تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 فوریه 2019 - 18:53
کد خبر : 11398

برپایی نمایشگاه دستاوردهای چهل ساله اوقاف و امور خیریه فرصتی برای آشنایی مردم با خدمات نظام اسلامی/ راه اندازی سیستم الکترونیک اوقاف جهت شفاف سازی امورات مربوط به امام زادگان/پیاده روی حرم تا حرم در سالروز شهادت حضرت فاطمه الزهرا (س) آفتاب دنا : معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه وبویراحمد برپایی نمایشگاه

برپایی نمایشگاه دستاوردهای چهل ساله اوقاف و امور خیریه فرصتی برای آشنایی مردم با خدمات نظام اسلامی/ راه اندازی سیستم الکترونیک اوقاف جهت شفاف سازی امورات مربوط به امام زادگان/پیاده روی حرم تا حرم در سالروز شهادت حضرت فاطمه الزهرا (س)

آفتاب دنا : معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه وبویراحمد برپایی نمایشگاه دستاوردهای چهل ساله اخیر اوقاف و امور خیریه استان را فرصتی برای آشنایی بیشتر مردم با خدمات نظام اسلامی دانست.

 به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا ، حجت‌الاسلام قاسم مومنی‌شاد  با گرامیداشت ایام فاطمیه و تبریک چهلمین فجر انقلاب  اسلامی گفت: دستاوردهای اوقاف و امور خیریه در چهار دهه گذشته در بعد عمرانی ،فرهنگی و رفاهی در مصلی شهر یاسوج به نمایش گذاشته شد.

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب در بقاع متبرکه استان هیچ کار عمرانی و رفاهی انجام نگرفته بود افزود: در بخش عمرانی نمایشی از توسعه زیرساختها در بقاع متبرکه اعم از ساختمان امام زاده ،زائر سرا ،سرویس های بهداشتی ،پارکینگ و بعضا احداث پارکهایی در جوار بقاع متبرکه در معرض دیدم عموم قرار گرفت.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان  افزود : در بخش فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه اقدامات شاخصی از جمله طرح نشاط معنوی ،بصیرت عاشورایی ،آرامش بهاری ،ضیافت الهی ،سوگواره یاس نبوی ، برپایی نماز جماعت در بقاع متبرکه و برنامه های فرهنگی قرآنی و آشنایی با سبک زندگی ایرانی اسلامی متناسب با مناسبتهای مختلف در طول سال برگزار می کند که در این نمایشگاه دستاوردهای انقلاب در قالب تصویر به نمایش گذاشته شد.

حجت‌الاسلام  مومنی‌شادخاطرنشان کرد: نمایشگاه دستاوردهای انقلاب در اداره کل اوقاف و امور خیریه دردیگر شهرستانهای استان از قبیل گچساران ،کهگیلویه و باشت نیز در معرض دید عموم گذاشته شده است.

قبل از انقلاب  در هیچ کدام از امام زاده گان آب و برق وگاز  و راه ارتباطی مناسب در دسترس نبود

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه وبویراحمد در بخش دیگری از سخنانش ، خدمت رسانی به زائران را از برنامه های مهم اوقاف و امور خیریه عنوان کرد وگفت: در قبل از انقلاب در هیچ کدام از امام زاده گان آب و برق وگاز در دسترس نبود و راه مناسبی نداشتند، ولی امروز به برکت انقلاب اسلامی همه امام زادگان تحت پوشش اوقاف از نعمت آب وبرق  وگاز و راههای مواصلاتی مناسب جهت خدمت رسانی به زائران برخوردار هستند.

راه اندازی سیستم الکترونیک اوقاف جهت شفاف سازی امورات مربوط به امام زادگان

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه وبویراحمد از راه اندازی سیستم الکترونیک اوقاف خبر داد وگفت: به منظور شفاف سازی جهت هزینه کرد نذورات مردمی و موقوفات و دیگر  امورات و فعالیتها در نحوه مدیریت امام زادگان  به صورت سیستمی  این برنامه راه اندازی شده است .

وی با اشاره به اینکه هیچ گونه چک ،سفته و پول دستی در اداره کل اوقاف دیگر وجود ندارد گفت:  همه چیز به شکل سیستمی انجام می گیرد که برای همه بازرسان و حسابرسها ویژه سازمان قابل رویت و پیگیری است و هیچ راه تخلفی در این زمینه وجود ندارد.

حجت‌الاسلام مومنی‌شاد  خاطرنشان کرد: سیستم الکترونیک اوقاف  در نمایشگاه دستاوردهای انقلاب به وسیله پروژکتور  در معرض دید عموم گذاشته شده است  تا مردم در این زمینه آشنایی بهتری پیدا کنند.

اجرای برنامه های فجر فاطمی در بقاع شاخص استان با اعزام مبلغان دینی

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه وبویراحمد به برنامه های فجر فاطمی و سوگواره یاس نبوی گرامیداشت ایام فاطمیه اشاره کرد وگفت: ۱۶ مبلغ روحانی اعزامی از قم  جهت گرامیداشت سوگواره یاس نبوی  به بقاع  شاخص استان و مدارس  اعزام شدند.

وی گفت:  مجموعه اوقاف و امور خیریه و روحانیون مبلغ قبل از اعزام با حضرت آیت الله ملک حسینی نمایند ولی فقیه در استان دیدار کردند و از رهنمودهای ایشان جهت اجرای بهتر برنامه های فجر فاطمی  استفاده کردیم.

حجت‌الاسلام مومنی‌شاد افزود: این روحانیون در بقاع متبرکه شاخص استان از جمله حرم مطهر بی بی حکیمه (س) امام ازاده جعفر گچساران ،امام زاده مختار (ع) امام زاده سید محمد (ع) کهگیلویه ، امام زاده ابراهیم اسدالله (ع) بهمئی و امام زاده علی (ع) چرام  و دیگر بقاع متبرکه استان اعزام شدند.

وی فعالیت این مبلغین را در ایام دهه فجر دانست وگفت:  محافل قرآنی در بقاع متبرکه و آشنایی با  شخصیت و زندگی حضرت فاطمه الزهراء از دیگر برنامه های فجر فاطمی اداره کل اوقاف و امور خیریه در بقاع متبرکه شاخص استان است.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه وبویراحمد بازدید از بقاع متبرکه جهت بررسی نحوه خدمت رسانی هیات امنا و خدام به زائران را یاداور شد وگفت: در این ایام بر نحوه فعالیت مبلغین در بقاع متبرکه و مدارس نیز ارزیابی لازم صورت می گیرد.

پیاده روی حرم تا حرم در سالروز شهادت حضرت فاطمه الزهرا (س)

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه وبویراحمد  در ادامه یکی از برنامه های شاخص سوگواره یاس نبوی را برنامه  پیاده روی حرم تا حرم عنوان کرد وگفت: این برنامه در سالروز شهادت حضرت فاطمه الزهرا (س) از امام زاده عبدالله (ع) تا امام زاده مختار (ع) برگزار می شود که در این برنامه از سخنرانان و مداحان برجسته استانی استفاده خواهد شد.

حجت‌الاسلام مومنی‌شاد از علاقمندان به اهل بیت عصمت وطهارت خواست در این برنامه فرهنگی شرکت کنند.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی