تاریخ انتشار : سه‌شنبه 12 فوریه 2019 - 23:17
کد خبر : 11446

برف مسئولین کهگیلویه و بویراحمد را ازخواب زمستانی بیدار کرد/ مسئولان قصور و کاستی های مدیریتی را بپذیرند و صادقانه از مردم عذرخواهی کنند

برف مسئولین کهگیلویه و بویراحمد را ازخواب زمستانی بیدار کرد/ مسئولان قصور و کاستی های مدیریتی را بپذیرند و صادقانه از مردم عذرخواهی کنند

امروز دیگر وقت آن فرا رسیده است که مدیریت در استان با نگاهی عالمانه و رویکردی جدید و مدیریتی واحد خود را برای مقابله با بحرانهای احتمالی درآینده آماده کند تا با مشارکت مردم فهیم این دیار شاهد مشکلات حداقلی باشیم.

 آفتاب دنا:  سید ولی موسوی – مدیر مسئول /// مردم شریف ونجیب ایران اسلامی در لبیک به ندای ولی امر مسلمین رهبر فرزانه انقلاب  اسلامی در روز ۲۲ بهمن نمایشی باشکوهی از عزت و عظمت ملت ایران را به نمایش گذاشتند .

نمایش باشکوهی که در یک نیم روز ۲۲ بهمن با سیل خروشان مردم اتفاق افتاد همه توطئه های استکبار و ایادی آنها را بهم ریخت .  بدون تردید مردم در طول ۴۰ سال گذشته نشان داده اند همیشه از مسئولین جلوترند وپای انقلاب و آرمانهای آن ایستاده اند.

مردم علی رغم همه مشکلات اقتصادی ،اشتغال وبیکاری جوانان برومند خویش این بار نیز به صحنه آمدند و نشان دادند انقلاب را دوست دارند و به آینده آن امیدوارند.

آینده ای که در آموزه های دینی ما مورد تاکید قرار گرفته و  امام بزرگوارمان نیز وعده آن را داده است .

مردم آمدند و خواب پریشان سردمداران آمریکا را در یک نیم روز نقش بر آب کردند که در خیالات خویش تصور می کردند که انقلاب ایران جشن ۴۰ سالگی را برگزار نخواهد کرد.

و اما روی دیگر این روز شکوهمند بارش برف این نعمت بی بدیل الهی بود که علاوه بر اینکه مردم را خوشحال کرد به علت عدم برنامه ریزی و درایت مسئولان مشکلات زیادی برای مردم ایجاد شد.

مشکلاتی که ریشه در عدم مدیریت واشراف بر مسائل اینچنینی دارد که هواشناسی از روزها قبل پیش بینی کرده بود.

آیا مسئولین فقط برای روزهای عادی برنامه ریزی می کنند و روزهای بحران را به امان خدا رها می کنند .

آیا ضعف در مدیریت بحران است یا ضعف در دستگاههای خدمت رسان . آیا باید بارش برف ۱۰ تا ۱۵ سانتی متری در جاده های مواصلاتی و خیابانها، شهر را  اینچنین قفل کند.

آیا  مسئولان ارشد استانی و فرمانداران نباید برای روزهای برف وبارانی در زمستان برنامه ریزی می کردند.

اگر برنامه ریزی اصولی و مدونی بود که روزگار مردم ما در ۲۲ بهمن اینچنین تلخ نمی شد که ساعتها در ترافیک می ماندند. در شهریاسوج هم در حوزه مدیریت شهری عملکرد بسیار ضعیفی از خود به نمایش گذاشتند که مردم مسیر از بله زار تا میدان جهاد  حدود ۲ ساعت در ترافیک  ماندند که خبری از نیروهای شهرداری نبود و اگر پلیس و همکاری مردم نبود بحران دیگری اتفاق می افتاد.

مسئولان در عمل باید بپذیرند که برگزاری این همه مانورها برای آمادگی و خدمت رسانی به مردم در فصل زمستان تبلیغاتی بیش نبود . مسئولین نشان دادند که فاقد برنامه ریزی اصولی و هماهنگی برای روزهای سخت بحران هستند  و توان مدیریت بحران را ندارند.

دستگاههای خدمت رسان نیز  نشان دادند به علت عدم هماهنگی و مدیریت واحد برای مقابله با چنین روزهایی آمادگی نداشتند واین برف باعث شد همه از خواب غفلت زمسانی بیدار شوند.

ضعف اطلاع رسانی مسئولان نیز بازار شایعات را داغ می کند که متاسفانه عده ای بنا به هر دلیلی شایعه ریزش تونل را در مسیر بابامیدان انتشار دادند که باید مدیریت بحران ویا سخنوگی آن سریع پاسخ می دادند تا زمینه نگرانی مردم فراهم نشود .

البته شایعه سازی در این استان در بستر اطلاع رسانی ضعیف اتفاق می افتد که مسئولین باید ضمن اطلاع رسانی به موقع و به هنگام با مسببین شایعات نیز برخورد جدی نمایند.

با نزول برف این رحمت بی بدیل الهی انتظار می رود مسئولین استان از خواب غفلت زمستانی بیدار شوند و با هم اندیشی و هم افزایی و بررسی شناخت نقاط قوت وضعف مدیریتی در این حوزه برنامه ریزی درستی برای روزهای سخت وبحرانی داشته باشند.

مسئولان باید قدر این مردم نجیب را بدانند، قصور و کاستی های مدیریتی خویش را بپذیرند و هرجا متوجه اشتباه خود شدند صادقانه از مردم عذرخواهی کنند.

امروز دیگر با شعار ، مانورهای تبلیغاتی ، عکس گرفتن و پخش کردن آن در فضای مجازی نمی توان فضای بحران را مدیریت کرد بلکه در عمل باید برنامه داشت و بحران را مدیریت کرد.

امروز دیگر وقت آن فرا رسیده است که مدیریت در استان با نگاهی عالمانه و رویکردی جدید و مدیریتی واحد خود را برای مقابله با بحرانهای  احتمالی درآینده آماده کند تا با مشارکت مردم فهیم این دیار شاهد مشکلات حداقلی باشیم.

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی