تاریخ انتشار : جمعه 10 می 2019 - 23:48
کد خبر : 12341

تجلیل از ۳ نسل معلمان روستای سروک به همت شورای اسلامی و دهیاری روستای سروک/ برگزاری برنامه‌های ابتکاری فرصتی ارزشمند برای فرهنگ سازی تکریم معلم است

تجلیل از ۳ نسل معلمان روستای سروک به همت شورای اسلامی و دهیاری روستای سروک/ برگزاری برنامه‌های ابتکاری فرصتی ارزشمند برای فرهنگ سازی تکریم معلم است

آفتاب دنا: در دومین سال پیاپی در استان کهگیلویه وبویراحمد ، به همت شورای اسلامی و دهیاری روستای سروک و در آیین باشکوهی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی، همایش بزرگ تقدیر و تجلیل از فرهنگیان شاغل و بازنشسته روستای سروک در حسینیه این روستا برگزار شد. عضو شورای اسلامی روستای سروک و دبیر این

آفتاب دنا: در دومین سال پیاپی در استان کهگیلویه وبویراحمد ، به همت شورای اسلامی و دهیاری روستای سروک و در آیین باشکوهی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی، همایش بزرگ تقدیر و تجلیل از فرهنگیان شاغل و بازنشسته روستای سروک در حسینیه این روستا برگزار شد.

عضو شورای اسلامی روستای سروک و دبیر این همایش گفت: این همایش ابتکاری برای دومین سال  پیاپی برای فرهنگ سازی و تقدیر همگانی از مقام معلم به همت شورای اسلامی و دهیاری و همچنین همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.

عظیم صالح پور با بیان اینکه جهان و بشریت با علم رشد کرده و همه مرهون معلم هستند گفت: علم ودانش در کتاب آسمانی وآموزه های دینی ما جایگاه خاصی دارد که معلمان با یاد دادن دانسته های علمی و تجربی مدیران آینده کشور را  تربیت می کنند که باید مقام آنان که در مسیر هدایت انسانها  قرار دارند مورد تکریم قرار بگیرد.

یک چهارم جمعیت روستای سروک فرهنگی است

دبیر ستاد بزرگداشت مقام معلم  روستای سروک با بیان اینکه یک چهارم جمعیت سروک فرهنگی است گفت: از جمعیت ۱۱۰۰خانواری سروک ۲۵۰ خانوار فرهنگی است که این روستا این افتخار را دارد که اولین فرهنگی ،مدیر مدارس و ساختمان احداثی مدرسه در سطح استان مربوط به این روستا بوده است.

وی گفت: در این همایش از ۲۵ نفر از اهالی شاخص و تاثیر گذار روستای سروک که در سطح ملی ومنطقه ای صاحب نظر و صاحب نام بوده اند دعوت کردیم و هزینه های همایش نیز از طریق کمکهای مردمی روستا تامین شد.

عضو شورای اسلامی روستای سروک که خود از بازنشستگان و افراد خوشنام فرهنگی است که بعد از بازنشستگی در استمرار فرهنگ نهادینه کردن تکریم معلم در این روستا به خوبی نقش آفرینی کرده است خاطرنشان کرد. در این همایش از ۲۲۰ شاغل فرهنگی ،۵۸ بازنشسته و ۸ خانواده متوفی فرهنگی با اهداء لوح سپاس تجلیل به عمل آمد.

نصب تابلوی روستای فرهنگی وتاریخی سروک در ورودی روستا

عضو شورای اسلامی روستای سروک در پاسخ به سوالی در باره برنامه های آینده شورای اسلامی و دهیاری روستای سروک در زمینه کارهای فرهنگی گفت: بنا داریم با توجه به اینکه  حدوم یک چهارم روستا فرهنگی است وبقیه اهالی روستا چه مستقیم و چه غیر مستقیم با فرهنگیان و مدارس در ارتباط هستند و روستای سروک وجه تاریخی نیز دارد تابلویی در ورودی روستا به نام روستای فرهنگی وتاریخی سروک نصب نماییم .

صالح پور از راه اندازی صندوق قرض الحسنه فرهنگیان روستای سروک در آینده نزدیک خبر داد وگفت: شورای اسلامی و دهیاری روستای سروک برای ارتقاء فرهنگی روستا در مناسبتهای مختلف ملی ومذهبی نیز برنامه هایی در دست اقدام دارد.

اقدام شورای اسلامی و دهیاری روستای سروک  در تکریم از معلمان شایسته تقدیر است

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این همایش باشکوه گفت: این برنامه با هدف ترویج فرهنگ تقدیر جامعه از معلم و تکریم بازنشستگان برگزار شد که  اقدامی در خور تحسین و شایسته تقدیر از ناحیه شورای اسلامی و دهیاری روستای سروک است.

هادی زارع پور گفت: کار معلمان ارشاد و راهنمایی یعنی زنده کردن و بخشیدن حیات زندگی با نشان دادن صراط مستقیم است.

وی گفت: با تلاش و همت معلمان در ۵ سال گذشته بیش از ۸۰۰ رتبه ملی در استان توسط معلمان و دانش آموزان کسب شده است

مدیرکل آموزش و پرورش استان  کهگیلویه وبویراحمد اظهار امیدواری کرد: تقدیر و تکریم معلم به عنوان یک فرهنگ در آید و مربوط به روز و هفته معلم نباشد.

برگزاری برنامه‌های ابتکاری فرصتی ارزشمند برای فرهنگ سازی تکریم معلم است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه وبویراحمد نیز در این همایش گفت: برگزاری این برنامه‌ها ابتکاری فرصتی ارزشمند برای فرهنگ سازی تکریم معلم است.

رضا دهبانی پور گفت: جامعه باید به این باور برسد که تکریم معلم وظیفه همگانی و معلمان شایسته تجلیل ، تقدیر و تکریم هستند.

وی معلمان را پرورش دهنده مدیران آینده کشور  دانست واقدام شورای اسلامی و دهیاری روستای سروک را ستودنی و قابل تقدیر دانست.

یکی از مولفه های توسعه روستا توحه به مسائل فرهنگی است

دهیار روستای سروک در حاشیه این همایش به خبرنگاران گفت: یکی از مولفه های توسعه روستا توجه به مسائل فرهنگی است که در این زمینه معلمان نقش مهم وکلیدی در ارتقاء فرهنگی جامعه دارند.

یدالله سی سختی معلم را رکن اصلی تعلیم و تربیت و کارگزار اصلی آموزش و پرورش عنوان کرد :هدف از بزرگداشت مقام معلم ، اعتلای فرهنگ عمومی و تکریم مقام و منزلت معلمان در جامعه است.

وی با اشاره به اینکه تکریم علم و جایگاه معلم در آموزه های دینی ما مورد تاکید فراوان قرار گرفته است افزود: در این همایش ، از ۲۸۶نفر از  فرهنگیان شاغل و بازنشسته و  خانواده های متوفی فرهنگی  روستا با اهدای لوح سپاس و هدیه تجلیل به عمل آمد.

دهیار روستای سروک خاطرنشان کرد: در  این همایش که با حضورمسئولان استانی وشهرستانی و اهالی روستای سروک در جهت فرهنگسازی تکریم مقام معلم برگزار شد از ۳نسل معلمان این روستا تقدیر به عمل آمد.

گفتنی است اجرای سرود،موسیقی ،بیان خاطرات از زبان بازنشستگان فرهنگی  از دیگر برنامه های این آیین باشکوه بود. در پایان این مراسم پس از اقامه نماز مغرب وعشا در حسینیه  روستای سروک فرهنگیان به همراه مسئولان شام را میزبان شورای اسلامی و دهیاری روستای سروک بودند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی