تاریخ انتشار : شنبه 11 می 2019 - 8:54
کد خبر : 12376

نمایش کارآمدی یا ناکارآمدی/ چرا استاندار شفاف سازی نمی کند

نمایش کارآمدی یا ناکارآمدی/ چرا استاندار شفاف سازی نمی کند

آفتاب دنا : استاندار به عنوان نماینده ارشد دولت که به وعده نشست خبری خود با رسانه ها عمل نکرد این روزها فرصت مناسبی است تا در فضایی صمیمی با رسانه ها پیرامون همه مسائل استان شفاف سازی نماید و نگذارد هر روز بستر شایعات در فضای استان سایه اش بلند وبلند تر شود.

آفتاب دنا – سید ولی موسوی/// این روزها  فضای استان کهگیلویه و بویراحمد متاثر از  تغییرات در سطوح مدیریتی ارشاد اسلامی، علوم پزشکی و رفتن یا نرفتن استاندار و….. است. آنچه که در این ایام بیش از همه از منظر دیدگاههای مختلف مورد ارزیابی و نقد قرار گرفت برخورد مدیرکل حوزه استاندار با یکی از گزینه های  مطرح برای فرهنگ و ارشاد اسلامی استان  بوده است.

جدا از صحت و سقم حرفهای مطرح شده  این  سوال در افکار عمومی مطرح است  که تصمیم گیری در مورد  انتخاب  نیروها در پستهای مدیریتی بر عهده وزارتخانه مربوطه است و استانداری باید اظهار نظر نماید یا یالعکس آن، البته آنچه که مسلم و روال عادی در استانهاست اینکه مدیران دستگاههای اجرایی باید با استاندار به عنوان نماینده ارشد دولت هماهنگ باشند تا بتوانند اهداف دولت را با هم افزایی بهتر به پیش ببرند.

اینکه در استانداری کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل حوزه استاندار چه نقشی دارد که  این همه مورد نقد قرار می گیرد یکی می گوید جوان خوشنام ، مورد اعتماد و امین  استاندار و دیگری نظری بالعکس دارد که پختگی لازم  را در  عرصه مدیریت ندارد و برخوردش  با یک گزینه مدیریتی اینگونه بازتاب منفی برای استان دارد نیز باید صادقانه شفاف سازی شود تا چهره این شخصیت جوان جویای نام خدشه دار نشود جدا از اینکه  ایشان چه اشرافی بر مسائل استان دارد چگونه اطلاعات به دست می آورد و چطور به استاندار منتقل می کند خودش جای بحث دارد.

استاندار به عنوان مقام ارشد استان نیز از ماهها قبل بحث رفتن یا نرفتنش در فضای استان مطرح می شود و پاسخ روشن  و شفافی داده نمی شود که این عدم پاسخگویی شفاف از زبان خودش از دو حال خارج نیست یا دنبال  ارزیابی شرایط در حوزه انتخابیه است  که برود یا بماند یا اینکه  درون دولت بودن را  بر بازنده بودن ترجیح  دهد و ریسک نکند.

در هر صورت این نوع تفکرات در فضای  افکار عمومی پسندیده  نیست و باید  استاندار که چهره ای باتجربه، علمی و دانشگاهی است سریع و شفاف از زبان خودش در این زمینه ها مواضعش را اعلام کند.‌

دکتر احمدی در دوران مدیریتی در این استان باید بکوشد به شعارها و وعده هایش که در جلسات مطرح می کند جامعه عمل بپوشاند و بداند که صرف گفتن در جلسات و عمل نکردن به آنها جز تضعیف دولت و نا امید کردن مردم چیزی به دنبال ندارد.

اصل تفکیک قوا در قانون اساسی یک اصل پذیرفته شده است ولی شواهد و قرائن در افکار عمومی حاکی از این است که ارتباط استاندار با نمایندگان از تعامل گذشته و تصیمم گیرندگان چینش مدیریتی در استان نمایندگان هستند که باید در این زمینه نیز شفاف سازی شود  و به این سوال پاسخ داده شود که شایستگان وافراد نخبه که توان مدیریتی بالایی دارند در کدام قسمت این چرخه قرار می گیرند.

احترام و تکریم، پاسخگویی به مردم و تواضع و فروتنی در برخوردها از وظایف یک مدیر در جامعه اسلامی است که متاسفانه در نگاه برخی از مدیران حتی حوزه ستادی شما اینگونه نیست. مدیران باید از جنس مردم باشند و برای مردم باشند چرا که بواسطه همین مردم مدیران به این جایگاهها رسیده اند که انشاءلله رفتار استاندار در عمل الگویی برای سایر مدیران در همه امور باشد.

 و اما شایعه یک بیماری  روانی در کهگیلویه و بویراحمد است که در بستر اطلاع رسانی ضعیف  اتفاق می افتد و گسترش پیدا می کند که متاسفانه در حوزه اطلاع رسانی استاندار در این زمینه کارنامه موفقی ندارد.

چه زیباست مدیرکل جوان حوزه استاندار که آنگونه در افکار عمومی مطرح شده از مدیران تاثیرگذار در جهت دهی مدیریتی در استان است برای این موضوع تدبیری بیندیشد.

پیوند ثروت قدرت و رسانه برای سرپوش گداشتن بر برخی واقعیتهای روزمره بسیار خطرناک است که رسانه ها باید به عنوان نمایندگار افکار عمومی که رسالت آنان  اطلاع رسانی و بیان مشکلات مردم و کاهش الام آنان در کنار بیان خدمات  نظام اسلامی است هوشمندانه گام بردارند و نگذارند عده ای از آنها در این وادی سو استفاده ابزاری نمایند.

اظهار نظر و نقد سازنده حق طبیعی افراد جامعه است در صورتی که فارغ از حب و بعض باشد بستر را برای اصلاح امور فراهم  می کند. مسئولان در همه حال باید مراقب باشند، سنجیده حرف  بزنند و جوری در عمل رفتار کنند تا شائبه ها پیش  نیاید.

مسئولان  باید بدانند رسانه ها فقط حلقه واسط برای اطلاع رسانی و انعکاس رویدادها هستند و در صورتی که در عمل  رفتاری نسنجیده  داشته داشته باشند  باید پاسخگو باشند و فرافکنی ننمایند که مصداق بارز آن شایعاتی است پیرامون تغییرات مدیریتی که این روزها مورد نقد قرار گرفته است.

مسئولانی که نگاه بخشی و سلیقه ای دارند، وقتی دستشان از همه جا کوتاه می شود ، ناکارآمدی آنها هویدا می شود و کم می آورند دیواری کوتاه تر از رسانه ها نمی بینند و برای ترمیم اقدامات نسنجیده  خود توپ را به زمین رسانه ها  می اندازند.

استاندار به عنوان نماینده ارشد دولت که به  وعده  نشست خبری خود با رسانه ها عمل نکرد این روزها فرصت مناسبی است تا در فضایی صمیمی با رسانه ها پیرامون همه مسائل استان  شفاف سازی نماید و نگذارد هر روز بستر شایعات در فضای استان سایه اش بلند وبلند تر شود.

 و نکته آخر اینکه دوران کوتاه زندگی هر انسان زمان اندکی است که برای ایفای نقش انسانی و اجتماعی در اختیار او قرار می گیرد و مجموعه اعمال و رفتار انسان در این زمان کوتاه علاوه بر تاثیر بر سرنوشت خود او در پیدایش تحولات اجتماعی نیز بی تاثیر نیست.

اگر افراد در وقت توانایی و در فرصت هایی که در اختیار آنها قرار می گیرد از حق و عدالت پیروی کرده و خود را از هوای نفس و وسوسه های مادی و دنیوی برحذر دارند سعادت دنیا و آخرت را به دست می آورند و اگر از این فرصت ها برای ارضای هوای نفس استفاده کنند در اندک زمان همه چیز خود را از دست رفته می بینند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی