تاریخ انتشار : جمعه 1 مارس 2019 - 20:16
کد خبر : 11592

مهندسی تداعی کننده نوآوری ، خلاقیت و موتور محرکه توسعه و آبادانی کشور است/ضرورت بکارگیری استانداردهای فنی در طراحی و اجرای ساختمان

مهندسی تداعی کننده نوآوری ، خلاقیت و موتور محرکه توسعه و آبادانی کشور است/ضرورت بکارگیری استانداردهای فنی در طراحی و اجرای ساختمان

آفتاب دنا : احمد رضا خورشیدی گفت:“مهندس” در اندیشه و تاریخ سراسر افتخار ایران اسلامی، تداعی کننده ابتکار، نوآوری و خلاقیت و زمینه ‌ساز رشد و محرک موتور پیشرفت، توسعه و آبادانی عمرانی کشور بوده است.

آفتاب دنا : رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد گفت:“مهندس” در اندیشه و تاریخ سراسر افتخار ایران اسلامی، تداعی کننده ابتکار، نوآوری و خلاقیت و زمینه ‌ساز رشد و محرک موتور پیشرفت، توسعه و آبادانی عمرانی کشور بوده است.

شایستگی و توان مهندسان ایرانی، امروز در جهان زبانزد عام و خاص است

به گرارش پایگاه خبری آفتاب دنا، مهندس احمد رضا خورشیدی با تبریک روز مهندس به جامعه بزرگ مهندسی، تقارن سالروز ولادت “خواجه نصیرالدین طوسی” و “روز مهندس” را تلاقی ارزشمندی از اندیشه کهن مهندسی و فناوری های نوین امروزی  دانست و بر لزوم بهره گیری از تجارب و دانش پیشینیان با آمیخته ای از یافته های نوین علمی و فناوری روز، برای دستیابی به قله های افتخار بر اساس سند چشم ‌انداز توسعه کشور تاکید کرد.

وی با بیان اینکه شایستگی و توان مهندسان ایرانی، امروز در جهان زبانزد عام و خاص است اظهار امیدواری کرد: اکنون که به فرموده رهبر  فرزانه انقلاب اسلامی “اتکا به نیروی انسانی و تولید داخل” مهم ترین فاکتور پیشرفت و قطع وابستگی کشور است، مهندسان خلاق، متعهد، توانمند و دلسوز ایران اسلامی بتوانند رسالت خود را در راستای خودکفایی علمی، صنعتی، عمران و آبادانی این مرز و بوم به نحو احسن به منصه ظهور بگذارند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد  افزود:  استان کهگیلویه و بویراحمد به واسطه عقب ماندگی ها و محرومیت ها تاریخی، شرایط خاص جغرافیایی، قرار گیری بر روی گسل های زلزله خیز و البته توپوگرافی خاص منطقه، قطع به یقین وظیفه سنگین تری متوجه مهندسان این خطه زرخیز کشور است و قطعاً انتظارات از آنها هم بالاتر است.

خورشیدی خاطرنشان کرد: به نمایندگی از اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۱۴۰۰ شهید مهندس، روز مهندس را به خانواده این شهدای عزیز و تمامی مهندسان پر تلاش کهگیلویه و بویراحمد  صمیمانه تبریک گفته و توفیق روزافزون این قشر فعال و پویا را در مسیر کمک به اعتلای همه جانبه توسعه استان و رضایتمندی بیش از پیش مردم غیور این دیار، از درگاه ایزد منان مسئلت می نمایم.

نقش بی بدیل مهندسان در ایجاد محیط زندگی مناسب، ایمن و دوستدار محیط زیست

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد  در ادامه گفت: با پیشرفت جوامع بشری وگسترش فرهنگ شهر نشینی، نقش بی بدیل مهندسان ساختمان در ایجاد محیط زندگی مناسب، ایمن و دوستدار محیط زیست بیشتر شد و به تدریج وظایف آنان به طور تخصصی و با ایجاد رشته‌های مرتبط در این حوزه تکمیل گردید.

خورشیدی ، در باب اهمیت رعایت مقررات ملی ساختمان گفت: مجموعه مقررات ملی ساختمان که فراگیرترین ضوابط موجود در عرصه ساختمان است، بی‌تردید نقشی موثر در نیل به اهداف عالی تامین ایمنی، بهداشت، سلامت و صرفه اقتصادی فرد و جامعه دارد و رعایت آن، ضمن تامین اهداف مذکور، موجب ارتقای کیفیت و افزایش عمر مفید ساختمان‌ها می‌شود

 

با رویکرد جدید سازمان نظام مهندسی شاهد برگزاری کارگاههای آموزش حرفه ای و تخصصی هستیم

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: امروز مقوله شهرسازی و احداث ساختمان از جنبه سنتی خارج شده و با احداث ساختمان‌های چند طبقه و مجتمع‌های مسکونی و اداری، صنعت ساختمان به کلی متحول شده که ضرورت به کارگیری استانداردهای فنی در طراحی و اجرای ساختمان و همچنین رعایت استانداردها در تولید و کاربرد صالح ساختمانی و استفاده از نیروی کار ماهر و متخصص فنی، بیش از پیش احساس می شود.

خورشیدی با اشاره بر اهمیت کیفی سازی ساختمان در مقابله با مخاطرات زلزله و بلایای طبیعی ، بر ضرورت فرهنگ سازی رعایت مقررات ملی ساختمان در جامعه تاکید کرد.

وی اظهار داشت:خوشبختانه با رویکرد جدید سازمان نظام مهندسی شاهد برگزاری کارگاه های آموزش حرفه ای و تخصصی در امر آموزش هستیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان  استان با تاکید بر اهمیت کیفی سازی ساختمان ها بیان داشت: امروز نگاه جامعه به ساخت وساز درحد سرپناه نیست بلکه بهره برداران به دنبال ساختمانی با رعایت همه جوانب از جمله حفظ امنیت روانی وسازه ای هستند .

وی افزود: بسیاری از کشورها که وضعیت نگران کننده تری از ایران درخصوص بروز زلزله داشتند توانستند با اصلاح مقررات و کنترل و نظارت درست ،این دغدغه را به حداقل برسانند و این یعنی در دنیای مدرن امروز همه پیشرفت ها دست یافتنی است .

استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد در ارتقاء کیفیت ساخت و ساز بسیار مؤثر است

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنانش  گفت: رعایت مبحث ملی مقررات ساختمانی و استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد در ارتقاء کیفیت ساخت و ساز بسیار مؤثر است.

خورشیدی تصریح کرد : همواره سهم عظیمی از سرمایه‌های ملی کشور در قالب احداث واحدهای مسکونی، تجاری، اداری، آموزشی، بهداشتی، فرهنگی و غیره صرف پروژه‌های ساختمانی و صنایع وابسته به آن می‌شود که برای بهره‌برداری مناسب از این حجم زیاد ثروت ملی، رعایت اصول فنی و استانداردهای کیفیت در طراحی و تولید، انتخاب مصالح ساختمانی و استفاده از نیروی انسانی متخصص و آموزش دیده از اولین درجه اهمیت برخوردار است.

وی ،ایران را یکی از پرحادثه ترین کشورهای جهان در راستای بلا های طبیعی عنوان و تصریح کرد: این شرایط طبیعی ایجاب میکند که تولید مصالح ساختمانی با استانداردهای بین المللی و ملی را در اولویت بخش ساختمان قرار دهیم.

خورشیدی خاطرنشان کرد:  وزارت راه و شهر سازی و سازمان ملی استاندارد و دیگر متولیان بخش ساخت و ساز کشور باید برای این مسئله مهم اهمیت زیادی قائل شوند و اجازه ندهند، مصالح غیراستاندارد و نا مرغوب در کشور تولید شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد از جمله روش های ارتقای کیفیت ساخت و ساز را ورود افراد با صلاحیت به حوزه ساختمان، استفاده از مصالح درجه یک، افزایش نظارت ها از سوی دستگاه های ناظر شامل شهرداری ها و سازمان های نظام مهندسی ساختمان، اجرای ضوابط و مقررات در طراحی و اجرای ساختمان ها کشور و همچنین عملیاتی کردن پروژه های ساختمانی بر اساس مباحث ملی مقررات ساختمان عنوان کرد.

استفاده از خدمات مهندسی سرمایه گذاری است و نه هزینه

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان با اشاره بر ضرورت فرهنگ سازی رعایت مقررات ملی ساختمان و استفاده از خدمات مهندسی خاطرنشان کرد: امروز هم سازمان و هم آحاد جامعه مهندسی وظیفه دارند که تاثیر ساخت یک ساختمان مهندسی ساز را در ابعاد مختلف به جامعه معرفی نمایند تا جامعه باور داشته باشد که استفاده از خدمات مهندسی سرمایه گذاری است و نه هزینه.

خورشیدی بر رعایت حرفه‌ای مهندسی تاکید کرد و خطاب به مهندسان گفت: برخورداری از اخلاق مهندسی موجب می‌شود که مهندسان خود کنترل کننده فعالیتهای خود باشند و در سطحی بالاتر بتوانند از منافع جامعه انسانی و سلامت محیط‌زیست حمایت کنند.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات هیات مدیره در سال جاری اظهار داشت: در سالی جاری انتخابات هیات مدیره سازمان برگزار شد و اعضای هیات مدیره جدید سازمان با رای اعتماد مهندسان عزیز برای یک دوره سه ساله انتخاب شدند که اینجانب به نمایندگی از تمامی اعضای هیات مدیره محترم سازمان،ضمن قدردانی از حسن اعتماد  همه مهندسان گرانقدر،امیدوارم در فرصت کوتاهی که در اختیار داریم بتوانیم در ارتقاء هر چه بیشتر جایگاه سازمان و اجرای اهداف قانون نظام مهندسی، همچنین تعالی امور صنفی و تدارک هرچه سریعتر امکانات فرهنگی رفاهی برای اعضا موفق باشیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی