تاریخ انتشار : دوشنبه 27 می 2019 - 18:19
کد خبر : 12430

پیش به سوی دولت جوان و حزب الهی

پیش به سوی دولت جوان و حزب الهی

یکی از شاخص های مهم جمهوری اسلامی بعنوان مظهر مردم سالاری گردش نخبگان و چرخش مدیریت در کشور و سپردن مسولیت به جوانان تحصیل کرده ، با انگیزه، شاداب و پرانرژی است .

آفتاب دنا :  با سیری در منشور نامه گام دوم انقلاب اسلامی پی خواهیم برد که کلید واژه این منشورنامه جوانگرایی است. وجود دولتی جوان و حزب الهی در طراز انقلاب اسلامی اعم از دولت بعنوان قوه مجریه  و مجلس شورای اسلامی بعنوان قوه قانونگذاری و نیز دستگاه قضاوت و عدالت از ضروریات حال و آینده و معطوف به حرکت رو به رشد انقلاب اسلامی در جهت نیل به اهداف والا و لازمه گام دوم انقلاب اسلامی است.

 به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا ،عبدالمحمد نمازی فعال فرهنگی در یادداشتی آورده است: برخورداری از  مجلسی مردمی و ارزشی که مهم ترین عناصر آن یعنی نمایندگان مجلس از ویژگی های برجسته ای همچون علم و دانش، تعهد و تقوا، روحیه جهادی و انقلابی، استکبار ستیزی ،قدرت وضع و انشاء قوانین کارآمد و مورد نیاز و آشنا به درد مردم و دوری از تجملات و زخارف دنیوی و خلاصه  عناصر حزب الهی، تحصیلکرده ، جوان و مجرب می تواند در رفع مشکلات ریز و درشت مردم بسیار موثر باشد.

عین این مطلب در خصوص دولتمردان نیز صادق است. دولتمردان نیز بهتر است از عناصر جوان و تحصیلکرده و مجرب و با انگیزه باشند و این مطلب به معنای پیر زدایی از انقلاب اسلامی نیست .حرکت رو به رشد انقلاب اسلامی همچنانکه در طول دوران طلایی دفاع مقدس و سالهای اول انقلاب و برخی مقاطع دیگر توسط جوانان حزب الهی و انقلابی به جایگاههای والا و عالی در سطوح ملی و بین المللی دست یافت اکنون و در آینده نیز باید جوان محور و جوانگرا باشد اما پشتوانه این حرکت رو به رشدو بانشاط بهره مندی از  تجربه، اندیشه و سوابق و عبرتهای گذشته است.

دلالت مستقیم و غیر مستقیم آیات قرآن کریم بعوان مبانی قرآنی این طرح و نظریه همچون آیات سوره های مبارکه کهف، حج، غافر، صافات ، قصص، همچنین سیره پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله که خود در مقطع  به بالاترین مقام اجرایی و تشریعی یعنی خاتمیت و بعثت منصوب شدند از جمله بهره مندی از جوانان با ایمان و انقلابی و جهادی همچون امیرالمومنین علی بن ابی طالب علیه السلام ، مصعب بن عمیر، جعفر بن ابی طالب، اسامه بن زید و …در مهم ترین مناصب نظامی و حکومتی و معنوی بیانگر اهمیت موضوع جوانگرایی ایمانی و جهادی و رویکرد دقیق آن حضرت و اهل بیت علیهم السلام به این موضوع می باشد.

از طرفی تکیه بر بحث آینده نگری خصوصا” با عنایت به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و نیز ضرورت دستیابی به تئوری تداوم ، قانون پایداری و فرمول استقامت بر این واقعیت تاکید می نماید که تغییر نسل مدیریتی انقلاب اسلامی نباید صرفا” منحصر به طبیعت گذر زمان باشد .

همچنین یکی از شاخص های مهم جمهوری اسلامی بعنوان مظهر مردم سالاری گردش نخبگان و چرخش مدیریت در کشور و سپردن مسولیت به جوانان تحصیل کرده ، با انگیزه، شاداب و پرانرژی است .

فلسفه این اصل توجه به جابجایی قدرت و پرهیز از تکرار و کهنگی و ایستایی و توجه به شایسته سالاری و تمرکز قدرت و پیشگیری از شکل گیری رانت مدیریتی و باند بازی قبیله ای است.

بدون تردید گام دوم انقلاب اسلامی در تداوم گام اول یعنی چهل سال انقلاب اسلامی و هم جهت با آن می باشد.تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر گام برداشتن به سمت  تمدن عظیم اسلامی و آماده سازی حکومت جهانی ولی عصر «عج» با محوریت جوانان در مقطع پس از چهله اول انقلاب اسلامی و سپس طرح و ایده تشکیل دولت جوان و حزب الهی بعنوان بازوی اجرایی این بیانیه مورد توجه کانونهای سیاسی اجتماعی و افکار عمومی قرار گرفت.

همانطور که معظم له بارها تصریح کردند جوانگرایی به معنای پیرزدایی از انقلاب اسلامی نیست بلکه به معنای میدان دادن به جوانان متعهد فاضل و انقلابی با استفاده از تجربیات و عبرتهای سابقون و بزرگان است.چرا که برای برداشتن گامهای استوار در آینده توسط جوانان باید گذشته را توسط پیشکسوتان عرصه خدمت به درستی شناخت.به عبارتی گذشته چراغ راه آینده است.

پیشرفتهای انقلاب اسلامی و دست یابی به موفقیتهای چشمگیر در عرصه های دفاعی، علمی مثل هوافضا، صنایع دفاعی و موشکی، نانو و انرژی هسته ای و خروج از بن بستهای اقتصادی و اجتماعی همچون مسکن و تولید و مدیریت حوادث غیر مترقبه مثل سیل های اخیر و دفاع از حرم اهل بیت علیم السلام در سوریه و عراق نتیجه ورود جوانان باانگیزه، مومن و انقلابی است.سخن در این بحث فراوان است..

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی