تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 فوریه 2019 - 21:52
کد خبر : 11507

مدیر امورآموزشی معاونت آموزشی موسسه  آموزش و ترویج کشاورزی مرکز تحقیقات کشاورزی کشور: فضای اداری و آموزشی هنرستان کشاورزی زیبنده نیست / توسعه آموزشهای رسمی برای تربیت نیروی انسانی در عرصه کشاورزی با حضور مدیر امورآموزشی معاونت آموزشی موسسه  آموزش و ترویج کشاورزی مرکز تحقیقات کشاورزی کشور،معاونت آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش استان و

مدیر امورآموزشی معاونت آموزشی موسسه  آموزش و ترویج کشاورزی مرکز تحقیقات کشاورزی کشور:

فضای اداری و آموزشی هنرستان کشاورزی زیبنده نیست / توسعه آموزشهای رسمی برای تربیت نیروی انسانی در عرصه کشاورزی

با حضور مدیر امورآموزشی معاونت آموزشی موسسه  آموزش و ترویج کشاورزی مرکز تحقیقات کشاورزی کشور،معاونت آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش استان و رئیس مرکز تحقیقات آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مسائل و مشکلات هنرستان حضرت آیت الله ملک حسینی مورد بحث وبررسی قرار گرفت.

مدیر امورآموزشی معاونت آموزشی موسسه  آموزش و ترویج کشاورزی مرکز تحقیقات کشاورزی کشور در این جلسه با تشکر از همکاری خوب وتنگاتنگ آموزش وپرورش با مرکز تحقیقات در زمینه تاسیس و تداوم هنرستان کشاورزی گفت: آموزشهای رسمی جهت تربیت کشاورزان آینده مورد توجه هر دو وزارتخانه قرار گرفته است که تحصیل ۶۴۳۷ نفر دانش آموز در ۳۷ هنرستان کشاورزی حاصل این تعامل خوب است.

محمد صادق سجادی از مرکز تحقیقات استان و عوامل اجرایی هنرستان خواست که در برجسته کردن  آموزشهای عملی  اهتمام ویژه ای داشته باشند.

وی افزود: فضای اداری با آموزشی همخوانی ندارد و زیبنده نیست که باید کمک سازمان جهاد کشاورزی استان این مشکل هرچه سریعتر رفع گردد.

وی از اقدامات فرهنگی در هنرستانهای کشاورزی در کشور خبر داد وگفت: اردوهای سیاحتی وزیارتی به مشهد مقدس ،قم وجمکران و مسابقات علمی و عملی در برنامه کاری قرار گرفته است تا زمینه ارتقاء معنوی  و علمی دانش آموزان فراهم شود.

مرکز تحقیقات و سازمان جهاد کشاورزی مشکلات فضای آموزشی هنرستان کشاورزی را رفع  کند

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد در این جلسه نیروی انسانی را از مهمترین مولفه های توسعه عنوان کرد وگفت: آموزش وپرورش کارخانه تولید وتربیت نیروی انسانی است و هدف از تاسیس این هنرستان نیز توجه به  تربیت نیروی انسانی در عرصه کشاورزی است.

ایوب رضایی توپوگرافی وجغرافیای استان کهگیلویه و بویراحمد را برای رونق تولیدات کشاورزی یاداور شد و اظهار داشت: تاسیس هنرستان کشاورزی برای تربیت نیروی ماهر در حوزه کشاورزی یک ضرورت در استان بود که امیدواریم با همکاری مرکز تحقیقات و سازمان جهاد کشاورزی مشکلات فضای آموزشی این هنرستان هرچه سریعتر رفع گردد.

وی افزود: هنرستان کشاورزی به شکل وابسته تاسیس شده و همه مسائل آن بر عهده مرکز تحقیقات کشاورزی است که آموزش و پرورش در زمینه نیروی دروس عمومی، اداری و تامین غذای خوابگاه شبانه روزی همانند سایر شبانه روزی ها با مرکز تحقیقات استان همکاری داشته است

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اینکه  در برنامه ششم توسعه آموزش وپرورش موظف شده که ۵۰ درصد دانش آموزان به سمت رشته ای فنی وحرفه ای و کاردانش هدایت کند گفت: با توجه به استقبال خوب دانش آموزان از هنرستان کشاورزی انتظار می رود مرکز تحقیقات فضایی مستقل در خور شان این هنرستان  تامین وتجهیز نماید.

توجه به تربیت کشاورزان آینده برای توسعه و سرمایه گذاری در عرصه کشاورزی یک ضرورت است

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان در جمع بندی این جلسه با اشاره به تعامل خوب آموزش و پرورش با مرکز تحقیقات برای تاسیس هنرستان کشاورزی گفت:  این هنرستان که به نام آیت الله ملک حسینی که رهبر معنوی  استان کهگیلویه وبویراحمد نامگذاری شده ، همه باید دست به دست هم دهیم تا مشکلات آن را جهت مهارت آموزی دانش آموزان بیش از پیش حل نماییم.

وی با بیان اینکه در این هنرستان دانش آموزان روستایی که اکثرا کشاورز زاده هستند مشغول تحصیل هستند  خاطرنشان کرد: توجه به تربیت کشاورزان آینده برای توسعه ،امنیت و سرمایه گذاری در عرصه کشاورزی یک ضرورت است تا آینده کشور در تولیدات مواد غذایی تضمین شود.

وی با بیان اینکه به علت نداشتن انگیزه کافی در روستاها ، روستاهای استان خالی ازسکنه می شود گفت: با آموزش ومهارت آموزی فرزندان خوب روستایی قطعا شاهد مهاجرت معکوس ، رونق تولید و توسعه بخش کشاورزی در روستاها خواهیم بود.

رئیس مرکز تحقیقات ،آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان کهگیلویه وبویراحمد خاطرنشان کرد: آموزشهای مهارتی در این هنرستان باید برجسته باشد و به گونه ای آموزش  داده شود که هنرجویان ما بعد از فارغ التحصیلی با همه فنون کشاورزی به صو.رت علمی آشنایی کامل داشته باشند.

کشاورز از مدیر توانمند و با برنامه هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی که با انگیزه و علاقه برنامه های خوبی را در این هنرستان اجرا کرده است تشکر وقدردانی کرد وگفت:  مرکز تحقیقات کشاورزی از همه ظرفیتها برای حل مشکل فضای فیزیکی این هنرستان و ارتقاء کیفی آموزشی  استفاده خواهد کرد.

متولی کشاورزی استان برای حل مشکل فضای آموزشی هنرستان  همت گمارد

مدیر هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی  در این جلسه با تشکر از حمایتهای مرکز تحقیقات گفت: مهمترین مشکل فعلی این هنرستان مشترک بودن فضای اداری با آموزشی است که کار را برای کنترل دانش آموزان بسیار سخت کرده است.

سید ولی موسوی گفت: در محوطه این هنرستان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و سازمان بسیج مهندسین قرار دارد که روزانه صدها ارباب رجوع با و سایل نقلیه  تردد دارند و با توجه به اینکه درب به طور کامل باز هست هر لحظه امکان بروز حادثه ای تلخ وناخوشایند وجود دارد.

وی با بیان اینکه همه مسئولان استانی و شهرستانی در این هنرستان حضور پیدا کرده اند و در جریان مشکلات این هنرستان  قرار دارند گفت: انتظار می رود فرماندار محترم شهرستان به عنوان رئیس شورای تامین و رئیس شورای آموزش وپرورش به این قضیه ورود جدی کند تا بستر برای تحصیل همراه با آرامش برای دانش آموزان فراهم شود.

مدیر هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی از ملاقاتهای متعدد و بازدید رئیس سازمان جهاد کشاورزی به عنوان متولی کشاورزی استان از مرداماه سال جاری تا کنون خبر داد وگفت: انتظار می رود با تدبیر رئیس سازمان جهاد کشاورزی این فضا به شکل مستقل در اختیا ر هنرستان کشاورزی جهت تربیت نیروی انسانی قرار بگیرد.

موسوی  شعار هنرستان کشاورزی را هنرستان کارآمد و کیفی سازی آموزشی در سایه همدلی ، همفکری ، همکاری و هماهنگی  عنوان کرد و گفت:  عوامل اجرایی وهنرآموزان هنرستان کشاورزی با احساس مسئولیت و تعهد در جهت ارتقاء کیفی آموزش و تربیت دینی دانش آموزان از هیچ تلاشی دریغ نمی نمایند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی