تاریخ انتشار : شنبه 25 می 2019 - 19:26
کد خبر : 12423

انتقال تجربیات و فرهنگ دفاع مقدس نیاز جامعه به سمت تعالی و پیشرفت است/عملیات غرور آفرین بیت‌المقدس وسالروز آزادسازی خرمشهردرتاریخ ماندگار شد

انتقال تجربیات و فرهنگ دفاع مقدس نیاز جامعه به سمت تعالی و پیشرفت است/عملیات غرور آفرین بیت‌المقدس وسالروز آزادسازی خرمشهردرتاریخ ماندگار شد

آفتاب دنا : مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه وبویراحمد از  اجرای۲۸ عنوان برنامه به مناسبت گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر در این استان خبر داد. به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا ، امیرعباس آسمند ضمن تبریک سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر در جمع خبرنگاران گفت: هرساله به مناسبت

آفتاب دنا : مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه وبویراحمد از  اجرای۲۸ عنوان برنامه به مناسبت گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا ، امیرعباس آسمند ضمن تبریک سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر در جمع خبرنگاران گفت: هرساله به مناسبت عملیات غرور آفرین بیت‌المقدس وسالروز آزادسازی خرمشهر برنامه های متنوعی برای پاسداشت فداکاریهای رزمندگان اسلام در آن دوران و انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان که آن دوران را ندیده اند در اقصی نقاط کشور عزیزمان ایران برگزار می شود.

وی گفت: سوم خرداد از جمله روزهای سرنوشت‌ساز در تاریخ دفاع مقدس است که هرساله به پاس رشادتهای رزمندگان اسلام در عملیات بیت المقدس گرامی داشته می شود.

وی با بیان اینکه عملیات بیت‌المقدس که منجر به آزادسازی خرمشهر شد توازن رزم بین ایران و عراق را به سود کشورمان تغییر داد و  این پیام آشکار را به ابرقدرت‌ها مخابره کرد که ایران هرگز تسلیم زورگویی ها نمی‌شود.

عملیات بیت‌المقدس نمادی از مقاومت ، ایستادگی وهمدلی مردم ایران

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اهمیت عملیات بیت‌المقدس گفت: این عملیات در ساعت ۳۰ دقیقه بامداد ۱۰ اردیبهشت ۱۳۶۱ با رمز «یا علی ابن ابی‌طالب» در محور اهواز- خرمشهر- دشت آزادگان، به فرماندهی مشترک سپاه و ارتش و با هدف آزادسازی خرمشهر آغاز شد که یکی از بزرگترین عملیات‌های دوران دفاع مقدس به شمار می‌آید.

آسمند افزود: این عملیات سه هفته ادامه داشت نیروهای عراقی منطقه با هدف آغاز عملیات دفاعی از خرمشهر عقب‌نشینی کردند. در اول خرداد ۱۳۶۱ ارتش عراق پاتک بزرگی را برای پس زدن نیروهای ایرانی شروع نمود که با وجود گستردگی این پاتک رزمندگان ایران عزیز توانستند در مقابل آن مقاومت نمایند و سرانجام در سوم خرداد ۱۳۶۱ رزمندگان شجاع و غیور ایرانی خرمشهر را که در روزهای ابتدای جنگ به اشغال ارتش عراق درآمده بود را آزاد نمایند.

وی گفت: در این عملیات بیش از ۱۹٬۰۰۰ سرباز عراقی به اسارت نیروهای ایرانی درآمدند و همچنین رزمندگان اسلام مقادیر قابل توجهی مهمات و ادوات رزمی را به غنیمت گرفتند

نقش رزمندگان کهگیلویه وبویراحمد در عملیات بیت المقدس ستودنی بود

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه وبویراحمد  خاطرنشان کرد: عملیات بیت‌المقدس در بعد سیاسی، نظامی و تبلیغاتی آن چنان مهم بود که پس از اجرای این عملیات کمر بعثی‌ها شکسته شد و به نمادی از مقاومت ، ایستادگی وحدت همدلی مردم ایران تبدیل شد .

آسمند نقش رزمندگان استان در عملیات بیت المقدس را ستودنی توصیف کرد وگفت: ۲۸ عنوان برنامه جهت بزرگداشت سوم خرداد درسطح استان برگزار می شود.

آزادسازی خرمشهر نقطه عطفی در تاریخ این مرز بوم به شمار می‌رود

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد  در ادامه با بیان اینکه آزادسازی خرمشهر نقطه عطفی در تاریخ این مرز بوم به شمار می‌رود گفت: روز سوم خرداد ۱۳۶۱ یکی از بارزترین جلوه‌های نصرالهی و یکی از مهمترین و زیباترین روزهای انقلاب اسلامی ایران می‌باشد.

آسمند خاطرنشان کرد: این پیروزی به لحاظ نظامی، نقطه عطفی در تاریخ جنگ ایران و عراق شناخته شده و از این روز به عنوان نمادی از پیروزی، مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن یاد می‌ شود.

وی با اشاره به اینکه امروز ارزش‌های دفاع مقدس تنها در داخل کشور مطرح نیست گفت: امروز فرهنگ دفاع مقدس به عنوان نماد استقامت ملت ایران از مرزهای کشور عزیزمان فراتر رفته است.

اجرای برنامه های متنوع با هدف احیاء فرهنگ مقاومت و زنده نگه داشتن دلاوری‌ها در آزادسازی خرمشهر

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با اشاره به سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد با هدف احیاء فرهنگ مقاومت و همچنین زنده نگه داشتن دلاوری‌های صورت گرفته در آزادسازی خرمشهر اقدام به اجرای برنامه‌های متنوعی در این روز می‌کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه وبویراحمد در تشریح برنامه های بزرگداشت سوم خرداد گفت: مراسم غبارروبی و گل افشانی قبور مطهر شهدا تحت عنوان دمیثاق با شهدا، برگزاری  مراسم شب احیاء در جوار شهدای گمنام یاسوج ،سخنرانی مسئولان و فرماندهان دفاع مقدس پیش از خطبه های نماز جمعه در سطح شهرستانها ومناطق از برنامه هایی  گرامیداشت سوم خرداد در استان است.

آسمند افزود: سوم خرداد که مصادف با روز جمعه است ،صبحگاه مشترک با حضور نیروهای مختلف مسلح در سطح استان در خیابان مصلی برگزار می شود.

فرهنگ دفاع مقدس نماد همدلی ،خود باوری و اعتماد به نفس

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان افزود برگزاری نشست تخصصی رسانه ،دفاع مقدس و مقاومت  با موضوع بررسی دستاوردهای عملیات بیت المقدس و بازخوانی کارکرد رسانه ها در دوران دفاع مقدس و انتقال فرهنگ ایثار وشهادت  با حضور کارشناسان و صاحب نظران  نیز برگزار می شود.

آسمند  با بیان اینکه فرهنگ دفاع مقدس نماد همدلی ،خود باوری و اعتماد به نفس  برای ترقی وپیشرفت نظام اسلامی است گفت: با همکاری دستگاههای اجرایی در سطح استان تبلیغات محیطی و نصب بنر گرامیداشت سوم خرداد در سر درب ادارات انجام می شود وبرنامه های باشکوهی توسط ادارات نیز در تبیین عملیات  بیت المقدس و چرایی شکل گیری آن برای انتقال این فرهنگ به نسلهایی که آن دوران را ندیده اند برگزار می شود.

وی ، برگزاری مراسم خاطره گویی در ادارات و سازمانها با حضور پیشکسوتان دفاع مقدس و تجلیل دستگاههای مختلف اجرایی از ایثارگرانی که در عملیات بیت المقدس حضور داشتند از دیگر برنامه های گرامیداشت حماسه آزادسازی خرمشهر است.

وی گفت: در روز چهارم خرداد روز مقاومت مردم دزفول نیز در مراسمی در کنگره شهدای استان از فرماندهان وخانواده شهدایی که در عملیات بیت المقدس حضور داشتندتجلیل خواهد شد.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه وبویراحمد از برگزاری نمایشگاه اسنادی آثار دفاع مقدس  به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ،مراسم شعر وخاطره در کانونهای فرهنگی هنری مساجد ، پیاده روری به همت اداره کل ورزش وجوانان در سطح استان به مناسبت سوم خرداد خبر داد .

حمایت از تدوین پایان نامه های مربوط به دفاع مقدس

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنانش حمایت از تدوین پایان نامه های مربوط به دفاع مقدس را از دیگر برنامه های این بنیاد ذکر کرد وگفت: در طول سال کارگاههای آموزشی خاطره نگاری ، داستان نویسی ، نقد و بررسی آثار ادبی دفاع مقدس  شعر و داستان در برنامه کاری قرار دارد.

رونمایی از۶ عنوان کتاب حوزه دفاع مقدس در یاسوج رونمایی

امیرعباس آسمند گفت: به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر از ۶ عنوان کتاب حوزه دفاع مقدس در یاسوج رونمایی می شود.

وی افزود: این کتاب‌ها با حمایت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد تولید و در اختیار علاقه‌مندان به فرهنگ ایثار و شهادت قرار گرفته است.

«شوق جهاد» به قلم «پرویز برهمندمطلق»، «وقت پریشانی غزل» مجموعه شعر «حمید حسینیان»، «روندگان حقیقت» به همت «سید علی‌اکبر موسوی‌اطهر»، «روزگار خاطره» به همت «صادق مقدسی»، «روزهایی که خاطره شد» خاطرات رزمنده بسیجی «خداکرم پاکروان» و «کاغذ و قلم ممنوع» به قلم «سیده زهرا عبدالله‌پور» کتاب‌هایی بودند که از آنها  رونمایی می شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه امسال تولید ۳۳ عنوان کتاب در دستور کار این اداره‌کل قرار گرفته است گفت: این کتاب‌ها در قالب‌های مختلف شعر، نمایشنامه، فیلم‌نامه، خاطرات و زندگینامه شهدا و رزمندگان و غیره تولید و در اختیار علاقه‌مندان به فرهنگ ایثار و شهادت قرار می‌گیرد

فرآیند اجرای عملیات مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان درحال انجام است

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد جز معدود استانهایی است که فاقد مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس می باشد گفت: زمین مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان  کلنگ زنی شده  و در مرحله انجام آزمایش خاک می باشد که با توجه به اعتبار در نظر گرفته شده برای آن عملیات اجرایی آن بزودی شروع می شود.

آسمند در پایان گفت: خود باوری، اعتماد به نفس و پیشرفت در عرصه های اقتصادی، نظامی و دفاعی، تحکیم وحدت ملی و تقویت روحیه جهادی،  از جمله دستاوردهای  دفاع مقدس است که انتقال تجربیات و فرهنگ دفاع مقدس  نیاز جامعه امروز به سمت تعالی و پیشرفت است،

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی