تاریخ انتشار : سه‌شنبه 28 می 2019 - 0:46
کد خبر : 12446

رونق تولید در سایه توجه به رشته های فنی وحرفه ای و کاردانش محقق می شود

رونق تولید در سایه توجه به رشته های فنی وحرفه ای و کاردانش محقق می شود

به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا ، سالم جانی پور در جلسه سازماندهی نیروی انسانی فنی وحرفه ای هنرستانهای شهرستان بویراحمد گفت: دانش آموزان با مهارت آموزی می توانند به درک عمیق تری از آموخته های خود دست یابند و برای ساختن آینده ای بهتر با توجه به نقش مهم کارآفرینی در جامعه آماده شوند.

آفتاب دنا : معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش وپرورش شهرستان بویراحمد گفت: اولویت آموزش وپرورش توجه به رشته های فنی وحرفه ای برای مهارت آموزی دانش آموزان است.

به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا ، سالم جانی پور در جلسه سازماندهی نیروی انسانی فنی وحرفه ای جهت سال تحصیلی ۹۹-۹۸ در جمع مدیران هنرستانهای شهرستان بویراحمد گفت: دانش آموزان با مهارت آموزی می توانند به درک عمیق تری از آموخته های خود دست یابند و برای ساختن آینده ای بهتر با توجه به نقش مهم کارآفرینی در جامعه آماده شوند.

وی افزود: مهارت آموزی و آماده سازی دانش آموزان برای ورود به بازار کار از مهمترین اهداف آموزش های فنی و حرفه ای و کار دانش است که در این راستا تلاش می کنیم تا با استاندارد سازی تجهیزات کارگاهی هنرستان ها ، راه اندازی واجرای رشته های جدید در شاخه فنی وحرفه ای وکاردانش با توجه به نیاز بازار کار زمینه را برای حضور پر شور دانش آموزان فراهم نماییم

معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش وپرورش شهرستان بویراحمد با اشاره به نامگذاری سال ۹۸ از سوی مقام معظم رهبری به نام سال رونق تولید گفت: رونق تولید در سایه رشته های فنی وحرفه ای محقق خواهد شد که باید با هدایت دانش آموزان به سمت این رشته ها بستر را برای ارتقاء کیفیت آموزشی آنها فراهم نماییم تا بتوانند با بهره گیری از آموزش متناسب با تکنولوژی روز شاهد جذب آنها در صنوف مختلف جهت رونق تولید باشیم.

وی افزود: در راستای منویات مقام معظم رهبری وهمه مسئولان نظام  که نگاه ویژه ای به رشته های فنی وحرفه ای دارند توسعه و تقویت رشته های فنی وحرفه ای در دستور کار وزارت آموزش وپرورش قرار گرفته است.

جانی پورخاطرنشان کرد:یکی از سیاستهای برنامه ششم توسعه و وزارت آموزش وپرورش سرمایه گذاری روی هنرستانها است تا با تربیت هنرجویان در رشته های فنی و کاردانش شاهد رونق تولید و اشتغال در جامعه باشیم.

وی با بیان اینکه مدیران مجریان سیاستهای آموزش وپرورش هستند و نقش مهمی در ارتقاء کیفیت آموزشی دارند بیان کرد: ارتقای کیفیت مدیریت آموزشگاهی و مهارتهای حرفه ای مدیران در ارتقاء کیفیت آموزشی بسیار تاثیر گذار است که لازم است همه اقدامات لازم توسط مدیران برای بازگشایی به موقع مدارس در سال تحصیلی جاری انجام گیرد.

معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش وپرورش شهرستان بویراحمد ،ایجاد نظم وانضباط کاری در هنرستانها را مهم عنوان کرد واز مدیران هنرستانها خواست با توجه به مهارتی بودن رشته های فنی و حرفه ای نکات ایمنی در کارگاهها رعایت شود و تلاش شود دانش آموزان در عمل کار یاد بگیرند تا خروجی آنها منجر به جذب باز کار شود.

جانی پور، عدم پاسخگویی به موقع به بخشنامه ها را به مدیران هنرستانها متذکر شد و گفت: انتظار می رود مدیران ضمن مطالعه روزانه کارتابل مدرسه ، کارآموزی هنرجویان پایه یازدهم را نیز در تابستان به خوبی مدیریت کنند تا دانش آموزان در طرح کارآموزی با بازار کار به خوبی آشنا شوند.

وی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جاری هیچ گونه حق التدرسی پرداخت نمی شود گفت: اولویت اول سازماندهی در سال جاری کلاس درس است و معاونین وسرپرستان بخش نیز در صورت لزوم باید تدریس داشته باشند.

جانی پور در بخش دیگری از سخنانش گفت: توسعه اخلاق اسلامی و ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی در بین دانش آموزان باید یکی از اولویت های اصلی مدیران و معلمان مدارس ما باشد و در کنار این براساس تاکیداتی که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش موردنظر قرار گرفته باید به سمتی حرکت کنیم که دانش آموزان ما با دورشدن از توجه به محفوظات برای زندگی کردن در اجتماع آماده شوند.

وی خظاب به مدیران گفت: باید تلاش کنیم دانش‌آموزان ما در فضای مدرسه زندگی کردن را بیاموزند و بتوانند در جامعه ارتباط خوبی با سایر مردم داشته باشند.

معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش وپرورش شهرستان بویراحمد در پایان تاکید کرد: توسعه رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش از اولویت‌های اصلی آموزش و پرورش است و به دنبال این هستیم که با اجرای طرح‌هایی مانند ایران مهارت در مقطع متوسطه اول زمینه افزایش گرایش دانش آموزان به این رشته‌ها  را بیش از پیش فراهم نماییم.

در این جلسه  ضمن معارفه اسماعیل واحدی به عنوان کارشناس مسئول فنی وحرفه ای آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد ،مدیران هنرستانهای شهرستان بویراحمد ، مسائل ومشکلات مربوط  به هنرستانها را بیان نمودند و آمادگی خود را جهت برنامه ریزی برای هرچه باشکوهتر آغاز کرد سال تحصیلی اعلام نمودند

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی