تاریخ انتشار : جمعه 24 می 2019 - 19:19
کد خبر : 12404

اشتغال پایدار نیازمند مهارت آموزی/آمادگی مراکز آموزشی فنی حرفه ای برای ارائه آموزش های مهارتی به جوانان و متقاضیان جویای کار

اشتغال پایدار نیازمند مهارت آموزی/آمادگی مراکز آموزشی فنی حرفه ای برای ارائه آموزش های مهارتی به جوانان و متقاضیان جویای کار

آفتاب دنا : مدیرکل آموزش فنی حرفه ای کهگیلویه و بویراحمد از آمادگی مراکز آموزشی فنی حرفه ای برای ارائه آموزش های مهارتی به جوانان و متقاضیان جویای کار در سطح استان خبر داد. به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا ، فرج الله راد  با بیان اینکه در عصر حاضر باید پذیرفت دوران پشت میز

آفتاب دنا : مدیرکل آموزش فنی حرفه ای کهگیلویه و بویراحمد از آمادگی مراکز آموزشی فنی حرفه ای برای ارائه آموزش های مهارتی به جوانان و متقاضیان جویای کار در سطح استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا ، فرج الله راد  با بیان اینکه در عصر حاضر باید پذیرفت دوران پشت میز نشینی تمام شده و برای شغل پایدار مهارت آموزی لازم است اظهار داشت: رسالت مهم سازمان فنی حرفه‌ای به جامعه هدف خود، ارائه آموزش‌ به افراد جویای کار و ارتقاء دارندگان مشاغل در راستای پایداری آنها است.

وی افزود: ارزشیابی و سنجش مهارت، تهیه و تدوین استانداردهای آموزشی از دیگر رسالت های سازمان فنی حرفه ای است که با توجه به متحول شدن فضای کسب و کار، تاکنون بیش از ۶ هزار استاندارد آموزشی تهیه و تدوین شده است.

متولی آموزش‌های مهارتی و غیر رسمی سازمان فنی و حرفه ای است

مدیرکل آموزش فنی حرفه ای کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: طبق مصوبه ۴۸۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی، تنها متولی آموزش‌های مهارتی و غیر رسمی سازمان فنی و حرفه ای است.

وی تصریح کرد: بخاطر اعتبار بخشی به گواهینامه های صادر شده، بخش آموزش به طور کامل از آزمون و سنجش جدا شده است.

راد عنوان کرد: اعتبار گواهینامه های فنی حرفه ای بین المللی است به گونه ای که دارندگان مدارک آکادمی دانشگاهی در برخی موارد برای رفتن به خارج نیازمند آن هستند.

۹۴ آموزشگاه آزاد و۱۱ مرکز بخش دولتی فعالیت آموزشی ارائه می دهند

مدیرکل آموزش فنی حرفه ای کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ارائه خدمت به جامعه هدف به ۲ شکل دولتی و خصوصی، ابراز داشت: سازمان فنی حرفه ای کهگیلویه و بویراحمد در بخش دولتی ۱۱ مرکز در سطح استان دارد.

راد گفت: در بخش خصوصی به منظور رعایت اصل ۴۴، کاهش تصدی گری های دولت و واگذاری امور مردم به خودشان بیش از ۹۴ آموزشگاه در سطح کهگیلویه و بویراحمد مجوز فعالیت دارند.

وی با اشاره به انجام نظارت راهبردی از آموزشگاه های خصوصی افزود: این مراکز زیر نظر فنی حرفه ای کهگیلویه و بویراحمد کار می کنند و اجازه صدور مدرک را ندارند.

راد با اشاره به مهم بودن نقش دانشگاه در کسب مهارت،گفت: بعضی مواقع خروجی دانشگاه ها حاصلی جز بیکاران شیک به همراه نداشته است.

 اجرای دوره های آموزشی مهارت آموزی سیار در سال ۹۸

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: با هدف ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای مردم این استان، دوره های آموزشی مهارت آموزی سیار در سال ۹۸ برگزار می شود.

فرج الله راد اظهار داشت: این آموزش ها با بهره وری نیروی آموزش دیده و متخصص که امکان حضور در بازار کار و ایجاد کسب و کار را دارد، حداکثر کارایی را برای فرد فراهم می کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای کهگیلویه و بویراحمد افزود: رسالت و ماموریت این سازمان، روند اجرای دوره های آموزشی و انجام برنامه ریزی برای کارجویان و علاقمندان به حوزه کسب و کار است.

راد بیان کرد: در حال حاضر دوره های آموزشی سیار برگزار شده شامل طراحی دوخت و بافت کیف تزئینی است.

نقش کلیدی آموزش های مهارتی در رونق اشتغال و کارآفرینی

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر نقش کلیدی آموزش های مهارتی در بین جوانان افزود: مهارت آموزی نقش مهمی در رونق اشتغال و کارآفرینی دارد و امروز بخش زیادی از فارغ التحصیلان به دلیل نبود مهارت، بیکار هستند

وی گفت: دوره های فنی و حرفه ای به صورت رسمی و غیر رسمی در قالب آموزش های قبل از اشتغال و حین اشتغال در بیشتر کشورها وجود دارند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در عصر حاضر برای پیشرفت و توسعه، وجود جامعه خلاق و با مهارت ضروری است.

راد تصریح کرد: مراکز آموزشی فنی حرفه ای در سطح کهگیلویه و بویراحمد با توجه به امکانات و تجهیزات آموزشی با فناوری جدید برای ارائه آموزش های مهارتی به جوانان و متقاضیان جویای کار آمادگی کامل دارند.

بیش از ۴۰۰۰ نفر در فنی و حرفه ای یاسوج آموزش دیدند

راد با اشاره به بررسی های انجام شده در حوزه عملکرد مراکز آموزشی استان، عنوان کرد: مرکز آموزش فنی و حرفه ای شماره یک یاسوج در سال ۹۷ توانست برای تعداد چهار هزار و ۶۸۳ نفر دوره های مهارت آموزی در بخش های کارگاه ثابت شهری، کارگاه روستایی، پادگان و زندان ارائه دهد.

تحقق صد درصدی آموزش های مهارتی در بخش دولتی در سال ۹۷

  مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای کهگیلویه و بویراحمد در ادامه اضافه کرد: بررسی‌های به عمل آمده نشان می‌دهد که ۲۵ درصد از کارآموزان فنی و حرفه‌ای این استان پس از کسب مهارت وارد بازار کار شده‌اند.

راد افزود: تعهد آموزشی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای کهگیلویه و بویراحمد در زمینه ارائه آموزش های مهارتی در بخش دولتی در سال گذشته بیش از ۲ میلیون و ۵۰ نفر ساعت بوده که ۱۰۰ درصد تحقق یافته است.

وی میزان تحقق تعهدات این اداره کل در بخش خصوصی را نیز ۲ میلیون و ۵۰ نفر ساعت دانست و بیان کرد: از این میزان ۸۸ درصد معادل حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر ساعت محقق شده است.

راد تصریح کرد: این دوره‌ها در رشته‌های برق، تعمیر لامپ‌های الکتریکی کم مصرف، صنایع ساختمان، پرورش زنبور عسل، جوشکاری، برق خودرو، آرماتوربندی، نقاشی ساختمان، تراشکاری و فرزکاری و جوشکاری تأسیسات برگزار شده است.

راد تصریح کرد: تعهد آموزشی این اداره کل در زمینه ارائه آموزش های مهارتی در بخش دولتی و خصوصی در سال جاری سه میلیون و ۸۰۰ نفر ساعت است.

ارائه ۱۸۰ حرفه مهارتی در قالب چهار شاخه در سطح مراکز آموزش فنی و حرفه ای کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای کهگیلویه و بویراحمد  در ادامه افزود: ۱۸۰ حرفه مهارتی در قالب چهار شاخه در سطح مراکز آموزش فنی و حرفه ای کهگیلویه و بویراحمد ارائه می شود.

راد اظهار داشت: آموزش‌های مهارتی این استان بر اساس نیازسنجی در شهر و روستاهای کهگیلویه و بویراحمد برگزار خواهد شد.

وی فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را زیرساخت اصلی توسعه و کارآفرینی دانست و افزود: هدف از آموزش‌های مهارتی تربیت نیروی انسانی ماهر برای کمک به چرخه اقتصاد جامعه است.

  آموزش فنی حرفه ای  برای بیش از ۹۰۰  نفرسرباز در کهگیلویه و بویراحمد

 مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای کهگیلویه و بویراحمد  در بخش دیگری از سخنانش گفت: دوره های آموزشی مهارتی این اداره کل برای بیش از ۹۵۳نفر از مشمولان نظام وظیفه در یاسوج مرکز استان برگزار شد.

فرج الله راد اظهار داشت: براساس تفاهم نامه همکاری بین سازمان آموزش فنی و حرفه ای و ستاد کل نیرو های مسلح کشور، این آموزش ها در سال گذشته برگزار شد.

وی افزود: با ارائه این آموزش ها، سربازان پس از پایان دوره خدمت سربازی صاحب چند گواهینامه فنی حرفه ای نیز می شوند.

راد بیان کرد: هدف از برگزاری این دوره های آموزشی، کسب تخصص و مهارت های لازم برای ورود سربازان به بازار کار و فراهم کردن آینده شغلی آنها در آینده خواهد بود.

وی تصریح کرد: آموزش های مهارتی در رشته های مختلف برای مشمولان نظام وظیفه در مرکز آموزش فنی و حرفه ای شماره یک شهر یاسوج برگزار شد.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی