تاریخ انتشار : دوشنبه 2 ژوئن 2014 - 22:33
کد خبر : 1258

حوزه هنری با گردآوری دانش نامه فرهنگ و تمدن استان به دنبال ثبت و ضبط فرهنگ بومی است.

حوزه هنری با گردآوری دانش نامه فرهنگ و تمدن استان به دنبال ثبت و ضبط فرهنگ بومی است.

نسیم دنا// رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان بر ثبت و ضبط فرهنگ بومی  استان تاکید کرد و گفت: بر اثر غفلت دستگاههای فرهنگی بخش زیادی از فرهنگ بومی این استان در حال فراموشی است. رضا پارسیان نژاد افزود: برخی واژگان زبان لری به عنوان یکی

نسیم دنا// رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان بر ثبت و ضبط فرهنگ بومی  استان تاکید کرد و گفت: بر اثر غفلت دستگاههای فرهنگی بخش زیادی از فرهنگ بومی این استان در حال فراموشی است.

IMG14200719

رضا پارسیان نژاد افزود: برخی واژگان زبان لری به عنوان یکی از عناصر فرهنگ این استان در حال نابودی است و تا چند سال آینده شاید نشانی از این زبان باقی نماند.

وی بیان کرد: هم اکنون بسیاری از خانواده ها به فرزندان خود از بدو تولد زبان فارسی یاد می دهند و اگر نسبت به احیای آن نپردازیم در دهه های آینده این گویش به فراموشی سپرده می شود.

پارسیان نژاد تصریح کرد: پیشینه فرهنگی این استان زیاد است و باید با حفظ و احیای خرده فرهنگ ها، این پیشینه را حفظ کنیم.

وی به اقدامات حوزه هنری در این خصوص اشاره کرد و گفت: این

پارسیان نژاد تاکید کرد: این کار می تواند بستری برای پژوهش های دیگر در آینده ایجاد کند.

وی بیان داشت: تولید آثار شاخص و فاخر از جمله رویکردهای اصلی این حوزه در این راستا است و به دنبال انتشار چندین کتاب دیگر در بخش فرهنگ بومی هستیم.

دست بافته های استان اصیل ترین نقوش در کشور را دارند

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد هم در این دیدار از تولید چندین اثر مستند برای معرفی جاذبه های فرهنگی و طبیعی این استان خبرداد.

محمود باقری افزود: یک فیلم ۴۰ دقیقه ای از زیبایی های طبیعی استان و فیلمی ۱۰۰ دقیقه ای برای معرفی جاذبه های طبیعی وتاریخی استان با حضور بازیگران مطرح سینمای کشور از جمله این برنامه هاست.

وی معرفی و تبلیغات را مهمترین رویکرد این سازمان در سالجاری عنوان کرد و بیان داشت: کتاب عکسی نیز از آثار عکاسان مطرح استان در رابطه با زیبایی های استان در دست تدوین است.

باقری بر حفاظت از میراث فرهنگی این استان تاکید کرد و اظهار داشت: میراث تاریخی در این استان کمتر از دیگر استانهای کشور نیست.

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان به پل های تاریخی استان اشاره کرد و گفت: تنها بر روی رود بشار هشت پل تاریخی وجود داشته که از این تعداد تنها بقایای دو پل وجود دارد.

وی عنوان کرد: پل تاریخی پاتاوه بر روی این رودخانه مربوط به دوره صفویه است و در کنار آن یک تخت وجود دارد که به تخت شاه نشین مشهور بوده و مربوط به دوره هخامنشی است.

باقری همچنین به ظرفیتهای این استان در بخش صنایع دستی اشاره کرد و افزود: دست بافته های این استان اصیل ترین نقوش در کشور را دارند.

وی افزود: این نقوش زاییده ذهن هنرمندان این استان است که بدون تاثیر از نقوش دیگر استانها همچنان به صورت ذهنی در دست بافته های آنان نقش می بندد.

منبع:مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی