تاریخ انتشار : دوشنبه 18 فوریه 2019 - 0:35
کد خبر : 11477

برگزاری کارگاه آموزشی برنامه تعالی با حضور بیش از ۲۰۰ نفر از مدیران متوسطه شهرستان بویراحمد/تمام سیاستهای آموزش وپرورش در مدارس به منصه ظهور می رسد

برگزاری کارگاه آموزشی برنامه تعالی با حضور بیش از ۲۰۰ نفر از مدیران متوسطه شهرستان بویراحمد/تمام سیاستهای آموزش وپرورش در مدارس به منصه ظهور می رسد

به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا ، سالم جانی پور در این آیین گفت: تمام سیاستهای آموزش وپرورش در مدارس به منصه ظهور می رسد که در این میان مدیران مدارس نقش کلیدی دارند.

آفتاب دنا : کارگاه آموزشی طرحها و برنامه های متوسطه اول ،دوم ، فنی وحرفه ای وکاردانش با محوریت برنامه تعالی با حضور مدیر آموزش وپرورش ،معاونین آموزشی وپرورشی، رئیس اداره متوسطه اول اداره کل آموزش وپرورش استان و مدیران مقاطع مختلف در سالن اداره آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا ، معاون آموزشی آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد در این آیین گفت: تمام سیاستهای آموزش وپرورش در مدارس به منصه ظهور می رسد که در این میان مدیران مدارس نقش کلیدی دارند.

سالم جانی پور با تبریک آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی و تسلیت  شهادت جمعی از پاسداران انقلاب اسلامی در حادثه تروریستی سیستان بلوچستان گفت: هر تحولی که در اقصی نقاط عالم اتفاق می افتد از مدرسه آغاز می شود چرا که یادگیری علم ودانش از مهد کودکها تا دبیرستانها  در مدرسه اتفاق می افتد و اگر تعلیم وتربیت به خوبی آموزش داده نشود و استعدادهای بشری شکوفا نشود توسعه و پیشرفتی اتفاق نخواهد افتاد.

وی با بیان اینکه نسل جوان امروز در ترسیم آینده کشور نقش تاثیرگذاری دارند گفت: آینده کشور به دست همین نوجوانان و جوانانی است که امروز در مدرسه به عنوان امانتی دست آموزش وپرورش است که همه باید بر مبنای آموزهای دینی وقرآنی بستر را برای پروش و آموزش مطلوب آنها بیش از پیش فراهم نماییم.

معاون آموزشی آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد افزود: مدرسه یک صحنه پیکار است و ورود دانش آموزان به عرصه کار و مهارت آموزی و خدمت در دیگر عرصه های زندگی در مدارس اتفاق می افتد.

جانی پور خاطرنشان کرد: مدیران نقش فرماندهی را در مدارس برعهده دارند و باید با اقدامات خلاقانه و شناسایی نقاط ضعف وقوت وتعامل وهمفکری با دیگر عوامل و معلمان زمینه را برای تعالی و شکوفایی استعداد دانش آموزان فراهم نمایند.

وی با اشاره به اینکه مهارتهای زندگی در کلاس درس باید به دانش آموزان به درستی آموزش داده شود گفت: باید در مدارس به دانش آموزان سجایای زیبای اخلاقی و انسانی ،ایثار و گذشت ،مهربانی و احترام را  در کنار مطالب درسی به خوبی آموزشی دهیم تا دانش آموزان ما نسلی متعهد، خلاق و پرسشگر تربیت شوند.

معاون آموزشی آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد در بخش دیگری از سخنانش، مدیران مدارس را تکیه گاه و عصای دست آموزش وپرورش برای  اجرای مطلوب برنامه های آموزشی وپرورشی در مدارس دانست وگفت: انتظار می رود مدیران با احساس مسئولیت و تعهد به وظایف خویش عمل نمایند واز همه ظرفیتها برای ارتقای کیفیت آموزشی استفاده نمایند.

جانی پور با اشاره به بازدید های وزارتی از مدارس شهرستان بویراحمد در اول اسفندماه گفت: مدیران باید مثل فرمانده جنگ آماده و مسلح باشند و همه مستندات و آیین نامه های مربوط به مسائل آموزشی ، تربیتی وتحصیلی دانش آموزان را با چیدمان منظم در دسترس داشته باشند.

وی توجه به محورهای ۲ و۳ که مربوط به آیین نامه ودفاتر امتحانات و نمرات مستمر و ارزشیابی سه ماهه تحصیلی است  را مهم دانست و از مدیران خواست در پاسخگویی به موقع مکاتبات اداره تسریع نمایند.

رئیس اداره متوسطه اول اداره کل آموزش وپرورش استان  نیز در کارگاه آموزشی برنامه تعالی در جمع مدیران متوسطه اول ،دوم و فنی وحرفه ای وکاردانش گفت: برنامه  تعالی در راستای اجرای مطلوب سند تحول بنیادین آموزش وپرورش در مدارس استان اجرا می شود.

عبدالرضا پورمهر افزود: فرایند اجرا و چگونگی تدوین برنامه عمملیاتی مدرسه ،خود ارزیابی و ارزیابی پایانی در راستای کیفیت بخشی به مدیریت مدرسه از مهمترین اهداف برنامه تعالی در مدارس است.

وی در این کارگاه آموزشی که قریب به ۲ ساعت به طول انجامید چگونگی فرآیند اجرای این برنامه را برای مدیران مدارس شهرستان بویراحمد تشریح کرد.

گفتنی است در این کارگاه آموزشی قریب به ۲۰۰ نفر از مدیران متوسطه اول ،دوم ، فنی وحرفه ای وکاردانش شرکت داشتند.

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی