تاریخ انتشار : سه‌شنبه 2 جولای 2019 - 7:37
کد خبر : 12668

باید از عوامل همدلی و وحدت حراست و صیانت کرد

باید از عوامل همدلی و وحدت حراست و صیانت کرد

آفتاب دنا : همایش هم‌اندیشی و همدلی اقوام با حضور نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد، استاندار، نماینده مردم گچساران و باشـت در مجلس شورای اسلامی و مسئولان استانی و شهرستانی در گچساران برگزار شد.

آفتاب دنا : همایش هم‌اندیشی و همدلی اقوام با حضور نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد، استاندار، نماینده مردم گچساران و باشـت در مجلس شورای اسلامی و مسئولان استانی و شهرستانی در گچساران برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: باید از عوامل همدلی و وحدت در یک جامعه حراست و صیانت کرده و کینه ها را از جامعه و خود دور کنیم.

آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی افزود: تمامی هویت ها و شناسنامه انسان باید در یک شناسنامه و هویت هضم شود و به کرامت نهایی وقتی خواهید رسید که تمامی ویژگی های بنی آدم را کسب کرد.

وی بیان کرد: مرزهای زمان، مکان و طایفه برای هر شخصی وجود دارد اما انسان، انسان است و کرامت انسانی یعنی ایمان و تقوا که وجودشان افتخار دارد.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در کلام مقام معظم رهبری همدلی و هم زبانی بروزمی کند خداوند انسان ها را با افکار متفاوت آفریده و ایمان یعنی هضم این اندیشه ها در یک وحدت الهی است.

آیت الله ملک حسینی عنوان کرد: هویت دیگر انسان هویت طایف ای اوست، هویت دیگر هویت ایلی و هویت دیگر هم قومی می شود که نه افتخار است و نه ننگ برای او محسوب می شود.

وی ادامه داد: افرادی که تقوا دارند داری کرامت و اصالت و شرافت و کرامت از سه ویژگی هستند که در حقیقت افتخار دارد.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اگر وزن کشی های اجتماعی و اگر تعصبات قومی بر ما حاکم شود وضعیت نابهنجاری را بوجود خواهد آورد.

وی اضافه کرد: پیدایش این ناهنجاریها موجب پیدایش رذیلت ها خواهد بود انسان باید به سمت سعادت گام بردارد.

می توانیم شعار همدلی و همزبانی بدهیم اما جور دیگری عمل کنیم

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این همایش گفت: نمی توانیم شعار همدلی و همزبانی بدهیم اما جور دیگری عمل کنیم مردم باسواد و فهیم هستند و می بینند.

سردار حمید خرم دل افزود: آنچه که موجب وحدت و انسجام ما شده است همان اسلام و ملیت ما است.

وی بیان کرد:  امروز این عوامل وحدت، انسجام و همدلی باید در جامعه پیاده شود.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: باید دقت کرد و دید که آیا مسئولین ما در ادارات و مجموعه های مختلف انتخاب مدیران را براساس شایستگی انجام می دهند و یا این انتخاب حزبی وطایفه گرایی انجام می شود.

سردار خرمدل عنوان کرد: تا این مسائل را حل نکنیم و به یک بلوغ فکری و سیاسی نرسیم وضعیت همین خواهد بود.

وی ادامه داد: باید به درجه ای از فهم سیاسی و اجتماعی برسیم که نگوییم که این فرد چون متعلق به این طایفه است ولو شاخص های مدیریتی هم نداشته باشد ،باید برای مدیریت انتخاب شود. اینگونه انتخاب ها  قطعا موجب حقارت و کینه خواهد شد.

سردار خرمدل بیان کرد: وقتی که می خواهیم استخدامی در ادارات انجام دهیم آیا مسائل شایستگی فردی رعایت  می کنیم. این عوامل هستند که در واقع موجبات رنجش و کدورت مردم را فراهم می کنند.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: آیا انتخاب افراد باید براساس شایستگی ها صورت گیرد یا براساس قومی و قبیله ای انجام شود.

سردار خرمدل اضافه کرد: در این مدت حضورم در این استان این اختلافات و کدورت ها و ناراحتی ها را از این منظر می بینم وگرنه اتحاد رمز پیروزی ماست اما در درون خود دچار مشکل هستیم.

وی گفت: ظرفیت های بسیار خوبی در این استان وجود دارد ولی بحث های حزبی و طایف ای و قبیله ای به استان آسیب می زند.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: خیلی ها از عوامل قبیله ای و طایفه ای گله مند هستند که در نهایت تبدیل به کینه خواهد شد. متاسفانه شرایطی پیش آمده است که همدیگر را دیگر باور نداریم.

وی تصریح کرد: نمی توانیم شعار همدلی و همزبانی بدهیم اما جور دیگری عمل کنیم مردم باسواد و فهیم هستند و می بینند.

سردار خرمدل اضافه کرد: مسئولین همه وظیفه داریم  که در کنار مردم مشکلات استان را حل کنیم. به عنوان مجموعه سپاه در کنار همه هستیم و همه ظرفیت ما در خدمت مسئولین و مردم  خواهد بود .

هیچ قومی بر قوم دیگری برتری ندارد

نماینده مردم شهرستانهای گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش گفت: جوامع نیز با قومیت شکل هویت می یابند و هیچ قومی بر قوم دیگر برتری نداشته و نخواهد داشت.

غلامرضا تاجگردون افزود: وحدت آن است که به ریسمان الهی چنگ بزنیم. وحدت این نیست که همه با من باشند بلکه وحدت آن است که همه با خدا باشند.

وی اظهارکرد: قومیت زیرساخت افراد، زیرساخت هویت افراد در جامعه است. قومیت زیر ساختی است که افراد در جامعه به واسطه آن هویت پیدا می کنند.

نماینده مردم شهرستانهای گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه  جوامع نیز با این شکل هویت می یابند و هیچ قومی بر قوم دیگر برتری نداشته و نخواهد داشت. هیچ قومی حاشیه نیست و اصل داشتن یک رویکرد ترکیبی دین، وطن و قوم است که برای ما مسلمانان برتری دین کاملا مشخص است.

تاجگردون بیان کرد: ترکیب این سه مورد عنوان شده می تواند یک جامعه را خوب نگه دارد. مذهب و دین ما همه یکی بوده فرهنگ لر و ترک نیز مانند هم است تنها زبان ما با هم تفاوت دارد که این موجب نمی شود که بین ما اختلاف ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه زمانی گچساران را ۷۲ ملت می نامیدند، ادامه داد: امروز ما به نقطه‌ای  نزدیک شدیم که نباید ۷۲ ملت نام برده شود و باید از ظرفیت‌های فرهنگی خود استفاده کنیم.

نماینده مردم شهرستانهای گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همه آحاد جامعه باید با هم و در کنار هم تلاش کنند و این را بدانیم وحدت اقوام فقط برای انتخابات نیست.

تاجگردون گفت: وحدت اقوام فقط برای انتخابات نیست و همه مشکلات ما مسائل سیاسی نبوده و امروز در چنین ایامی نیاز جامعه به وحدت و همدلی است.

وی اضافه کرد: امروز باید در کنار هم تلاش خود را به کار ببندیم و در راستای پیشرفت و آبادانی جامعه و ایجاد امنیت کمک کنیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی