تاریخ انتشار : دوشنبه 12 آگوست 2019 - 19:48
کد خبر : 13087

ضرورت رعایت اخلاق حرفه ای در انتشار اخبار / خبرنگاران نقش مهمی در زدودن لکه های توسعه نیافتگی دارند

ضرورت رعایت اخلاق حرفه ای در انتشار اخبار / خبرنگاران نقش مهمی در زدودن لکه های توسعه نیافتگی دارند

آفتاب دنا : سید ولی موسوی بر رعایت ادب واخلاق در انتشار اخبار تاکید کرد و از استاندار خواست:برای تحقق اهداف وبرنامه های رسانه ها جایگاه مستقلی با همه امکانات وتجهیزات در اختیار خانه مطبوعات قرار گیرد تا رسانه ها بتوانند در زمینه توسعه بیش از گذشته نقش آفرینی کنند.

آفتاب دنا : مدیرمسئول نسیم دنا بر رعایت ادب واخلاق در انتشار اخبار تاکید کرد و از استاندار خواست برای تحقق اهداف وبرنامه های رسانه ها جایگاه مستقلی با همه امکانات وتجهیزات در اختیار خانه مطبوعات قرار گیرد تا رسانه ها بتوانند در زمینه توسعه بیش از گذشته نقش آفرینی کنند.

به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا ، سید ولی موسوی در مراسم  گرامیداشت روز خبرنگار که با حضور استاندار و مسئولان استانی و خبرنگاران در سالن اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد وخاطره شهید صارمی  خبرنگار شهید و همه شهدای رسانه گفت: خبرنگاران نقش مهمی در زدودن لکه های توسعه نیافتگی واعتلای فرهنگی استان دارند ودر زمینه کاهش و آلام دردهای جامعه گام برمی دارند.

وی به اشاره به اینکه تارپود زندگی انسانها  در عصر حاضر با رسانه عجین شده است خاطرنشان کرد:رشد، توسعه، پیشرفت و بالندگی فرهنگی جامعه مرهون تلاش خبرنگاران و فعالیت رسانه هاست و رسانه ها در فرآیند توسعه نقش محوری دارند.

مدیرمسئول نسیم دنا  افزود: امروزه کشور‌ها به کمک امپراتوری رسانه‌‌ای بدترین اقدامات را خوب جلوه می‌دهند و هر اقدام سیاسی، نظامی و فرهنگی  در عصر امروز محتاج یک غیرت رسانه‌ای است که بستر را برای پذیرش آن در افکار عمومی فراهم نماید

وی با بیان اینکه رسانه ها امروز بیش از هر موقع دیگر در اوضاع جهان دخیل است  وجزئی از قدرت هستند خاطرنشان کرد:  رسانه ها امروز پس از قوای مجریه، مقننه و قضائیه به عنوان رکن چهارم  دموکراسی مطرح است.

سید ولی موسوی که به نمایندگی از مطبوعات سخن می گفت به نقش مطبوعات مکتوب اشاره کرد وگفت: مطبوعات محلی جایگاه ویژ‌ه‌ای در میان مطبوعات کشورهای پیشرفته‌ دارند چراکه این نشریات عمدتا  با نگاه متفاوت‌تری به انعکاس نیازها ومشکلات زندگی افراد یک منطقه یا محله می‌پردازند

وی خاستگاه شکل‌گیری مطبوعات امروزی را نشریات محلی دانست وگفت:مطبوعات محلی برای رشد وتوسعه‌ی نیازمند حمایت‌های معنوی هستند  که یکی ازراهکارهای تقویت مطبوعات محلی اختصاص بخشی ازیارانه‌ها به آن‌هاست.

مدیرمسئول نسیم دنا به مشکلات پیش روی رسانه ها اشاره کرد وگفت: مهم‌ترین گام برای ارتقای جایگاه حرفه‌یی مطبوعات محلی توجه به آموزش‌های روزنامه‌نگاری است از این رو وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی‌ و خانه‌های مطبوعات در استان‌ها باید زمینه‌های لازم در جهت توسعه آموزش‌های روزنامه نگاری برای تربیت خبرنگاران و روزنامه نگاران محلی فراهم کنند .

موسوی افزود: در دنیا ، روزنامه نگاران پس از گذراندن دوره ای تخصصی واستفاده از اساتید برجسته  با توجه به علاقه واستعدادشان وارد حوزه های تخصصی می شوند  که با یک تخصص وارد یک حوزه کاری می شوند ولی متاسفانه خبری از این آموزشها نیست.

ضرورت اشتراک پذیری حداقل ۲ نسخه از مطبوعات محلی توسط دستگاههای اجرایی

مدیرمسئول نسیم دنا ، یکی عدم استقلال مالی را از مشکلات مطبوعات محلی  که عمدتا وابسته به ارگان‌های دولتی هستند دانست و خواستار اشتراک پذیری حداقل ۲ نسخه از مطبوعات محلی توسط دستگاههای اجرایی شد تا حداقل گوشه ای از هزینه های  طراحی وچاپ نشریات را جبران نماید.

وی خاطرنشان کرد: درست که میل به آگاهی لحظه ای شده است و فضای مجازی وپایگاههای خبری فرصت اطلاع رسانی را از مطبوعات ربوده اند اما رسانه های مکتوب به دلیل ماندگاری بیشتر و دست به دست شده همچنان جز منابع معتبر در عرصه اطلاع رسانی هستند که متاسفانه گرانی کاغذ باعث رکود نشریات در کشور شده که متولیان باید این مشکل را مدیریت کنند.

موسوی یاداور شد: در زمینه پرداخت مطالبات نشریات، ذیحسابان به بهانه صرفه جویی حتی از پرداخت هزینه های گزارش عملکرد دستگاهها هم  با مطبوعات نامهربانی می کنند  که انتظار داریم در راستای تقویت مطبوعات محلی  استاندار محترم این نکته را تاکید کنند.

مدیر مسئول نسیم دنا ، نگاه سلیقه ای ، بخشی و گزینشی برخی مدیران و روبط عمومی ها در همکاری با رسانه ها را سهم مهلک  وضد توسعه  دانست و خواستار همکاری  همه دستگاهها با رسانه ها به صورت دوره ای شد.

موسوی ، عدم استقبال مدیران از نقد منصفانه رسانه ها را یاداور شد واز مدایران خواست در مقابل نظرات و دیدگاههای رسانه ها و مطالبات مردم پاسخگو باشند.

وی با بیان اینکه مسئولان در بیان گزارشات و سخنرانی ها سنجیده سخن بگویند و ناکارآمدی خویش را به پای رسانه ها نگذارند گفت: حرکت و نگاه مدیران بر مبنای نظم وقانون باشد   نارسایی ها و مشکلات و ظرفیتها  را بشناسند و توپ کم کاریهای خویش را به میدان رسانه ها نیندازند.

رسانه ها در بودجه های فرهنگی استان دیده شوند

مدیرمسئول نسیم دنا خطاب به استاندار کهگیلویه و بویراحمد ورئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت: مطبوعات به عنوان رکن مهم فرهنگسازی در جامعه  در بودجه های فرهنگی استان دیده شوند  وبخشی از اعتبارات فرهنگی دستگاهها  متناسب با تولید محتوا وکارکرد به رسانه ها اختصاص یابد.

جایگاه مستقلی با همه امکانات وتجهیزات در اختیار خانه مطبوعات قرار گیرد

موسوی با بیان اینکه رسانه های ما  از بعد نیروی انسانی دارای خبرنگارانی توانمند ، خوش ذوق ،با انگیزه و جوان ومتعهد به منافع ملی و حقوق  مردم هستند از استاندار خواست برای تحقق اهداف وبرنامه های رسانه ها جایگاه مستقلی با همه امکانات وتجهیزات در اختیار خانه مطبوعات قرار گیرد تا  رسانه ها بتوانند در زمینه توسعه بیش از گذشته نقش آفرینی کنند.

مدیرمسئول نسیم دنا ، خطاب به خبرنگاران رسانه ها در کهگیلویه وبویراحمدگفت: رسانه ها ونشریات فعلی در استان حاصل تلاش همه ماست که با تلاش و پیگیری بیشتر می توانیم به سمت حرفه ای شدن حرکت کنیم و در توسعه استان بیش از گذشته نقش آفرینی کنیم.

موسوی با بیان اینکه در قرن بیست یکم  اطلاعات وارتباطات دنیا را به دهکده ای کوچک تبدیل کرده است و از جهاتی ما در استان کوچکی زندگی می کنیم که با توجه به بافت قبیله ای وعشیره ای اکثریت مردم همدیگر را می شناسند به رسانه ها توصیه کرد: سعی وتلاش همه ما بر این باشد  که در انتشار اخبار اخلاق حرفه ای را رعایت کنیم شخصیت افراد را محترم بشماریم و اگر نقدی بر رفتار و عملکردها داریم  با رعایت ادب واخلاق  مطرح کنیم  تا شخصیت کسی که سالها زحمت کشیده اعتباری به دست آورده خدشه دار نشود.

مدیر مسئول نسیم دنا در پایان اظهار امیدواری کرد: به سمت جامعه ای حرکت کنیم که صفا وصمیمیت ، محبت ،دوستی ومهربانی  ازیک طرف و پیشرفت توسعه و آبادانی از طرف دیگر دستها را به گرمی بفشارد  و به تعبیر امام راحل عظیم الشانمان بکوشیم در سرزمین اعمال و رفتارمان هیچ بذری جز رضایت پرودگار نباشد.

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی