تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 18 آوریل 2019 - 2:11
کد خبر : 12104

آقای استاندارکارنامه خود را مرور کنید/ با شعار، سخنرانی و وعده دادن توسعه ایجاد نمی شود

آقای استاندارکارنامه خود را مرور کنید/ با شعار، سخنرانی و وعده دادن توسعه ایجاد نمی شود

آفتااب دنا_سید ولی موسوی/ /// استان زیبا و چهارفصل  کهگیلویه وبواحمد بعد از انقلاب اسلامی استانداران زیادی را در دولتهای مختلف تجربه کرده است وهر استانداری بنا به شرایط خاص زمان خودش خدماتی را برای تو سعه استان انجام داده است در رابطه با عملکرد استانداران مردم فهیم ما بهترین قضاوت را خواهند کرد. وظیفه اصلی

آفتااب دنا_سید ولی موسوی/ /// استان زیبا و چهارفصل  کهگیلویه وبواحمد بعد از انقلاب اسلامی استانداران زیادی را در دولتهای مختلف تجربه کرده است وهر استانداری بنا به شرایط خاص زمان خودش خدماتی را برای تو سعه استان انجام داده است در رابطه با عملکرد استانداران مردم فهیم ما بهترین قضاوت را خواهند کرد.

وظیفه اصلی دولت ها پیشبرد اهداف عالی نظام در بخش های مختلف است و دولتی موفق است که نیازهای جامعه را بصورت ملی ومنطقه ای شناسایی ودر جهت حل مشکلات و برنامه ریزی های توسعه ی این مناطق مختلف ودر نهایت توسعه کشور حرکت،تا وابستگی و دلبستگی مردم را به نظام عمیق وناگسستنی نماید،بدیهی است دولتی که شناخت کافی از مردم مناطق مختلف کشور به معنای واقعی نداشته ، از درد ورنج در ابعاد مختلف نداشته و در صدد رفع آنها بر نیاید نمی تواند در قلوب مردم جا باز کند ومردم را هم همواره در کنارش داشته باشد.

علی محمد احمدی در شهریور۹۶ با تصویب هیئت دولت به عنوان اولین استاندار دولت دوازدهم در کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد.

از همان ابتدای مسئولیت در جلسات مختلف بر نظم و انضباط ،برخورد با استخدام های فله ای و طایفه ای ، شایسته سالاری ، برنامه محوری و پیگیری مسائل و مشکلات پروژه ها در سطح ملی تأکید فراوان داشت.

امروز که آخرین روزهای فروردین ۹۸ را سپری میکنیم اگر نگاهی اجمالی و نصفانه  به کارنامه علی محمد احمدی و تیم مدیریتی ایشان نسبت به دوران قبل از ایشان در دوران  دکتر خادمی بیندازیم علی رغم همه شعارها و سخنانی که در زندگی مردم ملموس باشد ندارند.

با کمال تأسف به علت نبود زیر ساختهای مناسب در حوزه های  گوناگون و نداشتن سند و برنامه ریزی مدون و اصولی که مدیران بر ریل آن حرکت کنند و عدم استفاده از مدیران متخصص، قطار پیشرفت استان به کندی حرکت می کند که باید با ریل گذاری اصولی و استفاده از ظرفیتهای توانمند انسانی در جایگاههای متناسب با حوزه تخصصی و تحصیلی مسیر حرکت اصلاح تا شتاب بیشتری بگیرد.

به عقیده نگارنده استاندار وتیم مدیریتی  همراه ایشان که پروازی هستند هیچگونه  برنامه کوتاه مدت ،میان مدت برای توسعه در استان ندارند  اگر هم هست فاقد مطالعه و برنامه ریزی است که نمودی در استان نداشته است.

پل سوم بشار که پیشرفت خیلی خوبی داشت و به خاطر یکسری اقدامات جزئی مانده بود و بیشترین مانور را استاندار محترم برای تکمیل آن داشت نیز ادامه آن جهت متصل شدن به کمربندی یاسوج رها شد وبیش از پیش نشان داد که هیچگونه برنامه ای برای امتداد آن وجود ندارد.

پارک جنگلی یاسوج  که پیگیر سرمایه گذاری شرکت نفت در آن بودند و پتروشیمی سقاوه با مشکلات و معارضات اجتماعی آن نیز سر نوشت آنها در هاله ای از ابهام قرار داردند.

بیمارستان شهید جلیل که سالها به طول  انجامید وبیشترین مانور تبلیغاتی در راه اندازی آن در سال ۹۷ انجام گرفت امروز در حد یک اورژانس سرپایی است که مشکلات خاص خود را دارد.

کافی است استاندار محترم به آن بازدیدی نماید ببینید آن شعار ها و حرفهای خوبی که رنگ و لعاب تبلیغاتی در روز افتتاحیه داشت تا چه اندازه در کاهش بیماران به استانهای همجوار محقق شده است.

بازدید های سرزده ای که گاه بیگاه استاندار داشت که امید می رفت باعث تحرک دستگاهها در انجام امور محوله باشد نه تنها هیچ تأثیری نداشت بلکه روند ضعیف نظارت بر بازار و کنترل آن داد مردم را درآورده است.

سخنان زیبا، جذاب و شعار گونه استاندار در برخورد با مدیرانی که نگاه  بخشی قومی و طایفه ای دارند برای مردم بسیار امید وار کننده بود اما در عرصه عمل مردم چیزی از استاندار ندیدند.

ضعف تیم مشورتی استاندار در ارائه دادن واقعیتها به استاندار نیز کاملا مشهود است امروزمردم با واقعیتها دسته پنجه نرم می کنند مردمی که نشان دادند در همه حال حامی انقلاب هستند و فرسخها از مسئولان جلوترند.

امروز مردم شهر یاسوج و دیگر شهر های استان از مشکلات ترافیکی ،نبود پارکینگ ،نا مناسب بودن آسفالت خیابانها و چاله چوله های  شهر رنج می برند که دولت هیچگونه توجهی به این مشکلات و نارسایی ها ندارد.

شهر داری های استان که درآمد ناپایدار دارند وتوان کافی در پرداخت حقوق و مزایای پرسنل خویش را ندارند نیازمند کمک دولت برای اجرای طرحهای عمرانی هستند که آنگونه که شایسته اسدر این زمینه برای شتاب بخشیدن به طرحهای عمرانی در شهرها توجهی نمی شود.

عدم توجه دولت به مسائل فرهنگی در استان بسیار مشهود است بطوری که نه برنامه فرهنگی خاصی جهت نشاط اجتماعی مردم انجام می گیرد نه زیر ساختهای فرهنگی از قبیل سینما ، فرهنگسرا و سایر مکانهای فرهنگی در شهر ها و روستاها وجود دارد.

تالار فرهنگی شهر یاسوج که سالیان زیادی از عمر آن می گذرد هر روز مردم اسکلت سازه ای آن را مشاهده می کنند چرا برای فعال شدن این پروژه مهم فرهنگی اقدام خاصی  انجام نمی گیرد.

مردم این استان تشنه  کارهای فرهنگی هستند و بیشتر معظلات و مشکلات این استان با کارهای فرهنگی قابل حل هستند ولی متأسفانه نگاه فرهنگی در رأس هرم مدیریتی استان جهت توسعه زیر ساختهای فرهنگی وجود ندارد.

شاید خیلی از مردم با تغییر استاندار و آغاز دولت دوازدهم منتظر هوایی تازه در بدنه  مدیریتی برای  خدمت رسانی  بهتر به مردم و شتاب گرفتن قطار توسعه استان بودند.

عمدتا نیروهای  اندک و قابل تأملی  در برخی مناصب مدیریتی که نغییر کردند نسبت به نیروهای قبلی کارآمدی خاصی نداشتند که موجب تغییر در برنامه ریزی و بهبود شرایط نسبت به گذشته شوند.

جناب استاندار، سفر مسئولان کشوری به استان که عمدتا شرکت در نشست های  اداری بوده است چه دستاوردی برای مردم استان داشته است لازم است در این زمینه بیلان کاری ارائه دهید تا مردم بدانند چه گره ای از مشکلات آنان باز شده است.

امروز آگاهی های اجتماعی مردم آنقدر بالاست و خوب می دانند که با شعار و سخنرانی و وعده دادن نمی توان به توسعه دست یافت .

امروز مردم عمل مسئولان را می بینند و قضاوت می کنند.

آیا در بکارگیری نیروها در مناصب اداری توانمندی وشایسته سالاری مد نظر بوده یا خطوط فکری و سیاسی و قومیتی.

امروز نخبگان و جوانان پر انرژی ما در حاشیه هستند واز افکار و اندیشه های بلند آنان برای حل مشکلات استفاده نمی شود.

محور توسعه  این استان با شرایط خاص توپوگرافی خاص آن کشاورزی و گردشگری است که دولت باید با تمام توان برای شکوفایی آن در این دو بعد زیر ساختهای لازم را فراهم نماید.

امروز وقت آن فراهم رسیده است که استاندار محترم با خودارزیابی از تیم مدیریتی خویش و ارزیابی صادقانه  دستگاها و افزایش شیوه های نو به روشهای کهنه و ناکارآمد مدیریتی پایان دهد و بستر و زمینه را برای تحرک بیشتر در خدمت رسانی به مردم هموار نماید.

استاندار محترم که در نشست خبری دهه  فجر سال گذشته  یک نشست عیدانه را به خبر نگاران وعده داده بودند لازم است ضمن عمل به آن برنامه های عملیاتی دولت را در سال جاری برای شتاب بخشیدن به رونق تولید اعلام نماید.

امیدوارم که نماینده عالی دولت تدبیر و امید نه تنها در مردم امید به آینده ای با نشاط و شاداب را نهادینه  بلکه عموم مردم استان را درکنار خود و دولت داشته وبا ارتباط چهره به چهره با مردم به حل مشکلات آنان بیش از پیش همت گمارد و به این جمله توجه نماید که به عمل کاربرآید به سخنرانی نیست.

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی