تاریخ انتشار : جمعه 1 فوریه 2019 - 9:32
کد خبر : 11321

افتتاح و کلنگ زنی ۳۰ پروژه کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در دهه فجر

افتتاح و کلنگ زنی ۳۰ پروژه کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در دهه فجر

الیاس تاج‌الدینی در خصوص دستاوردهای جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد در طول چهل سال اخیر گفت: در حالی که اکنون ۱۱۵ هزار نفر در بخش کشاورزی اشتغال ایجاد شده این رقم قبل از انقلاب تنها نزدیک به ۱۰ هزار نفر بوده است.

آفتاب دنا : رئیس جهاد کشاورزی  استان کهگیلویه و بویراحمد گفت ۳۰ پروژه بخش کشاورزی طی دهه فجر در این استان افتتاح و کلنگ زنی می شود.

به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا ،  الیاس تاج الدینی در نشست خبری با خبرنگاران، افزود: طی دهه فجر سال جاری بهره برداری از ۲۳ طرح و کلنگ زنی ۷ طرح را خواهیم داشت .

وی با بیان اینکه طرح های کلنگ زنی ۵۷ ‌نفر اشتغال زایی را محقق می کند، اظهارکرد: ظرفیت اشتغال زایی پروژه های افتتاحی ۵۳۹ نفر است . اعتبار طرح های کلنگ زنی ۸۳ هزار میلیون ریال و مجموع اعتبار طرح های کلنگ زنی و افتتاح ۴۴۰ هزار میلیون ریال است .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص دستاوردهای جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد در طول چهل سال اخیر گفت: در حالی که اکنون ۱۱۵ هزار نفر در بخش کشاورزی اشتغال ایجاد شده این رقم قبل از انقلاب تنها نزدیک به ۱۰ هزار نفر بوده است.

 تاج‌الدینی  اظهار کرد: ابتدا باید بگویم که در حال جنگ اقتصادی با دشمن هستیم و تحریم‌های یک جانبه و ظالمانه‌ای را علیه جمهوری اسلامی به راه انداخته‌‌اند که از این جنگ سربلند بیرون خواهیم آمد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ادامه داد: خوشبختانه علی‌رغم تحریم‌های ظالمانه‌ای که در بخش‌های مختلف از جمله در بخش غذایی صورت گرفته اکنون در کشور و در استان مشکل مایحتاج نداریم و با کمک مردم و حمایت از تولید کنندگان و سرمایه‌گذاران می توانیم این دوره از تحریم‌ها را هم پشت سر بگذاریم.

۴۴ هکتار از اراضی استان تحت کشت گلخانه‌ای قرار دارد

رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: وزارت جهاد کشاورزی مسئول تامین و امنیت مواد غذایی کشور است و در این بخش تاکنون مشکلی وجود نداشته است و با کمک مردم می توان از مشکلات و موانع عبور کرد .

تاج الدینی خشک سالی ها را عامل دیگر موثر بر روند و وضعیت تولید محصولات دانست و تصریح کرد: با برنامه ریزی در محورهای افزایش بهره وری آب، بهبود کیفیت بذور، استفاده از تکنولوژی و افزایش راندمان با استفاده از روش های نوین آبیاری محقق شده است . در حال حاضر ۳۳ هزار هکتار از اراضی آبی ما زیر پوشش آبیاری نوین قرار دارد .

وی با اشاره به پوشش ۴۴ هکتاری گلخانه ای در استان، ادامه داد: برنامه ریزی برای ارتقای این ظرفیت انجام شده است .

تاج‌الدینی ادامه داد: اما در سال‌های اخیر علاوه بر تحریم‌هایی که صورت گرفت موضوع خشکسالی و بارش‌های کم را داشتیم که با همه مشکلات با ارائه راهکارهای اصولی و افزایش عملکرد در سطح و استفاده از بذور اصلاح شده و افزایش بهره‌وری آب عملکرد خوبی در تولید داشته‌ایم.

وی افزایش بهر‌ه‌وری آب را مهم دانست و گفت: باید به سمت کشت محصولات با آب کمتر و عملکرد بالاتر برویم و همچنین از سیستم آبیاری نوین بیشتر استفاده کنیم که در این چهل ساله انقلاب کارهای بزرگی صورت گرفته در حالی که قبل از انقلاب آبیاری نوین نداشتیم و اکنون در ۳۳۰ هزار هکتار از اراضی استان آبیاری نوین داریم.

این مسؤول یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب در بخش کشاورزی را کشت گلخانه‌‌ای ذکر کرد و گفت: در حال حاضر در کل استان ۴۴ هکتار از اراضی تحت کشت گلخانه‌ای قرار دارد.

رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه پیش از انقلاب تنها ۲۶۳۰ هکتار سطح باغات استان بود، عنوان کرد: در حال حاضر ۳۸ هزارو ۳۳۱ هکتار سطح باغات استان است و در این حوزه تولید ۲۶۰ هزار تن محصول عملیاتی شده است . تحقق این ظرفیت در حالی است که پیش از انقلاب ۲۲ هزار تن حجم تولیدات باغی استان بود .

تاج الدینی با اشاره به اینکه پیش از انقلاب تولیدات کشاورزی استان بین ۱۰ تا ۵۰ هزار تن متغیر بوده است، بیان کرد: در حال حاضر علیرغم همه مشکلات و خشکسالی ها، تولید محصولات کشاورزی استان به ۷۵۰ تا ۹۵۰ هزار تن رسیده است .

کهگیلویه وبویراحمد جز استان‌های اول در تولید  ماهیان سردآبی است

وی در بخش دیگری از اظهارات خود در خصوص دستاوردهای انقلاب در بخش کشاورزی در استان کهگیلویه و بویراحمد به تولید ماهی و شیلات اشاره کرد و گفت: در حالی که همه داشته‌های ما در استان به ماهی رودخانه‌ای در قبل از انقلاب برمی‌گشت و تولید صنعتی نداشتیم خاطرنشان کرد که در حال حاضر جز استان‌های اول در تولید این محصول با ۱۷ هزار تن تولید در سال هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان از تولید ۱۲ هزار تن گوشت مرغ و تولید نزدیک به چهار هزار تن تخم‌مرغ در استان به صورت سالیانه به عنوان یکی دیگر از دستاوردها اشاره کرد و گفت: در اجرای کانال‌های کشاورزی ۳۷۰ کیلومتر کار شده و در حالی که اکنون ۱۱۵ هزار نفر در بخش کشاورزی اشتغال ایجاد شده این رقم قبل از انقلاب تنها نزدیک به ۱۰ هزار نفر بوده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی