تاریخ انتشار : شنبه 4 می 2019 - 13:38
کد خبر : 12274

دانشگاه باید از حوزه علم آموزی به نگاه فنی تغییر رویه دهد

دانشگاه باید از حوزه علم آموزی به نگاه فنی تغییر رویه دهد

آفتاب دنا :نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت : هیچ تصمیم گیری اساسی در کشور بدون حمایت دانشگاه و همراهی نخبگان و اهل قلم موفقیت بدست نمی آورد . غلام محمد زارعی در مراسم بزرگداشت مقام معلم در دانشگاه فنی حرفه ای استان عنوان کرد: دانشگاه حتما باید از حوزه علم

آفتاب دنا :نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت : هیچ تصمیم گیری اساسی در کشور بدون حمایت دانشگاه و همراهی نخبگان و اهل قلم موفقیت بدست نمی آورد .

غلام محمد زارعی در مراسم بزرگداشت مقام معلم در دانشگاه فنی حرفه ای استان عنوان کرد: دانشگاه حتما باید از حوزه علم آموزی به نگاه فنی تغییر رویه دهد بنیان دانشگاه فنی بر اساس مهارت و تخصص بنا نهاده شده است که از امیدهای آینده ما است .

زارعی ادامه داد : متاسفانه آن چیزی که در فرهنگ عامیانه وجود دارد این است که فکر می کنیم پس از فارغ التحصیلی باید پشت میز بنشینیم بدون اینکه تخصصی یاد گرفته باشیم .

وی تاکید کرد: الان نیروهای ستادی ما از نیروهای فنی خیلی بیشتر است این روحیه می بایست تغییر کند ، ما صاحب منابع عظیم و ثروت های خدادادی هستیم ، برای اینکه این سرمایه ها به سرمایه های زاینده و ارزش افزوده بالاتر و تولید ثروت کنیم کار بسیار سختی پیش رو داریم.

غلام محمد زارعی : در کشوری که در هر روز ۱۰۰ میلیون لیتر بنزین ۷۰ میلیون لیتر گازوییل و بیش از ۷۵۰ میلیون متر مکعب گاز مصرف می شود این ها سرمایه های جامعه ها ما هستد که متاسفتانه بدلیل اصراف و نداشتن فرهنگ صحیح مصرف سرمایه های کشور را آتش می زمینم .

زارعی تاکید کرد:اگر این رویه ها اصلاح شود منابع ما از از این کشور می تواند یک کشور بسیارز ثروتمند بسازد ، باید همه در این راه تلاش کنیم و از همه مهمتر حوزه های آموزشی بخصوص حوزه های فنی باید پای کار باشند .

نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی افزود: کلمه ای که در طول تاریخ دستخوش تغییر و تحول نشد معلم بود و چه زیباتر اینکه این روز مصادف است با شهادت استاد شهید مرتضی مطهری که بدلیل زمان شناسی تلاش کرد تا امروز ما از دستاوردهای ایشان بهره ببریم .

غلام محمد زارعی گفت : خیلی از کشورهای دنیا که در زمره توسعه یافتگان هستند از منابع زیر زمینی و ثروت های خدادادی بی بهره هستند اما با تلاش و بهره گیری از علم و تخصص در ردیف کشورهای پیشرفته قرار گرفته اند .

زارعی اضافه کرد : این پیشرفت را در توسعه منابع انسانی می دانند و از ظرفیت های حداقلی بیشترین بهره را می برند اما ما در زمینه استفاده از منابع خدادادی از داشته های خودمان استفاده نمی کنیم .

پیش از سخنان زارعی ، امین زاده رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان ضمن تبریک بمناسبت روز معلم و خیر مقدم به مهمانان نکاتی را در ارتباط با اهداف این دانشگاه ایراد نمود .

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی