تاریخ انتشار : جمعه 26 جولای 2019 - 19:32
کد خبر : 12805

گزارش تصویری برپایی نمایشگاه کتاب درحاشیه نماز جمعه های استان

گزارش تصویری برپایی نمایشگاه کتاب درحاشیه نماز جمعه های استان

آفتاب دنا : مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان کهگیلویه وبویراحمد از برپایی نمایشگاه کتاب در حاشیه نماز جمعه های سراسر استان خبرداد. به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا ، یاسر رحیمیان در در حاشیه این نمایشگاه در یاسوج با اعلام این خبر گفت: با هماهنگی های به‌عمل‌آمده با ستاد اقامه نماز جمعه و در

آفتاب دنا : مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان کهگیلویه وبویراحمد از برپایی نمایشگاه کتاب در حاشیه نماز جمعه های سراسر استان خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا ، یاسر رحیمیان در در حاشیه این نمایشگاه در یاسوج با اعلام این خبر گفت: با هماهنگی های به‌عمل‌آمده با ستاد اقامه نماز جمعه و در اقدامی هماهنگ درهمه شهرستانها و مناطق استان به مناسبت چهلمین سالگرد اقامه نماز جمعه بعد از انقلاب اسلامی  نمایشگاه کتاب در حاشیه نماز جمعه های استان برپا شد.

وی گفت: در این نمایشگاهها که در محل ورودی مردم به مصلی ها و مکانهای برگزاری نماز جمعه برگزار شده بود کتابهایی با موضوعات اهمیت و جایگاه نماز و نماز جمعه ، ترویج فرهنگی دینی و اخلاقی در جامعه ، دفاع مقدس وسایر موضوعات مذهبی ،دینی ،علمی و روانشناسی در معرض دید علاقمندان به کتاب وکتابخوانی  قرار گرفت.

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان کهگیلویه وبویراحمد هدف از این اقدام را ترویج فرهنگ کتاب وکتابخوانی در بین مردم عنوان کرد وگفت:مسئله کتاب و کتابخوانی از جمله دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب در سال‌های اخیر بوده و همواره بر فرهنگ‌سازی در این رابطه تأکید داشته‌اند.

رحیمیان گفت: کتاب‌خوانی بنا به گفته رهبر فرزانه انقلاب از مصادیق سبک زندگی سالم  است که محل‌های نماز جمعه مکان مناسبی برای نمایش کتاب‌های خوب و ارزنده در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و آشنایی بیشتر مردم با موضوعات مختلف است.

وی توجه به فضاهای فرهنگی  برای کمک به ارتقاء فرهنگ کتابخوانی را از برنامه های مهم نهاد کتابخانه های عمومی استان  عنوان کرد وگفت: تلاش می کنیم با تقویت زیرساختها، احداث فضاهای مناسب  و حضور مداوم در مکانهای علمی وفرهنگی بستر رابرای فرهنگ دوستان بیش از گذشته آماده کنیم.

رحیمیان حضور و استقبال نمازگزاران از نمایشگاه کتاب را خوب توصیف کرد و با اشاره به چهلمین سالگرد نماز جمعه در نظام جمهوری اسلامی ایران گفت:  نمونه والای اتحاد و همدلی ملت ایران در نماز جمعه به منصه ظهور  می رسد و  همین اتحاد وهمدلی باعث شده است دشمنان از انسجام ما هراس داشته باشند

علاوه بر برپایی نمایشگاه کتاب، ایستگاه صلواتی نیز در حاشیه نمازجمعه جهت پذیرایی از نمازگزاران برپا شده بود.

گفتنی است نخستین نماز جمعه پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در پنج مرداد سال ۱۳۵۸ به امامت مرحوم آیت‌الله سید محمود طالقانی در دانشگاه تهران اقامه شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی