تاریخ انتشار : یکشنبه 16 ژوئن 2019 - 20:57
کد خبر : 12573

حمایت بیش از ۲۰ طرح کاشت گیاهان دارویی درکهگیلویه و بویراحمد/صندوق کارآفرینی امید حامی تولیدکنندگان برای برطرف کردن موانع تولید

حمایت بیش از ۲۰ طرح کاشت گیاهان دارویی درکهگیلویه و بویراحمد/صندوق کارآفرینی امید حامی تولیدکنندگان برای برطرف کردن موانع تولید

آفتاب دنا : مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد گفت: این صندوق طرح‌های اشتغالزایی و گردشگری را مورد حمایت قرار داده و به آنها تسهیلات پرداخت کرده است.  به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا ، ارسلان حسن پور در جمع خبرنگاران گفت: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام رونق تولید

آفتاب دنا : مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد گفت: این صندوق طرح‌های اشتغالزایی و گردشگری را مورد حمایت قرار داده و به آنها تسهیلات پرداخت کرده است.

 به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا ، ارسلان حسن پور در جمع خبرنگاران گفت: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام رونق تولید نامگذاری شده است، صندوق کارآفرینی امید به عنوان تنها نهاد تخصصی حامی کسب و کارهای خرد و کوچک مکلف به حمایت از تولیدکنندگان و برطرف کردن موانع تولید است.

وی از روند رو به رشد و عملکرد موفق صندوق درسال گذشته ابراز خرسندی کرد و گفت: ما در مقابل جوانان و نسل های بعدی مسئولیم و همه باید به گونه ای کار کنیم که در پیشگاه خداوند سربلند باشیم که تمامی توان خود را بکار بسته ایم.

حسن پور بیان کرد : در سال ۹۷ با اقدامات خوبی که در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی داشتیم صندوق با اهمیت تراز گذشته در سطح جامعه مطرح شد که این یک فرصت  ارزشمند برای ترویج فرهنگ کار و کارآفرینی بود

وی به ظرفیتهای استان اشاره کرد وگفت: کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ۲۸۰ تفرجگاه طبیعی، ۲ هزار و ۷۰۰ اثر تاریخی و ۷۵۰ اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی و مواهب و ظرفیت‌های بکر آن به عنوان یکی از مناطق گردشگری در ایران تبدیل شده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد افزود: عدم وجود اقامت‌گاههای مناسب و مطلوب و در خور شان گردشگری استان و عدم وجود مجتمع‌های گردشگری متنوع و مجهز از عمده مشکلات صنعت گردشگری استان است که در این میان صندوق کارآفرینی امید از طرحهای گردشگری برای رونق این صنعت در استان حمایت می کند.

حسن پوربه رشد ۱۰ درصدی سالانه گردشگران به استان و فراهم نبودن زیرساختهای لازم اشاره کرد وگفت: احداث یک مجتمع بزرگ گردشگری و همچنین اقامتگاه‌های بوم گردی در منطقه ضروری به نظر می‌رسید که خوشبختانه صندوق کارآفرینی امید استان با اختصاص تسهیلات و حمایت از طرح‌های اقتصادی و گردشگری در تلاش برای ایجاد اشتغال و توسعه استان در همه ابعاد است.

پرداخت تسهیلات۲۰ میلیارد ریالی جهت احداث بزرگترین مجتمع گردشگری روستایی استان

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کهگیلویه وبویراحمد در همین خصوص به خبرنگاران گفت: صندوق کارآفرینی امید جهت احداث بزرگترین مجتمع گردشگری روستایی در روستای دهنو شهرستان بویراحمد تسهیلاتی با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال پرداخت کرده است.

ارسلان حسن‌پور به دیگر اقدامات این صندوق اشاره کرد و گفت:  پرداخت تسهیلات جهت احداث کارخانه تولید انواع سرکه بویژه سرکه سیب در منطقه کاکان شهرستان بویراحمد از تسهیلات خاص پرداختی است.

وی عنوان کرد: دهستان کاکان در شمال شهر یاسوج و در فاصله ۳۵ کیلومتری این شهر در ارتفاعی بیش از ۲۰۰۰ متری از سطح دریا واقع شده است ودارای ۱۳ روستا است. این دهستان  دارای ۲۰۰۰ هکتار باغ سیب است ولی هیچ گونه صنایع تبدیلی در این منطقه وجود ندارد و تنها ۲ سردخانه نگهداری سیب در این منطقه موجود است. بنابراین با توجه به لزوم فرآوری و تبدیل محصول غالب این منطقه احداث این کارخانه ضروری به نظر رسید.

این مسوول به پرداخت تسهیلات طرح‌های تولید انواع میوه خشک در روستای نره‌گاه  شهرستان بویراحمد اشاره کرد و افزود: با توجه به تنوع انواع باغات میوه در شهرستان‌های استان لزوم احداث چنین طرح‌هایی لازم است.

پذیرش ۲ طرح بزرگ پرورش شتر مرغ صنعتی در شهرستان‌های بویراحمد و کهگیلویه

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کهگیلویه وبویراحمد در خصوص پذیرش ۲ طرح بزرگ پرورش شتر مرغ صنعتی  در شهرستان‌های بویراحمد و کهگیلویه با مجموع اعتبار۱۳ میلیارد ریال گفت: طرح شهرستان بویراحمد بر اساس تجربه متقاضی که بعد از دریافت مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات خوداشتغالی از صندوق، مزرعه کوچکی در اطراف شهر یاسوج راه اندازی کرده و تاکنون موفق بوده و با توجه به اینکه مجدداً  با خرید یک  قطعه زمین به مساحت یک هکتار سعی در گسترش و توسعه آن را دارند پذیرش شد و طرح مربوط به شهرستان کهگیلویه هم ۳ ماه پس از پرداخت تسهیلات دارای پیشرفت ۹۰ درصدی است.

پرداخت تسهیلات۲۰ میلیارد ریالی جهت طرح تولیدی و بسته بندی فرآورده‌های لبنی در گچساران

حسن‌‌پور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تسهیلات جهت طرح تولیدی و بسته بندی فرآورده‌های لبنی در شهرستان گچساران روستای امامزاده جعفر با اعتبار مصوب ۲۰ میلیارد ریال، در ناحیه صنعتی امامزاده جعفر پرداخت شد.

این مسوول عنوان کرد: با توجه به اینکه در سال‌های اخیر تسهیلات زیادی از طرف صندوق کارآفرینی امید و بانک‌ها در زمینه پرورش گاو شیری در این شهرستان و شهرستانهای همجوار پرداخت شده بود لزوم احداث کارخانه تولید فرآورده های لبنی در این زمینه ضروری به نظر می‌رسید .لذا این طرح با حضور مدیر استان در جلسات کمیته فنی پذیرش و تسهیلات آن پرداخت شد.

حمایت از ساخت اولین سردخانه نگهداری میوه با اعتبار مصوب ۵ میلیارد ریال در شهرستان دنا

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان در خصوص حمایت از ساخت اولین سردخانه نگهداری میوه با اعتبار مصوب ۵ میلیارد ریال در شهرستان دنا روستای کوخدان گفت: بیش از ۲۰۰۰ هکتار باغ سیب در این منطقه وجود دارد ولی صنایع تبدیلی و سردخانه در این منطقه وجود نداشت که با حمایت صندوق این مهم عملیاتی شد.

پرداخت تسهیلات جهت احداث دو مزرعه پرورش مرغ صنعتی در شهرستان بهمئی

حسن‌پور عنوان کرد: سال گذشته مبلغ ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات جهت احداث دو مزرعه پرورش مرغ صنعتی در شهرستان بهمئی(روستاهای قبر و قیصر) اختصاص یافت، همچنین ۱۷ تفاهم‌نامه پشتیبان و حمایت مالی از مشاغل خانگی و کارگاهی با هماهنگی و همکاری دستگاه‌های مرتبط در شهرستان‌های مختلف استان بویژه گچساران و باشت منعقد شد.

وی حمایت بیش از ۲۰  طرح کاشت گیاهان دارویی(به لیمو، الوئه ورا، آویشن و …)، حمایت از ایجاد اولین باشگاه ورزشی بانوان و راه‌اندازی اولین سردخانه نگهداری مواد غذایی در شهرستان بهمئی، حمایت از اولین طرح‌های بوم‌گردی استان(شهر سی سخت) و حمایت از ساخت اولین طرح بوم‌گردی در روستای دم طسوج شهرستان چرام را از دیگر اقدامات خاص صندوق کارآفرینی امید استان کهگیلویه وبویراحمد عنوان کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی