاگردانش و دوستدارانش می‌ماند و به بار می‌نشیند.

ملک حسینی با بیان این‌که اگر امروز کهگیلویه پشتش شکست، خدا جبران خواهد کرد، گفت: اجاق روشن و خانه زنده است و ستون برافراشته، فرزند رشید این عالم ربانی حجت‌الاسلام سید مرتضی تقوی می‌تواند پشتیبانی همانند پدر خود برای این مردم باشد و از وی می‌خواهیم بخشی از وقت خود را برای حوزه علمیه و مردم این منطقه مصروف بدارد.

وصیت مرحوم آیت‌الله میراحمد تقوی در خصوص خدمت به مردم

استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم در این مراسم گفت: آیت‌الله میراحمد تقوی کسی بود که علی‌رغم این‌که به نجف رفته بود و امام را درک کرد، اما به مراکز پیشرفته نمی‌رود و برای آینده علمای شهر خود به کهگیلویه می‌آید و خدمت می‌کند.

کلانتری با بیان این‌که مردم کهگیلویه با حضور خود صحنه تاریخ‌ساز به جای گذاشتند، گفت: این تشییع، مراسم تشییع سرداران بزرگ جنگ و علمای بزرگ را در ذهن‌ها تداعی می‌کند.

وی با توجه به وصیت مرحوم آیت‌الله میراحمد تقوی در خصوص خدمت به مردم، گفت: با تمام وجود خدمتگزار مردم و نظام جمهوری اسلامی خواهیم بود و امیدواریم بتوانیم چهره محرومیت را از این سرزمین برداریم و شاهد توسعه و پیشرفت آن باشیم.

این حضور نشان از وفاداری شما به آیت‌الله میراحمد تقوی را دارد

در ادامه این مراسم سیدمصطفی تقوی فرزند آیت‌الله میراحمد تقوی با بیان این‌که بنده توان تشکر از این جمعیت را ندارم، گفت: شما با حضورتان نشان دادید که ما کاره‌ای نیستیم و این حضور نشان از وفاداری شما به آیت‌الله میراحمد تقوی را دارد.

وی بیان کرد: آیت‌الله تقوی از نظر جامعه‌شناختی یک پدیده بود، میراحمد شدن کار ساده‌ای نیست، فرزند خلفش سال‌ها در مراکز علمی علم آموخت. امیدوارم برای آقا میراحمد شدن او برای این ملت شریف.

تقوی با توجه به خاکسپاری این عالم ربانی در حوزه علمیه، گفت: خیلی از مردم سینه چاک می‌کردند که در منطقه ما دفن شود اما بنا به وصیت خود آیت‌الله تقوی، به وصیت او تمکین می‌کنیم و در حوزه علمیه خاکسپاری خواهد شد.

مرحوم آیت‌الله امیر احمد تقوی، مؤسس حوزه علمیه کهگیلویه و بویراحمد و از علمای برجسته این استان بوده است.

امیراحمد تقوی در سال ۱۳۰۲ در شهر بهبهان متولد شد و ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ در سن ۹۶ سالگی به علت کهولت سن در بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت دار فانی را وداع گفت.

روحش شاد و راهش پررهرو باد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی