تاریخ انتشار : یکشنبه 25 می 2014 - 0:41
کد خبر : 1148

جزئیاتی از مواضع قاطع ظریف در وین ۴/ علت رد پیشنهاد آمریکا درباره راکتور اراک/ طرح تشکیل پارلمان اصلاحات در ۳۱ استان/ ناتوانی ویراستاران خاطرات هاشمی از فرق میان خیار و خاویار و…

جزئیاتی از مواضع قاطع ظریف در وین ۴/ علت رد پیشنهاد آمریکا درباره راکتور اراک/ طرح تشکیل پارلمان اصلاحات در ۳۱ استان/ ناتوانی ویراستاران خاطرات هاشمی از فرق میان خیار و خاویار و…

*شنیده ایم آقایان مصلحی، کعبی و حسینی بوشهری دیداری با آیت الله مصباح یزدی داشته اند و درباره مسایل مختلف از جمله انتخابات مجلس و خبرگان با ایشان مباحثی را مطرح کرده اند.

به گزارش نسیم دنا به نقل از مشرق خبرنگاران در جریان پیگیری‌های خبری به “زمزمه”هایی برمی‌خورند که میهمان‌‌کردن مخاطبان به این شنیده‌ها خالی از لطف نیست.

141860_270

*شنیده ایم پیشنهاد آمریکا برای باز طراحی راکتور آب سنگین اراک از دستور کار ایران خارج شده است. علت رد طرح آمریکا این بود که این کشور تلاش داشت مدیریت فنی و مدت زمان ساخت راکتور اراک را در اختیار بگیرد. از سوی دیگر، دو کشور روسیه و چین پیشنهاد ساخت راکتور آب سنگین به ایران را ارائه کرده اند که شانس توافق با روسیه بیشتر است.

*بر اساس مصوبه شورای مرکزی اصلاحات، راه اندازی پارلمانی توسط شورای جوانان اصلاح طلب در دستور کار قرار گرفته است. طراح این پروژه فردی به نام ” سعید- ن” است که در توجیه طرح خود گفته است :” پارلمان اصلاح طلبان در ۳۱ استان و با هدف ۱- ایجاد شبکه ارتباطی میان جوانان اصلاح طلب ۲- هویت بخشی به جوانان ۳- جلوگیری از یاس و سرخوردگی و ۴- آموزش سیاسی و آماده سازی جوانان برای تصاحب کرسی های بهارستان و شوراهای شهر تشکیل می شود.”

*شنیده ایم جمعی از اصولگرایان که در میان آنها تعدادی از وزیران دولت نهم و دهم به چشم می خورند، اقدام به برگزاری جلسات انتخاباتی کرده اند. این جلسات در محله ازگل و با حضور حجت الاسلام و المسلمین صدیقی تشکیل می شود.

*علی اکبر ناطق نوری به مرد پرکار روزهای اخیر تبدیل شده است. در دیدارهای متعدد وی با چهره های سیاسی و نمایندگان احزاب، وی درباره موضوعاتی چون انتخابات آینده مجلس، انتخابات یازدهم ریاست جمهوری، عملکرد دولت روحانی و مرزبندی با اصلاح طلبان سخن گفته است.ناطق نوری در این جلسات با تحلیل حضور و تاثیر خود در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری گفته است: ” بزرگترین هدف من در انتخابات یازدهم، ” نه گفتن ” به جلیلی بود. من برای تحقق این هدف با افراد مختلف همچون آقایان عارف و ولایتی رایزنی کردم.

*مواضع غیرتمندانه تیم مذاکره کننده ایران در وین ۴ باعث بهت و حیرت طرف های غربی شده است. فریادهای ظریف بر سر هیات آمریکایی باعث شد تا کشورهای اروپایی تمایلی برای همراهی با آمریکایی ها از خود نشان ندهند. آمریکایی ها که در مذاکرات گذشته سخن از امکان برخورداری ایران از ۳ تا ۵ هزار سانتریفیوژ می گفتند به یکباره این تعداد را در وین ۴ به پانصد سانتریفیوژ رساندند.

*انتشار خاطرات هاشمی رفسنجانی درباره وقایع سال ۷۰ با حاشیه های مختلفی همراه بوده است. از جمله هاشمی رفسنجانی در خاطرات خود از ملاقات با یکی از مسوولان عالی نظام سخن می گوید که شام را نان و پنیر و خاویار(!) می خورده است. این در حالی است که فرد مورد اشاره اعلام کرده بنده در عمرم حتی خاویار را از نزدیک هم ندیده ام. پس از انتشار ان خاطره، شنیده ایم هاشمی رفسنجانی گفته منظور من خیار بوده است اما ویراستاران اشتباه کرده اند.کارشناسان می گویند هاشمی نباید ویراستاری خاطرات خود را به افرادی دهد که نتوانند فرق میان خیار و خاویار را بفهمند. از سوی دیگر کارشناسان معتقدند خاطرات هاشمی رفسنجانی باید ممیزی شود تا شاهد اعتراض افرادی چون رئیس جمهور درباره عدم نقش وی در ماجرای مک فارلین نباشیم.

*شورای مرکزی گروهک منافقین جهت بررسی راه های جلوگیری از فروپاشی قریب الوقوع این سازمان تشکیل جلسه داده است. در این جلسه با استناد به گزارش های متعدد، گفته شده است تخلیه پادگان اشرف، هلاکت و اسارت بیش از ۸۰ عضو گروهک در حمله ارتش عراق به پادگان اشرف، حمله به اعضای شورای مرکزی و هلاکت چند عضو شورای مرکزی در پایگاه لیبرتی در فروردین ۹۳، انتقال اعضای گروهک به اروپای شرقی همچون آلبانی، متوقف شدن جذب نیروی جدید و افزایش میانگین سنی اعضای سازمان به ۵۳ سال، ادامه حیات این سازمان را با مشکلات عدیده و ساختار شکن مواجه کرده است.

*در مذاکرات وین ۴ زمانی که طرف آمریکایی از تعطیلی غنی سازی صنعتی در فردو سخن می گفت، تیم ایرانی با استدلالی قاطع طرف آمریکایی را مجبور به سکوت کردند. تیم مذاکره کننده ایرانی با اشاره به این نکته که در طول سال های اخیر بارها شاهد تهدید بمباران نطنز توسط اسرائیل بوده ایم در این حالت آیا این عاقلانه است که سایت فردو را که آسیب پذیر نیست تعطیل نماییم و اکتفا به سایتی نماییم که سال ها است تهدید به بمباران می شود؟. کارشناسان هسته ای می گویند سایت فردو بهترین پدافند برای سایت نطنز است.

*شنیده ایم آقایان مصلحی، کعبی و حسینی بوشهری دیداری با آیت الله مصباح یزدی داشته اند و درباره مسایل مختلف از جمله انتخابات مجلس و خبرگان با ایشان مباحثی را مطرح کرده اند.

*پس از اجرای طرح سلامت و کاهش شدید هزینه های درمانی، بیمارستان های کشور شاهد مراجعه بی سابقه بیماران هستند. به عنوان نمونه در یکی از بیمارستان های تهران که روزانه ۲ عمل زانو انجام می شد پس از اجرای طرح سلامت روزانه بین ۱۲ تا ۱۷ عمل زانو در آن انجام می شود. در بیمارستان دیگر هم از میان ۵۰۰ مراجعه کننده برای آنژیوگرافی، ۴۶۰ نفر مشکلی در عروق و قلب خود نداشته اند.

*شنیده ایم یکی از عوامل فتنه با دریافت مبلغ ۱۰ میلیارد تومان ماموریت یافته است تا اتاق عملیات روانی راه اندازی نماید. وی در صدد است ضمن برقراری ارتباط با برخی رسانه ها و واریز کمک به حساب آنها، خبرها و تحلیل های مورد نظر را در این رسانه ها منتشر نماید.

*شنیده ایم جلد ۳۰ یکی از دائره المعارف های کشور که با بودجه عمومی تهیه می شود، به بررسی وقایع سال ۸۸ پرداخته است. در این واقعه نگاری نه تنها اشاره ای به نام “فتنه” در ارزیابی حوادث پس از انتخابات نشده بلکه از حماسه مردمی ۹ دی نیز نامی به میان نیامده است.جلد ۳۰ این دائره المعارف در آستانه انتشار است.

*آمار مراکز رسمی نشان می دهد تعداد مراکز برگزاری اعتکاف در مساجد و دانشگاه های کشور امسال از مرز ۴۵ هزار عبور کرد که افزایش سه برابری را در سال های اخیر نشان می دهد.

*برخی گزارش ها از شکل گیری گروه هایی با عنوان “گروه های تئاتر آپارتمانی” در برخی مناطق تهران دارد. این گروه ها در لابی و ورودی آپارتمان ها اقدام به اجرای تئاترهایی می نمایند که مملو از کلمات مستهجن و رفتارهای غیر اخلاقی است.

*شنیده ایم ۸۰ جلد کتابی که در سال های گذشته اجازه انتشار پیدا نکرده بودند برای اعلام نظر دوباره به کارگروه بررسی کتاب که در شهر قم مستقر است ارسال شده است. اعضای کارگروه پس از ارزیابی دقیق اعلام کرده اند تنها دو جلد از این کتاب ها با اعمال برخی ملاحظات می توانند مجوز انتشار دریافت نمایند.

* تعدادی از اعضای فرقه ضاله بهاییت که در مترو تهران با توزیع اعلامیه هایی مسافران را دعوت به حضوردر کلاس های آشپزی، موسیقی، آرایشگری و یا دریافت ناخن های مصنوعی و لوازم آرایشی رایگان می کردند دستگیر شدند. این افراد با جلب اعتماد زنان و دختران، آنها را به مناطق اطراف ورامین کشانده و از آنها سواستفاده می کردند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی