تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 7 مارس 2019 - 0:21
کد خبر : 11639

اقدامات موثری دادگستری کهگیلویه وبویراحمد در زمینه های فرهنگی و آموزشی برای پیشگیری از وقوع جرم

اقدامات موثری  دادگستری کهگیلویه وبویراحمد در زمینه های  فرهنگی و آموزشی برای پیشگیری از وقوع جرم

آفتاب دنا : کارگاه آموزشی ارتقاء سطح آگاهی های حقوقی دانش آموزان و فرهنگیان جهت پیشگیری از جرم و آسیب های اجتماعی با حضور آقای حسنی سرپرست معاونت فرهنگی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد، در هنرستان کشاورزی حضرت آیت الله ملک حسینی (ره) برگزار شد.

آفتاب دنا : کارگاه آموزشی ارتقاء سطح آگاهی های حقوقی دانش آموزان و فرهنگیان جهت پیشگیری از جرم و آسیب های اجتماعی با حضور آقای حسنی سرپرست معاونت فرهنگی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد،رئیس و کارشناسان  واحد حقوقی آموزش وپرورش استان  و معاون آموزشی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان در هنرستان کشاورزی حضرت آیت الله ملک حسینی (ره) برگزار شد.

دانش آموزان در دوران تحصیل با مسائل حقوقی به خوبی آشنا شوند

به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا ، معاون فرهنگی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در جمع دانش آموزان و معلمان هنرستان کشاورزی حضرت آیت الله ملک حسینی در این کارگاه آموزشی گفت:عدم آشنایی با قوانین و مسائل حقوقی باعث بروز بسیاری از مشکلات و آسیب های اجتماعی در جامعه می شود که لازم است دانش آموزان در این زمینه در دوران تحصیل با مسائل حقوقی به خوبی آشنا شوند.

سید عیسی حسنی  با بیان اینکه همه  افراد جامعه در برابر قانون یکسان  وملزم به رعایت آن هستند گفت: ریشه بسیاری از مشکلات و نارسایی ها ، تخلفات و جرایمی که در جامعه روی می دهد ناشی از ناآگاهی افراد از قوانین جاری می  باشد که محتوای برخی از پرونده های جاری قضایی نیز این وضعیت را نشان می دهد.

وی افزود : قوه قضاییه یکی از ارکان نظام اسلامی است و رسالت خطیری را در جامعه بر عهده دارد که علاوه بر رسیدگی به پرونده های قضایی اقدامات موثری را در زمینه های  فرهنگی و آموزشی برای پیشگیری از وقوع جرم در جامعه انجام می دهد که یکی از این اقدامات مهم تفاهم نامه با آموزش وپرورش در راستای دانش افزایی حقوقی دانش آموزان وفرهنگیان می باشد.

معاون فرهنگی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با ذکر نمونه هایی از پرونده های قضایی و تحلیل چگونگی ارتکاب جرم در آنها  خطاب به دانش آموزان گفت: در انجام همه کارها کمی تامل کنید و رضای خداوند را در نظر بگیرید تا خدای ناکرده با یک حرکت نسجیده  جرمی مرتکب نشوید.

وی  خاطرنشان کرد: امروز افراد کم وسن سال زیادی در زندانها یا کانون‌های اصلاح و تربیت، به علت عدم شناخت و آگاهی از عواقب اعمال و رفتار خویش، بسر می برند که اگر کمی دقت در رفتار خویش می کردند به چنین سرنوشتی مبتلا نمی شدند.

هر عملی و سخنی که در عالم حقیقی جرم است در فضای مجازی  نیز می تواند جرم محسوب شود

این مسوول  دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد به شبکه های فضای مجازی اشاره کرد وگفت: هر عملی و سخنی که در عالم حقیقی جرم است در فضای مجازی  نیز می تواند جرم محسوب شود لذا  لازم است دانش آموزان عزیز در عرصه فضای مجازی هوشمندانه و با تامل عمل کنند.

حسنی پخش پیام توهین یا تهدید  آمیز ،عکس وفیلم های مبتذل و نامناسب در فضای  مجازی را جرم و قابل رصد وپیگیری عنوان کرد.

معاون فرهنگی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد فضای مجازی را در عصر ارتباطات و اطلاعات یک نعمت دانست وگفت:  رهبر فرزانه انقلاب ثواب  کار مفید و تاثیر گذار در فضای مجازی را مثل  انجام مستحبات دانسته است که اگراز این شبکه های مجازی در مسیر درست ومثبت استفاده کنیم قطعا برای رشد وآگاهی و دانش افزایی همه افراد مفید خواهد بود .

وی در حال حاضر دود قلیان به ویژه قلیانهای میوه ای را دوازه ورود به مواد مخدر بین دانش آموزان دانست وگفت: دانش آموزان به عنوان آینده سازان ایران اسلامی باید با شناخت آسیبها ی اجتماعی و عدم دوستی و رفاقت با کسانی که در دوستیها ظاهری آراسته اما فریبنده دارند و نابودی زندگی جوانان ما را هدف گرفته اند دست دوستی و رفاقت ندهند و با هوشمندی عمل نمایند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار امیدواری کرد با ارتقاء اطلاعات حقوقی  دانش آموزان وفرهنگیان در مدارس‌، آمار آسیب‌های اجتماعی و جرائم نیز به حداقل  برسد .

حسنی افزود:  خوشبختانه با همکاری آموزش وپرورش استان قضات برجسته در مدارس مختلف در سطح استان جهت آگاهی بخشی به دانش آموزان در سال تحصیلی  حضور پیدا می کنند که بررسی های ما نشان می دهد که بازخورد خوب و تاثیر گذاری داشته است.

وی در پایان دانش آموزان را به  رعایت نظم وانضباط ، تقوای الهی و  احترام به معلمان  توصیه کرد و از آنها خواست با خوب درس خواندن برای رسیدن به آینده ای بهتر وزیباتر تلاش کنند.

آموزش دانستنی های حقوقی کاری ارزشمند و یک خلا در نظام آموزشی است

مدیر هنرستان کشاورزی حضرت آیت الله ملک حسینی (ره) در این مراسم با تقدیر و تشکر از حضور  آقای حسنی معاون فرهنگی و اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در جمع معلمان و دانش آموزان هنرستان کشاورزی گفت: آگاهی از قانون از ضرورت های زندگی در هر جامعه ای است زیرا هر فردی که نسبت به قوانین جاری جامعه آگاهی داشته باشد به همان نسبت می تواند در حفظ حقوق خود تلاش کند

سید ولی موسوی ، همکاری واحد حقوقی اداره کل آموزش و پرورش استان با دادگستری استان پیرامون آموزش مباحث حقوقی در مدارس را  اقدامی قابل تقدیر و ارزشمند دانست وخاطرنشان کرد: در سایه تعامل‌، همراهی و همکاری این دو دستگاه تاثیر گذار می‌توان فعالیت‌های متعدد و متنوعی در زمینه مسائل فرهنگی و اجتماعی برای کاهش آسبهای اجتماعی در جامعه انجام داد.

وی با اشاره به اینکه مقوله آموزش ابزار توانمند سازی افرادجامعه است گفت: در جامعه امروز ثابت شده است که آموزش می‌تواند در پیشگیری از وقوع جرم نقش به‌سزایی ایفا کند که از این‌رو‌ می‌توان آموزش و آشنایی دانش‌آموزان در مدارس با ‌انواع جرم، مجازات و راه‌های پیشگیری از جرایم را بسیار تأثیرگذار قلمداد کرد.

موسوی افزود: آشنایی دانش‌آموزان به مباحث حقوقی ،یکی ازجهت ایجاد نظم و آرامشی که باید در مدرسه وجود داشته باشد  ودیگری از جهت آموزش حقوق به دانش‌آموزان  جهت دفاع از حقوق اجتماعی خویش در این کارگاههای آموزشی مورد توجه قرار می گیرد .

مدیر هنرستان کشاورزی حضرت آیت الله ملک حسینی (ره) اظهار داشت:  در مدارس ما ، دانش‌آموز باید بداند که در مدرسه حق توهین یا درگیری ندارد و حق ندارد نظم را با حرکات غیرعادی مختل کند، نباید به معلم و مسئولان توهین کند یا اینکه مانع سد راه ددیگران  شود.

موسوی افزود: بیشتر دانش‌آموزان تبعات و پیامدهای یک نزاع ساده را که منجر به ضرب یا جرح یا شکستگی می‌شود، نمی‌دانند که اگر تفهیم شوند در صورت چنین حرکاتی حبس و مجازات در انتظار آنهاست در اقدامات خود دقت بیشتری می کنند.

وی در پایان آموزش دانستنی های های حقوقی را کاری ارزشمند و یک خلا در نظام آموزشی عنوان کرد وگفت: اساس کار آموزش وپرورش تربیت انسان است که لازم است  ضمن تقویت روحیه پرسشگری در مدارس ، دانش آموزان  با حقوق و وظایف خویش در مدرسه، جامعه و خانواده برای ترسیم مسیر زندگی بهتر بیش از پیش آگاهی و شناخت پیدا کنند.

برگزاری  کارگاههای آشنایی با مسائل حقوقی در مدارس  کهگیلویه وبویراحمد

رئیس اداره حقوقی اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد نیز انعقاد تفاهم نامه با دادگستری استان،  برای آشنایی فرهنگیان و دانش آموزان با قوانین و دانش حقوقی را  جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی بسیار تاثیر گذار دانست وگفت: برای آشنایی دانش آموزان با قوانین علاوه برمحتوای آموزشی و کتاب های درسی، کارگاههای آشنایی با  مسائل حقوقی در مدارس در سطح استان برگزار می شود و از کارشناسان حقوقی برای سخنرانی دعوات می شود.

کورش دلشاد  افزود: آموزش و پرورش دارای سه مخاطب اصلی شامل؛دانش آموزان ، والدین دانش آموزان و فرهنگیان می باشد که لازم است این سه قشر به حقوق خود واقف بوده تا در موقع لزوم بتوانند از خود دفاع کنند.

وی افزود: در حال حاضر فرهنگسازی رعایت قانون و حقوق دیگران از حلقه های مفقوده جامعه ما است که در شکل های مختلف در جامعه بروز می کند.

رئیس اداره حقوقی اداره کل آموزش وپرورش استان  خاطرنشان کرد: وقتی آگاهی باشد خیلی از جنایت ها و جرم ها امکان وقوع پیدا نمی کنند و همین موضوع باعث می شود که هزینه های جامعه در رسیدگی به این پرونده ها از نظر مالی و جسمی کاهش یابد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی