تاریخ انتشار : سه‌شنبه 5 فوریه 2019 - 18:53
کد خبر : 11348

برگزاری جلسه پرسش پاسخ دانش آموزی در هنرستان آیت الله ملک حسینی پیرامون دستاوردهای انقلاب اسلامی معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد گفت:  نقش آفرینی و حضوردانش آموزان در صحنه دانش و دانایی آینده کشور را رقم  میزند. ایوب رضایی در جلسه پرسش پاسخ دانش آموزان هنرستان آیت الله ملک حسینی

برگزاری جلسه پرسش پاسخ دانش آموزی در هنرستان آیت الله ملک حسینی پیرامون دستاوردهای انقلاب اسلامی

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد گفت:  نقش آفرینی و حضوردانش آموزان در صحنه دانش و دانایی آینده کشور را رقم  میزند.

ایوب رضایی در جلسه پرسش پاسخ دانش آموزان هنرستان آیت الله ملک حسینی پیرامون دستاوردهای انقلاب اسلامی ضمن تبریک ایام الله دهه فجر  گفت: انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل(ره) و حضور وحدت آفرین مردم به پیروزی رسید تا ارزش های والای اسلامی، استقلال، آزادی و خودکفایی در کشور را به ارمغان آورد.

وی افزود: انقلاب بزرگ اسلامی مردم ایران در بهمن سال ۵۷ با ماهیت اسلامی و عناصر منحصر به فرد در یک سرزمین اسلامی اتفاق افتاد و معادلات بسیاری را در روابط بین‎المللی آن روز برهم زد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش استان خاطرنشان کرد:  استکبار جهانی با بسیج همه امکانات و وادار کردن کشورهای منطقه  تمام تلاشش را گذاشت که این انقلاب شکل نگیرد ولی غافل از اینکه نظام اسلامی با تاسی از فرهنگ عاشورا و علوی، توسط امام راحل شکل گرفت.

خاطرنشان کرد:  با گذشت چهل سال از آغاز انقلاب اسلامی، این مسیر با قدرت بیشتری ادامه دارد و ا

 

رضایی با بیان اینکه استقامت و ایستادگی مردم ایران رمز پیروزی انقلاب‌اسلامی بود گفت:  اکنون با گذشت ۴۰ سال انقلاب همچنان پویاست و با قدرت بیشتری به مسیر خود ادامه می دهد.

وی رسالت دانش آموزان در حفظ وتداوم انقلاب اسلامی را مهم  عنوان کرد و خاطرنشان کرد: دانش آموزان ما امروز با همان روحیه انقلابی در سنگر تعلیم و تربیت در حال تقویت اراده پولادین خود برای  کسب قله های پیشرفت در کسب علم و دانش هستند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد به نقش دانش آموزان در دفاع مقدس اشاره کرد وگفت: در دوران دفاع مقدس دانش‌آموزان زیادی به جبهه‌ها رفتند و حماسه ها آفریدند و نوجوانان و جوانان ما به برکت انقلاب اسلامی قله‌های مختلف علمی را فتح کرده‌اند، به طوری که دنیا اعتراف کرده است که  شتاب رشد علمی جوانان ما ۱۱ برابر شتاب رشد جوانان سایر کشورها است.

رضایی افزود: به برکت خون مقدس شهدای والامقام و با کار و تلاش قشرهای مردم، اندیشمندان و جوانان در چهل سالگی انقلاب اسلامی در بخش های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، پزشکی، فن آوری هسته ای، موشکی، نظامی، نانو و دیگر عرصه به دستاوردهای مهمی رسید و مستقل ترین کشور جهان محسوب می شود.

وی با تقدیر از مدیر ومجموعه عوامل اجرایی هنرستان آیت الله ملک حسینی به تاسیس هنرستان کشاورزی در استان اشاره کرد وگفت: تاسیس این هنرستان شبانه روزی یک خلاء بزرگ در استان بود که با همکاری مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان و آموزش وپرورش اتفاق افتاد که با همدلی و هم افزایی مشکلات فضای فیزیکی این هنرستان با جدیت پیگیری می شود تا دانش آموزان با آرامش خاطر به تحصیل بپردازند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش استان در پاسخ به سوالی درر رابطه با اهداف انقلاب اسلامی گفت: مهمترین هدف انقلاب اسلامی استقلال ، آزادی و نه شرقی ونه غربی بود که در شعارهای مردم تجلی یافته بود.

وی متکی بودن به بیگانگان را عامل توسعه نیافتگی انقلاب اسلامی در گذشته عنوان کرد وگفت: با پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری پیامبر گونه امام راحل و شکل گیری نهاد های انقلابی مسیر حرکت کشور تغییر کرد و با کار وتلاش  جوانان خوب این سرزمین امروز در همه عرصه ها شاهد پیشرفتها خیره کننده ای هستیم که جهان را شگفت زده کرده است.

رضایی،  توجه به مقوله مهم عدالت اجتماعی و یاری رساندن به محرومان را از دیگر اهداف انقلاب اسلامی دانست وگفت: سخن گفتن ازاین انقلاب جنبه‎های تازه و آموزنده ای دارد که باید برای نسل دانش آموز به خوبی در این ایام الله دهه فجر تبیین شود.

 

رئیس سازمان دانش آموزی  آموزش وپرورش استان نیز در جلسه پرسش پاسخ دانش آموزان هنرستان آیت الله ملک حسینی پیرامون دستاوردهای انقلاب اسلامی نیز گفت: ارکان مقدس این انقلاب، اسلام، مردم و رهبری است که جرقه آن از سال ۱۳۴۲ شروع شد و با رهبری امام راحل در سال ۵۷ به پیروزی رسید که با هدایت های مقام معظم رهبری نیز به حرکت خویش ادامه می دهد.

سید نظام الدین مرادی وحدت و همدلی میان مردم را رمز پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی دانست وگفت: به برکت انقلاب اسلامی در چهار دهه گذشته و با تلاش جوانان و دانشمندان این مرز و بوم در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و …ایران اسلامی امروز  به موفقیتهای بسیاری دست یافته است و به عنوان نمونه در تولید علم یکی از کشورهای برتر دنیا است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در ابعاد گوناگون دستاوردهای مهمی داشت  افزود: مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی تکیه به ظرفیتهای داخلی برای عدم وابستگی به بیگانگان و حفاظت از منافع ملی برای توسعه و آبادانی این سرزمین بود که امروز شاهد این توسعه یافتگی در توسعه زیرساختها در اقصی نقاط کشور هستیم .

رئیس سازمان دانش آموزی آموزش وپرورش استان برگزاری همایش یاوران انقلاب را جهت آشنایی دانش آموزان  با دستاوردهای انقلاب اسلامی را در دهه فجر یاداور شد وگفت: دانش آموزان به عنوان آینده سازان  و مدیران فردای ایران اسلامی باید با چگونگی شکل گیری انقلاب و دستاوردهای آن به خوبی آشنا شوند.

وی در پاسخ به سوال یکی از دانش آموزان در رابطه با مشکلا ت معیشتی واقتصادی نیز گفت: کشور ما با تحریم همه جانبه روبروست و انشالله با درایت وتدبیرمسئولان نیزازاین مرحله عبور خواهیم کرد.

وی تربیت اجتماعی دانش آموزان را رسالت مهم سازمان دانش آموزی دانست وگفت: انتظار می رود دانش آموزان با همکاری مربیان در برنامه های مختلفی که پیش بینی شده شرکت کنند و از فرصتهای تحصیل وعلم آموزی به خوبی بهره جویند.

 

 

معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش  شهرستان بویراحمد در آین آیین با تبریک ایام الله دهه فجر و گرامیداشت ایام فاطمیه نیز گفت: دهه فجر فرصتی ارزشمند برای تجدید میثاق با آرمان های شهدا، امام راحل و رهبری است

سالم جانی پورافزود: پیروزی انقلاب اسلامی  عطیه ای الهی برای ملت فهیم ایران بود که باید آن را قدر بدانیم چرا که بعد از پیروزی انقلاب بود که ملت بزرگ ایران توانستند تحت لوای اسلام و رهبری، برای سرنوشت خود تصمیم بگیرند و دست بیگانگان را از دخالت در امور کشور کوتاه کنند.

وی با اشاره به اینکه پیروزی انقلاب اسلامی در سایه  رهبری پیامبر گونه حضرت امام(ره) و رهبری و با تکیه بر وحدت و همدلی مردم بدست آمده است گفت:  لازم است فرهنگ این انقلاب بزرگ  و خدمات آن در چها ردهه گذشته  به دانش آموزان و نسل جوان منتقل شود تا این نسل نیز با آگاهی از تفکر و اندیشه های اسلامی، در مسیر حفظ و صیانت از آرمان ها و دستاوردهای انقلاب گام بردارند.

وی با بیان اینکه سوالات دانش آموزان پیرامون دستاوردها و اهداف انقلاب اسلامی نشان از حساسیت و نگاه ویژه آنان به تداوم انقلاب اسلامی و امید به آینده ایران عزیز است گفت: امروز همه وظیفه داریم در راستای حفظ وحراست از آرامانهای بلند انقلاب اسلامی در هر جایگاهی که هستیم تلاش کنیم و قدر استقلال و آزادی که با خون هزاران شهید به دست آمده است را بدانیم.

معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش  شهرستان بویراحمد نقش دانش آموزان را برای پیگیری اهداف و آرمانهای انقلاب خطیر وتاثیر گذار توصیف کرد وگفت: نیروی انسانی بزرگترین سرمایه  و موتور محرکه هر کشوری است  که دانش آموزان به عنوان آینده سازان کشور که چرخهای سیاسی ، علمی ،اجتماعی ،اقتصادی و اجتماعی را در آینده به گردش در می آورند باید با استفاده از فرصت تحصیل و خوب درس خواندن برای اعتلای کشور تلاش مضاعفی داشته باشند .

وی درپاسخ به سوالی در رابطه با اهمیت تحصیل در رشته های فنی وحرفه ای نیز گفت: همه ابتکارات ،اختراعات و اکتشافات بشر محصول تلاش همه علوم بالاخص رشته های فنی است که با توجه به  معضل اشتغال و بیکاری فارغ التحصیلان رشته های فنی با مهارت آموزی بهتر جذب بازار کار می شوند.

معاون آموزشی مرکز تحقیقات کشاورزی استان نیز در این جلسه پرسش وپاسخ دهه فجر را فرصت مناسبی برای وحدت وهمدلی مردم در اقصی نقاط کشور حول محور انقلاب اسلامی عنوان کرد وگفت: در این برهه حساس که دشمن چشم طمع به انقلاب ما دوخته است همه اقشار و گروهها باید پرچمدار وحدت ویکپارچگی  در جامعه باشند .

فرامرز روزبهی  افزود: دانش آموزان باید تاریخ پیش از انقلاب و بعد از انقلاب را مطالعه و این دو دوره را با هم مقایسه کنند تا مشخص شود که بعد از انقلاب اسلامی به چه دستاوردهای بزرگی در عرصه های مختلف دست یافته ایم در حالیکه پیش از انقلاب، کشور صرفا یک کشور مصرف کننده تولیدات دیگران بود.

مدیر هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی  در این آیین باشکوه با تبریک چهلمین فجر انقلاب اسلامی گفت: برگزاری جلسات پرسش پاسخ در مدارس این فرصت را در اختیار دانش آموزان قرار می دهد تا با مسائل روز کشور به خوبی آشنا شوند و بتواند با آگاهی ودانایی به سمت آینده ای بهتر  حرکت کنند.

سید ولی موسوی حضور مسدولان در جمع دانش آموزان را دلگرم کننده دانست وگفت: لازم است دانش آموزان هم با گذشته انقلاب اسلامی و هم با خدمات انقلاب اسلامی به خوبی آشنا شوند تا به آینده امیدوار شوند وبرای اعتلای ایران عزیز بیش از گذشته تلاش کنند.

وی خاطرنشان کرد:  فضای امروز کشور متاثر از جشن های  چهلمین بهار انقلاب اسلامی  است وتبیین دستاوردهای انقلاب برای نسل جدید که آن روز گار را ندیده اند یک ضرورت است.

مدیر هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی  پرسش گری را از ویژگی دانش آموزان دانست وگفت: لازم است دانش آموزان علاوه بر درس خواندن با رویدادهای پیرامونی خود به خوبی آشنا شوند که یکی از مهمترین رخدادهای تاریخ این سرزمین پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی