تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 مارس 2019 - 22:04
کد خبر : 11730

برون سپاری برخی فعالیت‌ها در حوزه بهداشت و درمان /راه اندازی سامانه جامع پرستاری و صدور پروانه صلاحیت حرفه‌ای در حوزه پرستاری/جامعه بزرگ پرستاری تبعیض و بی عدالتی را تحمل نخواهد کرد

برون سپاری برخی فعالیت‌ها در حوزه بهداشت و درمان /راه اندازی سامانه جامع پرستاری و صدور پروانه صلاحیت حرفه‌ای در حوزه پرستاری/جامعه بزرگ پرستاری تبعیض و بی عدالتی را تحمل نخواهد کرد

آفتاب دنا : جشن روز پرستار و تجلیل از پرستاران نمونه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کهگیلویه و بویراحمد با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار،رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ،معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی ، رئیس شورای عالی سازمان نظام پرستاری استان و روسای بیمارستانهای و د دیگر مدیران ستادی و جامعه بزرگ پرستاری استان در

آفتاب دنا : جشن روز پرستار و تجلیل از پرستاران نمونه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کهگیلویه و بویراحمد با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار،رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ،معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی ، رئیس شورای عالی سازمان نظام پرستاری استان و روسای بیمارستانهای و د دیگر مدیران ستادی و جامعه بزرگ پرستاری استان در سالن حکیم جرجانی یاسوج برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد این آیین باشکوه با بیان اینکه یک هزار و ۱۰۰ تخت فعال بیمارستانی در استان وجود دارد، گفت: تعداد پرستاران هزار و ۷۰۰ نفر بوده که با این شرایط نسبت پرستار به تخت به ۱٫۵۱ می‌رسد.

دکتر اورنگ ایلامی با تشریح برخی دستاوردهای طرح تحول سلامت در استان، ابراز داشت: با اجرای این طرح، دریافتی جامعه پزشکی و پرستاری افزایش یافت به گونه‌ای که در برخی موارد میزان دریافتی یک عضو هیئت علمی با یک پرستار تفاوت چندانی ندارد.

وی عنوان کرد: بیمه سلامت با مصوبه مجلس شورای اسلامی تحت پوشش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفت، در حالی که میزان اعتبارات این سازمان در سال ۹۲، دو هزار میلیارد تومان بود ولی امروز به ۱۸ هزار میلیارد تومان رسیده که رشد ۹ برابری را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: بخشی از اعتبارات سازمان بیمه سلامت هزینه‌هایی بوده که سبب شده پرداختی از جیب مردم کاهش یابد که این موضوع از افتخارات دولت و وزارت بهداشت است.

دکتر ایلامی با بیان اینکه با اجرای طرح تحول سلامت شاهد ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصصی با هزینه های دریافتی ۶ درصد هستیم، افزود: یکی از برکات این طرح افزایش دریافتی جامعه پزشکی با هدف ارائه خدمات مطلوب به مردم عزیز ایران اسلامی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بیمه‌ها در پرداخت مطالبات تاخیر دارند به گونه‌ای که تاخیر در مطالبات سازمان تامین اجتماعی در کل کشور ۷ هزار میلیارد تومان برای ۱۸ ماه است.

دکتر ایلامی اظهار داشت: طبق وعده‌های تامین اجتماعی باید بزودی ۲ هزار میلیارد تومان از این میزان بدهی پرداخت شود که به طور حتم در صورت تحقق این مهم بخشی نیز به این استان تخصیص داده می‌شود.

استفاده پرستاران در رده‌های مدیران ارشد و میانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

وی با عنوان این مطلب که ۱۹ نفر از پرستاران استان در رده‌های مدیران ارشد و میانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بکار گرفته شده‌اند، خاطرنشان کرد: در زمینه تربیت نیروی انسانی پرستار مشکلی نداریم و مازاد بر نیاز است، به طوری که در آینده رقابت بر کیفیت عملکرد خواهد بود.

دکتر ایلامی با تشریح ویژگی‌های مثبت روحی و عاطفی پرستاری در منزل، ابراز داشت: بنا داریم در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی برخی فعالیت‌ها در حوزه بهداشت و درمان را برون سپاری کنیم.

وی بر نهادینه کردن فرهنگ اشتغال مولد و غیر دولتی در جامعه تاکید و اذعان کرد: استان یزد با جمعیتی معادل یک میلیون نفر از لحاظ داشته‌ها و مواهب طبیعی و خدادادی با کهگیلویه و بویراحمد قابل مقایسه نیست، اما وضعیت اقتصادی و معیشتی بهتری دارد به گونه‌ای که از خاک کویر سنگ بهداشتی می‌سازند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد افزود: بحث توریست درمانی جزء اولویت‌های ما بوده و با نگاه ویژه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز پیگیر استخدام جدید برای اورژانس ۷۰ تختخوابی بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت هستیم.

راه اندازی سامانه جامع پرستاری و صدور پروانه صلاحیت حرفه‌ای در حوزه پرستاری

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان نیز در این نشست گفت: یکی از مهمترین دغدغه‌های رئیس دانشگاه بحث پرداخت مطالبات همکاران بوده و در این زمینه پیگیری‌های لازم را انجام می دهیم.

دکتر غلام عباس سبز افزود: عدالت در سلامت از سیاست‌های نظام تحول سلامت است که دستاوردهای بزرگی نیز داشت و مهمترین آن کاهش آلام بیماران بود.

وی با تاکید بر اینکه افزایش دستمزد پزشکان سبب شده میزان مطالبات بیش از پیش باشد، ادامه داد: راه اندازی سامانه جامع پرستاری و صدور پروانه صلاحیت حرفه‌ای همچنین از جمله کارهای خوب انجام شده در حوزه پرستاری است.

دکتر سبز خاطر نشان کرد: پرداخت معوقات و کارانه، سختی مشاغل کار، تعرفه گذاری و پرداخت ۳۵ درصد حقوق مهمترین خواسته جامعه پرستاری از مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

پرستاران بالینی در اولویت ارزیابی‌ها انتخاب پرستار نمونه

مدیر دفتر خدمات پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد نیز در ادامه با تشریح چگونگی انتخاب پرستاران نمونه استان، گفت: ۹۰ درصد مبنای این انتخاب را دستورالعمل کشوری قرار دادیم.

کمال الدین بهروز جمشیدنژاد عنوان کرد: سعی نمودیم پرستاران نمونه ۵ سال اخیر را در ارزیابی‌ها لحاظ نکنیم اما پرستاران بالینی به جد در اولویت این ارزیابی‌ها قرار گرفتند.

وی ادامه داد: نسبت پرستار به تخت در استان از متوسط کشوری بالاتر بوده هرچند در توزیع این پرستاران در برخی موارد نامناسب است.

مدیر دفتر خدمات پرستاری دانشگاه علوم پزشکی استان از تلاشهای  دکتر پوزش رئیس سازمان نظام پرستاری استان که با جدیت مسائل مربوط به جامعه پرستاری را پیگیری می کند تقدیر وتشکر کرد.

جامعه بزرگ پرستاری تبعیض و بی عدالتی را تحمل نخواهد کرد

رئیس نظام پرستاری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آئین با تبریک روز پرستار به جامعه بزرگ پرستاری و تقدیر از تلاشهای خالصانه آنان گفت: متاسفانه سازمان نظام پرستاری در سطح کلان به علت عدم تعامل و اصطکاکی که با وزارت بهداشت داشته نتوانسته مطالبات جامعه پرستاری را آنگونه که شایسته است پیگیری کند.

مهران پوزش افزود: جامعه بزرگ پرستاری نارسایی ها و مشکلات امروز جامعه را تحمل می کند اما هرگز تبعیض و بی عدالتی را تحمل نخواهد کرد.

وی با تقدیر از خدمات و تلاشهای دکتر میرزابیگی و تیم شورای عالی همراه ایشان در سه دوره گذشته در سازمان نظام پرستاری گفت: در دوران ایشان با اقدامات خوبی که به شکل ساختاری انجام گرفت دستاوردهای خوبی سازمان بدست آورد که متاسفانه بعد از ایشان  سازمان از جایگاه واقعی خودش تنزل کرد.

رئیس شورای عالی  نظام پرستاری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در گذشته رئیس سازمان نظام پرستاری با رویکرد تعاملی دیدارهایی با مسئولان عالی رتبه نظام داشتند و اکنون از این دیدارها و تعاملات خبری نیست گفت:  انتظار می رود مسئولان با درک عمیقی که از شغل خطیر پرستاران در خدمت رسانی به بیماران دارند برای حل مشکلات و مطالبات به حق آنان همت گمارند.

پوزش افزود: مطالبات پرستاران باید با نهایت تامل و احترام به نحو شایسته ای که در شان این جامعه بزرگ است مطرح و پیگیری شود  که لازم است پرستاران عزیز از حرکتهای احساسی پرهیز وبا رعایت حفظ منزلت پرستاران و قانونی پیگیری شود.

برگزاری انتخابات نظام پرستاری در آینده‌ای نزدیک

رئیس شورای عالی نظام پرستاری کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنانش از برگزاری انتخابات نظام پرستاری در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: انتظار می‌رود پرستاران برای حفظ شان و جایگاه خود نسبت به تکمیل فرایند عضویت اقدام نمایند.

مهران پوزش با اشاره به تشکیل شورای دانشجویی پرستاری در آبان ماه امسال ابراز کرد: طرح مطالبات و پیگیری آنان و ارتقای جایگاه از جمله اهدف تشکیل این شورا است.

وی اظهار داشت: برای اولین بار نیز المپیاد دانشجویی برگزار شد که خانم زهرا سجادیان در استان و کشور به ترتیب مقام اول و هشتم را کسب کرد.

رئیس شورای عالی نظام پرستاری کهگیلویه و بویراحمد از تلاشهای دکتر ایلامی ، مجموعه معاونت درمان ،دفتر پرستاری دانشگاه و مدیران ستادی دانشگاه که توجه خاصی به مسائل و مشکلات جامعه پرستاری دارند تقدیر و تشکر کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی