تاریخ انتشار : شنبه 2 مارس 2019 - 20:09
کد خبر : 11603

سیاست وزارت آموزش وپرورش توسعه رشته های فنی حرفه ای است/ دانش آموزان با مهارت آموزی به درک عمیق تری از آموخته های خود دست می یابند معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد ،سیاست وزارت آموزش وپرورش را توسعه رشته های فنی حرفه ای برای مهارت آموزی دانش آموزان  عنوان کرد. سالم جانی پور

سیاست وزارت آموزش وپرورش توسعه رشته های فنی حرفه ای است/ دانش آموزان با مهارت آموزی به درک عمیق تری از آموخته های خود دست می یابند

معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد ،سیاست وزارت آموزش وپرورش را توسعه رشته های فنی حرفه ای برای مهارت آموزی دانش آموزان  عنوان کرد.

سالم جانی پور در جمع مدیران هنرستانهای فنی وحرفه ای و کاردانش شهرستان بویراحمد با اعلام این مطلب گفت: دانش آموزان با مهارت آموزی می توانند به درک عمیق تری از آموخته های خود دست یابند و برای ساختن آینده ای بهتر با توجه به نقش مهم کارآفرینی در جامعه آماده شوند و جذب بازار کار شوند.

وی  افزود: مهارت آموزی در نظام های آموزشی پیشرفته جایگاه ویژه ای دارد زیرا تنها آموزش سطحی منابع درسی به دانش آموزان نمی تواند آنان را برای زندگی آینده آماده کند.

جانی پور با بیان اینکه  نسل امروز بی شک آینده ساز فردای کشور است و دانش سیال امروز، توسعه فراگیرتکنولوژی و تغییرات سریع در عرصه علم و فناوری در جهان، نیازمند ساختن نسلی کارآمد و با مهارت برای آینده است خاطرنشان کرد: برای پرورش نسلی کارآمد که بتواند آینده روشنی را برای کشور رقم زند، باید به فکر راههای افرایش مهارت افراد درفرآیند تعلیم و تربیت بود که در این زمینه هنرستانها نقش ممتازی دارند.

معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد به نقش مدیران در فرآیند تعلیم و تربیت اشاره کرد وگفت: تمام سیاستهای آموزش وپرورش توسط مدیران به شکل عملیاتی به منصه ظهور می رسد که لازم است مدیران با اقدامات خلاقانه  نقش خود را در آموزش  و تربیت مطلوب دانش آموزان  به خوبی ایفا نمایند.

جانی پور با اشاره به اینکه با فراهم کردن ساختارهای مناسب، دانش آموزان به آموزش های مهارتی گرایش بهتری پیدا می کنند گفت: مدیران برای آشنایی دانش آموزان با شاخه های فنی وحرفه ای در مدارس متوسطه اول حضور پیدا کنند و با آگاهی دادن به دانش آموزان آنها را برای تحصیل در رشته های فنی وحرفه ای و کاردانش که بازار اشتغال خوبی دارند تشویق نمایند.

وی پاسخگویی به موقع به بخشنامه ها را مهمترین مطالبه خویش از مدیران دانست و گفت: روزانه کارتابل هنرستان را چک نموده و بخشنامه های ارسالی را در زمان مقرر پاسخ دهید .

معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد  تعطیلی زودرس مدارس قبل از ایام نوروز را یاداور شد واز مدیران مدیران مدارس خواست طوری برنامه ریزی کنند تا دانش آموزان تا روزهای آخر در کلاس درس حضور داشته باشند.

جانی پور استفاده از ظرفیت رسانه ها برای تبلیغ رشته های فنی وحرفه ای را در عصر ارتباطات بسیار مهم و تاثیر گذار دانست و از مدیران مدارس خواست از این ظرفیت برای معرفی مشاغل فنی وحرفه ای و کاردانش  به خوبی استفاده کنند .

وی تشویق دانش آموزان به شرکت در مسابقات علمی و عملی هنرستانها  را دیگر مطالبه مهم خود از مدیران عنوان کرد وگفت: هنرجویان هنرستانهای شهرستان بویراحمد از استعداد بسیار بالایی بر خوردارند که بستر را برای در خشش آنها در سطح ملی و استانی  فراهم نمایید.

 

در ادامه این جلسه مدیران هنرستانها نقطه نظرات خود را پیرامون ظرفیتها ،مشکلات و تنگناهای  موجود در هنرستانها  بیان کردند.

پیگیری ادامه تحصیل هنرجویان هنرستانها در مقاطع بالاتر ، واریز سرانه دانش آموزی ،برگزاری دوره های دانش افزایی جهت معلمان ،بازدید گروههای آموزشی از هنرستانها ، بازید های آموزشی مدیران هنرستانها از هنرستانهای استانهای همجوار و توجه به زیرساختهای هنرستانها در بعد تجهیزات کارگاهی از مهمترین موارد مطرح شده توسط مدیران در این جلسه بود.

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی