تاریخ انتشار : شنبه 31 می 2014 - 22:55
کد خبر : 1191

طرح تحول نظام سلامت در شهرستان کهگیلویه به خوبی در حال اجراست

طرح تحول نظام سلامت در شهرستان کهگیلویه به خوبی در حال اجراست

دکترسید عبدالحسین موسویان زاده با اشاره به جامعیت طرح تحول سلامت با بیان اینکه در حال حاضر بسته‌های کاهش میزان پرداخت بیماران بستری به پنج و ۱۰ درصدی فرانشیز و زایمان طبیعی رایگان در بیمارستان امام خمینی دهدشت در حال اجرا است، تصریح کرد: بسته‌های خدمتی افزایش کیفیت هتلینگ بیمارستان، حمایت از ماندگاری پزشکان و سایر بسته‌های خدمت طرح تحول نظام سلامت در دستور کار قرار دارند

نسیم دنا – مدیر شبکه بهداشت ودرمان شهرستان کهگیلویه گفت : طرح تحول نظام سلامت به عنوان یکی از بسته های حمایتی در مرحله دوم اجرای طرح هدفمندی یارانه ها است که یکی از اهداف اجرایی آن نیز کاهش میزان سهم پرداختی در بیمارستان ها و جلوگیری از ارجاع بیماران برای خرید دارو و لوازم مصرفی پزشکی و خدمات تشخیصی به خارج از بیمارستان است. دکترسید عبدالحسین موسویان زاده با اشاره به بازدیدهای صورت گرفته در چند روز اخیر از بیمارستان امام خمینی( ره) دهدشت، خاطر نشان کرد: خوشبختانه طرح تحول نظام سلامت در شهرستان کهگیلویه  به خوبی در حال اجرا است و مراحل بعدی طرح نیزطبق زمانبندی اعلام شده اجرایی خواهد شد.

1pg

وی با بیان اینکه طرح تحول نظام سلامت همزمان با سراسر کشور از پانزدهم اردیبهشت در بیمارستان امام خمینی دهدشت آغاز شده است، هدف از اجرای این طرح را، حفاظت مالی شهروندان در برابر هزینه‌های سلامت عنوان کرد.

 موسویان‌زاده محوریت اصلی طرح را اقشار آسیب‌پذیر دانست و افزود: اجرای طرح تحول نظام سلامت از طریق ساماندهی تأمین خدمات بیمارستان و کاهش پرداخت سهم بیماران با کاهش میزان پرداختی بیماران بستری از زمان آغاز در بیمارستان دهدشت اجرایی شده است.

 وی با اشاره به جامعیت طرح تحول سلامت با بیان اینکه در حال حاضر بسته‌های کاهش میزان پرداخت بیماران بستری به پنج و ۱۰ درصدی فرانشیز و زایمان طبیعی رایگان در بیمارستان امام خمینی دهدشت در حال اجرا است، تصریح کرد: بسته‌های خدمتی افزایش کیفیت هتلینگ بیمارستان، حمایت از ماندگاری پزشکان و سایر بسته‌های خدمت طرح تحول نظام سلامت در دستور کار قرار دارند.

نگاه سلامت محوربه جای درمان محور

مدیر شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه با تأکید بر نگاه سلامت محور به جای درمان محور، پیشگیری را بر درمان مقدم دانست و خاطرنشان کرد: ماموریت  اصلی ما، توجه به مقوله بهداشت است و با آغاز طرح تحول نظام سلامت، و رفع نگرانی های عمومی در این حوزه، شیرینی خاصی در ذائقه مردم بوجود آمد.

دکتر سید عبدالحسین موسویان‌زاده با ابراز امیدواری نسبت به پیمودن مسیر آغاز شده طرح تحول نظام سلامت با اقتدار هرچه بیشتر، گفت: بی تردید هر حرکتی ممکن است اشکالاتی داشته باشد که در این مسیر، با نظارت و دقت نواقص احتمالی این طرح  را برطرف خواهیم نمود.  وی گفت: اقدام بزرگ طرح تحول سلامت آبروی دولت و نظام است و دولت با تمام قدرت پشتیبان این طرح است.

راه‌اندازی کلینیک تخصصی با تعرفه دولتی خدمات در دهدشت

مدیر شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه با بیان اینکه در راستای اجرای بسته حمایتی طرح تحول نظام سلامت به زودی کلینیک تخصصی در دهدشت راه‌اندازی می‌شود، گفت: در راستای ارتقای کیفیت ویزیت و حضور منظم پزشکان در بیمارستان، با راه‌اندازی  این کلینیک تخصصی، مطب‌ها جمع‌آوری و خدمات پزشکی با تعرفه دولتی انجام می‌شود.   دکتر موسویان‌زاده جلوگیری از ارجاع بیماران برای خرید دارو، تجهیزات و لوازم مصرفی پزشکی را از دیگر مزایای طرح تحول سلامت برشمرد و افزود: در این طرح تجهیزات و داروهای مورد نیاز بیماران از طریق بیمارستان تأمین می‌شود.

اجرای طرح تحول نظام سلامت در بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت

رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت نیز ضمن تاکید بر این موضوع که با تامین منابع مالی لازم و با هدف کاهش سهم پرداخت مردم این طرح از پانزدهم اردیبهشت ماه، طی سه مرحله در این بیمارستان آغاز شده است گفت: در بیست و پنجمین روز طرح ، بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت با اجرای کامل مرحله اول ودوم ،با تامین کلیه تجهیزات و ملزومات بیماران بستری و آموزش و اطلاع رسانی عمومی، سهم پرداخت بیماران بستری واجد شرایط را مطابق طرح اجرائی نمود. سید امین یوسفی نیا در خصوص مهمترین اقدامات صورت گرفته شده جهت بهتر اجرا شدن این طرح، افزود: برگزاری بیش از ده جلسه توجیهی و آموزشی جهت پزشکان و پرسنل، صدور ابلاغ برای یکی از پرسنل بیمارستان جهت پاسخگویی و رسیدگی به شکایات مردمی از روند اجرای طرح، نصب بنر های اطلاع رسانی در فضای بیمارستان، حذف کامل دریافت های خارج از تعرفه از بیماران، شرکت در جلسه توجیهی با حضور مقام عالی وزارت، توزیع کتابچه و پمفلت های آموزشی در بخش ها جهت پرسنل و بیماران، تهیه کیف ملزومات بیمار و تحویل آن به بیماران بستری و تشکیل ستاد بیمارستانی طرح تحول نظام سلامت از جمله اقدامات صورت گرفته در بیمارستان امام خمینی دهدشت بوده است.

یوسفی در زمینه پیشرفت فیزیکی راهروی بیمارستان خاطرنشان کرد: اجرای پروژه ساخت راهروی انتقال بیمار بیمارستان امام خمینی دهدشت از سه ماه گذشته اغاز شده و پیش بینی می شود طی یکی دو ماه آینده به بهره برداری برسد.

پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی راهروی انتقال بیمار، بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه، در بازدید از بیمارستان امام خمینی دهدشت  گفت: راهروی انتقال سر پوشیده ارتباطی اورژانس خاتم الانبیاء و سایر بخش های بیمارستان امام خمینی(ره)  دهدشت پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی داشته است.

دکتر سید عبدالحسین موسویان زاده در خصوص ضرورت اجرای این طرح، تصریح کرد: پس از ساخت اورژانس خاتم الانبیاء و با توجه به فاصله ۵۰ متری این ساختمان با ورودی سایر بخش و انتقال بیمار جهت دریافت خدمات تخصصی و پاراکلینیکی(سی تی اسکن، سونوگرافی و عکسبرداری) در فصول سال با مشکلاتی مواجه بود.مدیر شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه ادامه داد: بر این اساس، احداث این راهرو جهت رفاه حال بیمار به عنوان یک ضرورت محسوب می شودبه طوری که با رایزنی های صورت گرفته شده با خیریه امام حسن مجتبی(ع) قم، ۷۰ درصد از این پروژه تاکنون انجام گرفت.

ویزیت رایگان ۳۷۲۰ بیمار نیازمنددر دیشموک

مدیر شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه در بخش دیگری از سخنانش گفت: نورآوران سلامت در یک ماه گذشته به ۳ هزار و ۷۲۰ بیمار نیازمند دیشموکی خدمات رایگان در دو بخش چشم‌پزشکی و دندانپزشکی ارائه دادند. سید عبدالحسین موسویان‌‌زاده با اشاره به خدمات گروه بنیاد خیریه نورآوران سلامت در دیشموک، اظهار داشت: این گروه از زمان استقرار خدمات پزشکی رایگان به جامعه هدف ارائه می‌دهند.

 مدیر شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه تصریح کرد:گروه نورآوران توانسته است با بکارگیری امکانات و نیروی انسانی مرهمی بر دردهای مردم منطقه محروم دیشموک باشد.  موسویان‌زاده خدمات تیم‌های سیار نورآوران سلامت در دیشموک را قابل تقدیر خواند و افزود: بنیاد خیریه نورآوران با جدیت برخی متخصصان جامعه پزشکی در مسیر ارتقای سلامت مردم منطقه دیشموک گام برمی‌دارد.  وی با بیان اینکه تیم‌های سیار پزشکی از زمان استقرار تاکنون خدمات خوبی به جامعه هدف ارائه داده‌اند، ثواب خدمات تیم‌های سیار پزشکی را وصف ناشدنی خواند و گفت: عدالت گستری با ارائه فرهنگ خدمات‌رسانی به مناطق محروم تحقق می‌یابد و گروه نورآوران سلامت در این راستا به خوبی وارد عمل شدند.  موسویان‌زاده انجام ۳۷۰۰ معاینه، ۱۴۱ عمل جراحی به صورت کاملاً رایگان را نمونه‌های ارزشمندی از خدمات تیم‌های سیار نورآوران سلامت در دیشموک برشمرد و تصریح کرد: ۲۳۰ نفر دیگر در نوبت عمل جراحی چشم قرار دارند. این مسئول تجویز و تهیه عینک رایگان برای ۴۷۰ نفر از مردم دیشموک که به تشخیص پزشک نیاز به عینک داشتند را از دیگر خدمات نورآوران در بخش چشم‌پزشکی عنوان کرد.

موسویان‌زاده کلینیک تخصصی سیار نورآوران در بخش دندانپزشکی را متذکر شد و افزود: تاکنون یک‌هزار و ۱۶۰ نفر در این کلینیک از خدمات مختلف دندانپزشکی از قبیل عصب‌کشی، جرم‌گیری، پر کردن و سایر اعمال دندانپزشکی برخوردار شده‌اند. مدیر شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه اولویت ویزیت در کلینیک دندانپزشکی را دانش‌آموزان دانست و با بیان اینکه زنان باردار در اولویت بعدی قرار دارند، افزود: با اتمام گروه‌های هدف سایر اقشار نیز ویزیت و از خدمات رایگان دندانپزشکی برخوردار خواهند شد. گفتنی است گروه نورآوران سلامت از ۲۵ فروردین ۹۳ در بخش دیشموک مستقر شده و خدمات پزشکی رایگان این گروه تا ۱۰ تیرماه ادامه خواهد داشت.

حفظ و ارتقاء سلامت ، با اصلاح سبک زندگی

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه، به اصلاح سبک زندگی اشاره کرد و گفت: حفظ و ارتقاء سلامت ، با اصلاح سبک زندگی در تغذیه صحیح، انجام فعالیت های بدنی و پرهیز از رفتارهای پر خطر امکان پذیر است. دکتر سید عبدالحسین موسویان زاده افزود: باید دانش و آگاهی خود را در مورد چگونگی داشتن تغذیه صحیح با استفاده از منابع معتبر و رسمی ،افزایش دهیم.وی با بیان اینکه، حفظ سلامت جسم و روان، یک خواسته همگانی است، ادامه داد: هرچه میزان مصرف قند،نمک و چربی در برنامه غذایی افراد کمتر باشد ،احتمال ابتلا به بیماری های مختلف کاهش می یابد و مصرف زیاد آن ها احتمال بروز بیماری هایی مانند چاقی ،دیابت ، پر فشاری خون ،بیماری های قلبی عروقی ،بیماری های گوارشی و سرطان ها را افزایش می دهد. دکتر سید عبدالحسین موسویان زاده بر عدم استفاده از مواد قندی و شکری، نمک و چربی، تأکید کرد.

از خوراندن کمپوت و آب میوه های صنعتی به بیمار پرهیز کنید

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه، توصیه کرد: از خوراندن انواع کمپوت،شیرینی ها،آبمیوه های صنعتی و شکلات به بیمار پرهیز کنید زیرا این مواد نه تنها ارزش غذایی ندارند،برای سلامتی مضرند.وی تصریح کرد: بهتر است به جای مواد فوق از غذاهای سالم ، طبیعی و دارای ارزش تغذیه ای بالا از جمله میوه های تازه استفاده شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی