تاریخ انتشار : جمعه 29 مارس 2019 - 22:03
کد خبر : 11816

استقبال بی نظیر مردم از برنامه های طرح نوروزی آرامش بهاری در بقاع متبرکه

استقبال بی نظیر مردم از برنامه های طرح نوروزی آرامش بهاری در بقاع متبرکه

آفتاب دنا : مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه وبویراحمد استقبال مردم از برنامه های شاخص فرهنگی مذهبی در طرح نوروزی آرامش بهاری در بقاع متبرکه استان را مطلوب ارزیابی کرد.

آفتاب دنا : مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه وبویراحمد استقبال مردم از برنامه های شاخص فرهنگی مذهبی در طرح نوروزی آرامش بهاری در بقاع متبرکه استان را مطلوب ارزیابی کرد.

به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا ، حجت السلام سید نورالله جنتی پور که به همراه معاون فرهنگی اجتماعی و دبیر طرح نوروزی آرامش بهاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و دیگر مسئولین ستادی اداره کل به طور کامل بر اجرای برنامه ها نظارت و به طور مستمر از فعالیت هادر بقاع متبرکه بازدید به عمل آوردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه وبویراحمد در حاشیه بازدید از بقاع متبرکه شهرستانهای کهگیلویه و بهمئی در جمع خبرنگاران گفت:طرح نوروزی آرامش بهاری به عنوان یکی از ویژه برنامه های فرهنگی اوقاف و امور خیریه برای هشتمین سال پیاپی در چهارده بقعه متبرکه شاخص استان کهگیلویه و بویراحمد در حال برگزاری است.

حجت الاسلام  جنتی پور افزود: طرح نوروزی آرامش بهاری همزمان با سراسر کشور از ۲۸ اسفندماه آغاز شده و تا ۱۴ فروردین ماه ۱۳۹۸ به مدت ۱۶ روز ادامه دارد که در طول این مدت از هر بقعه متبرکه میزبان طرح حداقل دو بار بازدید میدانی بعمل خواهد آمد و بر اجرای کیفی این طرح در راستای خدمت رسانی به زائران عزیز نظارت خواهد شد.

وی در ادامه به بقاع متبرکه شاخص مجری طرح در استان کهگیلویه وبویراحمد اشاره کرد وگفت: این طرح نوروزی در بقاع متبرکه امامزاده شاه مختار(ع) و امامزاده شاه غالب(ع) شهرستان بویراحمد، امامزاده بی بی حکیمه(س)، بقعه متبرکه کاکامبارک(ع) ، امامزاده جعفر(ع) شهرستان گچساران، بقعه متبرکه امامزاده سید محمد(ع) روستای سرآبیز شهرستان باشت، بقعه متبرکه امامزاده علی(ع) سادات، امامزاده شاه حمزه و امامزاده بی بی رشیده(س) شهرستان چرام،مسجد امام خمینی(ره) شهرستان دنا، بقعه متبرکه امامزاده آقامیر(ع) شهر دهدشت و امامزاده میرسالار(ع) شهرستان کهگیلویه و بقعه متبرکه امامزادگان ابراهیم اسدالله(ع) شهرستان بهمئی در حال برگزاری است.

اجرای برنامه های متنوع فرهنگی در طرح نوروزی آرامش بهاری در بقاع متبرکه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه وبویراحمد در پاسخ به سوالی در رابطه با برنامه هایی که در طرح نوروزی آرامش بهاری در بقاع متبرکه استان برگزار می شود گفت: در این طرح  علاوه بر بستر سازی برای رفاه حال زائرین ، برنامه های شاخص فرهنگی و مذهبی از قبیل برپایی خیمه معرفت در جوار بقاع متبرکه میزبان طرح ، برگزاری نماز جماعت،برپایی سفره هفت سین همزمان با تحویل سال نو، برگزاری جشن میلاد امام علی(ع)، برگزاری مراسم وفات حضرت زینب(س)،برگزاری مراسم شهادت امام موسی کاظم(ع) و جشن مبعث پیامبر(ص) از برنامه های فرهنگی اجرا شده  یا در حال اجرا می باشد.

حجت الاسلام  جنتی پور با اشاره به اینکه برپایی خیمه معرفت در جوار بقاع متبرکه از مهم ترین برنامه های فرهنگی در طرح نوروزی آرامش بهاری اوقاف و امور خیریه می باشد گفت: در طرح خیمه معرفت مجموعه ای از برنامه های متنوع فرهنگی مذهبی که شامل غرفه کودک و نوجوان،غرفه مشاوره و پاسخگویی به مسائل شرعی،ایستگاه همه واقف باشیم  برگزار می شود.

وی در ادامه گفت: بقعه متبرکه امامزاده بی بی حکیمه(س) دختر بلافصل امام موسی کاظم(ع) در شهرستان گچساران به عنوان شاخص ترین امامزاده استان چهارفصل کهگیلویه و بویراحمد با برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی و مذهبی پذیرای خیل زائران از اقصی نقاط ایران اسلامی و کشور های عربی و به ویژه کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس می باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه وبویراحمد به مقوله وقف  اشاره کرد وگفت: خوشبختانه در استان به وقف عنوان یک باقیات و صالحات توجه خاصی  شده و به عنوان یک فرهنگ جا افتاده است که در آغاز سال نو یک قطعه زمین توسط خیر گچسارانی وقف شد و در سامانه جامع بانک مدیریت اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه استان به ثبت رسید.

جنتی پور نقش بقاع متبرکه را در کاهش آسیبهای اجتماعی یاداور شد و خاطرنشان کرد: امامزادگان و بقاع متبرکه به لحاظ اهمیت اعتقادی و فرهنگی که در بین مردم دارند نقش به سزایی در کاهش ناهنجاریهای فرهنگی و اجتماعی دارند که مسئولین نباید از آن غافل شوند.

وی در پایان گفت: باید از ظرفیت هایی که در امامزادگان جلیل القدر وجود دارد برای ایجاد جامعه ای با فرهنگ اسلامی بیش از پیش استفاده کرد.

گفتنی است :در طول اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری در بقاع متبرکه استان کهگیلویه وبویراحمد مسئولان اوقاف و امور خیریه استان به همراه مدیران و مسئولان شهرستانی طبق برنامه زمان بندی شده و به شکل مداوم از چگونگی نحوه اجرای این طرح و رفع کاستی های احتمالی به شکل میدانی بازدید و نظارت می کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی