تاریخ انتشار : جمعه 15 فوریه 2019 - 0:51
کد خبر : 11455

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد: افتتاح ۲۳۲ مسکن مددجویی همزمان با چهلمین ساگرد انقلاب اسلامی در استان/رویکرد اصلی بهزیستی توانمندسازی افراد با حفظ عزت و کرامت آنهاست آفتاب دنا : مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:  به برکت چهلمین سالگرد انقلاب  اسلامی ۲۳۲ مسکن  مددجویی  به جامعه هدف سازمان بهزیستی در مناطق مختلف استان

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد:

افتتاح ۲۳۲ مسکن مددجویی همزمان با چهلمین ساگرد انقلاب اسلامی در استان/رویکرد اصلی بهزیستی توانمندسازی افراد با حفظ عزت و کرامت آنهاست

آفتاب دنا : مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:  به برکت چهلمین سالگرد انقلاب  اسلامی ۲۳۲ مسکن  مددجویی  به جامعه هدف سازمان بهزیستی در مناطق مختلف استان افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

سیدآیت الله افشار مهر  در جمع خبرنگاران با بیان این خبر گفت: در دهه فجر امسال همزمان با آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی ،این واحدهای مسکونی با حضور مسئولان استانی ، شهرستانی  و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی مورد بهره برداری قرار گرفتند.

وی گفت: مراسم تحویل نمادین یک واحد مسکن مددجویی دو معلولی در روستای دژسلیمان شهرستان گچساران  به نمایندگی از ۱۱ واحد مسکن مددجویی در این شهرستان  به صورت نمادین به خانواده تحت پوشش دو معلولی تحویل شد.

آیت افشار مهر افزود: برای خانواده های دو معلولی در سطح استان با مشارکت سازمان بهزیستی، بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن و انجمن خیرین مسکن احداث می شود که تعدادی ازآنان به میمنت این ایام فرخنده به مرحله بهره برداری رسیدند.

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد از احداث مسکن برای خانواده های دو معلولی در استان خبرداد وگفت: از همه خانواده های دو معلولی در سطح استان دعوت می کنیم جهت بهره مندی به ادارات بهزیستی شهرستانها ومناطق مراجعه کنند.

اقدامات پیشگیرانه  با همکاری و مشارکت مردم زمینه ساز کاهش معلولیت ها در استان

مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمددر ادامه ، تعداد معلولان استان را ۱۸ هزار نفر عنوان کرد وگفت: با اقدامات خوبی که در زمینه پیشگیری و آگاهی بخشی به مردم در سازمان بهزیستی در چند سال اخیر صورت گرفته شاهد  کاهش روند معلولیت در استان هستیم.

افشار مهر، از جمله این اقدامات را طرح های غربال گری پیشگیری از تنبلی چشم و بینایی ،شنوایی ،آزمایشات ژنتیک قبل از ازدواج  دانست و گفت: امید می رود با همکاری و مشارکت مردم و اقدامات پیشگیرانه روز بروز شاهد کاهش معلولیت ها در سطح استان باشیم.

ضرورت توجه بیشتر شهرداری‌ها در مناسب سازی مبلمان شهری

مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: ۳ درصد بکارگیری نیروها در ادارات دولتی باید به جامعه معلول اختصاص داده شود.

افشار مهر ، با بیان اینکه متأسفانه ادارات دولتی قانون بکارگیری نیروهای معلول را رعایت نمی‌کنند، اظهار ک داشت: مسئولان استانی  برای اجرای این قانون  و استفاده از توانمندیهای جامعه معلولان توجه بیشتری نمایند.

وی با اشاره به مناسب سازی مبلمان شهری استان برای معلولان، گفت: جایگاه استان کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ مناسب سازی مبلمان شهری، جایگاه خوبی نیست که امیدوارم شهرداری‌ها، راه و شهرسازی و نظام مهندسی و سایر دستگاه‌ها این موضوع را مد نظر قرار دهند.

رسالت اصلی بهزیستی عدالت اجتماعی، خدمت به مردم برای بهتر زیستن است

مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود کار و تلاش در حوزه بهزیستی را بسیار حساس خواند و اظهار کرد: کار در این حوزه نیازمند آرامش، عاطفه، مهرورزی و تطبیق دادن فرد با شرایط و مشکلات مددجویان، درک مسائل و مشکلات آنان و ارائه خدمت خالصانه و صادقانه با هدف کسب رضایت خداوند است.

افشار مهر،  اولویت های سازمان بهزیستی  را پیشگیری از شیوع آسیب ها و همچنین معلولیت ها، پوشش بیشتر برنامه های غربالگری شنوایی سنجی، تنبلی چشم، اضطراب کودکان، شناسایی به موقع آلزامیر سالمندان و همچنین توانمند سازی و اشتغال جامعه هدف سازمان بهزیستی شامل زنان سرپرست خانوار و همچنین معلولان  عنوان کرد.

وی افزود: رسالت اصلی بهزیستی عدالت اجتماعی، خدمت به مردم برای بهتر زیستن است و کانون‌ اصلی  فعالیت‌ها و برنامه‌های سازمان بهزیستی، پیشگیری از فروپاشی زندگی افراد و خانواده‌هایی است که به علت مشکلات اقتصادی واجتماعی و فرهنگی دچار آسیب‌پذیری و ناتوانی‌های مختلف شده‌اند و یا از معلولیت‌های جسمی و روانی رنج می‌برند.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی در زمینه فرهنگسازی و آگاه سازی عمومی در زمینه کاهش آسیبهای اجتماعی و آموزش مهارتهای زندگی در جامعه اقدامات بسیار خوبی انجام داده است خواستار مشارکت سایر دستگاهها واجرای قانون برای جامعه هدف این سازمان شد.

خدمات دهی سازمان بهزیستی به ۳۲ هزار نفردر استان

مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد : بهزیستی یک دستگاه تخصصی است و بیش از ۱۸۰ نوع خدمت به جامعه هدف ارائه می دهد که هدف و رویکرد اصلی و حاکم در این نهاد توانمندسازی افراد با حفظ عزت و کرامت است.

وی از تحت حمایت بودن ۳۲ هزار نفر مددجو زیر پوشش سازمان بهزیستی در استان خبر داد و گفت: همه افراد پشت نوبتی سازمان بهزیستی چه معلول و چه زنان سرپرست خانوار ، نیازمندان و از کارافتادگان در این چند سال تحت حمایت قرار گرفتند و خوشبختانه هیچ پشت نوبتی نداریم کسانی که مراحل و فرآیند اداری آنها انجام نگرفته باشد.

افشار مهر افزود: عملکرد سازمان بهزیستی در سال های اخیر دولت تدبیر و امید  رضایت بخش بوده و علی رغم گستردگی این حوزه ،خدمات بسیار خوبی به مردم و جامعه هدف انجام شده است.

شماره ۱۲۳ اورژانس اجتماعی به صورت شبانه روزی  در خدمت مردم

مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به فعالیتهای اورژانس اجتماعی اشاره کرد و گفت: کارشناسان اورژانس اجتماعی با شماره ۱۲۳ در همه اوقات شبانه روز آمادگی دارند تا  به مردم در زمینه های آسیب های اجتماعی خدمات مشاوره ای ارائه دهند.

افشار مهر یادآور شد: مرکز مداخله در بحران های فردی، خانوادگی و اجتماعی، سامانه تلفنی۱۲۳، تیم سیار و پایگاه خدمات اجتماعی چهار زیرمجموعه اورژانس اجتماعی است که خدمات تخصصی را در هر زمان از شبانه روز به گروه های هدف ارایه می دهد.

راه اندازی اورژانس اجتماعی در شهرستانهای دنا وبهمئی در سال آینده

مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به آسیب های اجتماعی فراروی جامعه، بر ضرورت راه اندازی اورژانس اجتماعی در  همه شهرستانها تاکید کرد وگفت: با توجه به گستردگی حوزه فعالیت و خدمات رسانی؛ راه اندازی این پایگاهها در راستای بررسی مشکلات و تهدیدها، پیشگیری ازآسیب های ناشی از بحران های فردی و اجتماعی، ارائه خدمات مشاوره ای و کمک به استحکام بنیان خانواده یک ضرورت انکار ناپذیر است.

افشار مهر ، از راه اندازی اورژانس اجتماعی در شهرستانهای دنا وبهمئی خبر داد وگفت: تمهیدات لازم راه اندازی اورژانس اجتماعی این دو شهرستان در حال انجام است که انشالله در اوایل آینده  در راستای خدمات دهی  بهتر به مردم نجیب این دو شهرستان  کار خود را آغاز می کند.

وی گفت: مکاتبات لازم جهت راه اندازی اورژانس اجتماعی در شهرستانهای چرام وباشت نیز با سازمان بهزیستی کشور انجام گرفته که امید می رود با طی شدن فرآیند اداری در آینده ای نزدیک شاهد راه اندازی اورزانس اجتماعی در این دو شهرستان باشیم.

نظارت سازمان بهزیستی بر ۳۳۲ مهد کودک شهری و روستایی در سطح استان

مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه سخنانشان  از نظارت این سازمان بر ۳۳۲ مهد کودک شهری و روستایی در سطح استان خبر داد وگفت: از مجموع این مهد کودکها ۲۴۵  مهد روستایی و ۸۷ مهد در شهرها وجود دارد که بیش از ۱۴ هزار کودک در این مهدها آموزش های لازم را یاد می گیرند.

وی  از تحت حمایت بودن ۱۳۸۷ بیمار روانی در سطح استان خبر داد وگفت: در سه مرکز شبانه روزی نیز قریب به ۱۶۰ بیمار اعصاب روان مزمن نگهداری و به آنان خدمات ارائه می شود.

افشار مهر در پایان گفت: سازمان بهزیستی باتوجه به وظایف و مسئولیت‌های متعددی که به عنوان یک نهاد حمایتی در جامعه بر عهده دارد در کاهش آسیب‌های اجتماعی و سلامتی نقشی تعیین کننده دارد.

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی