تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 31 ژانویه 2019 - 22:07
کد خبر : 11259

فراهم کردن محیطی شاداب و بانشاط برای تحصیل دانش آموزان در دبیرستان ۹ دی/دایر شدن کتابخانه آنلاین آموزشی وپژوهشی جهت مطالعه علمی دانش آموزان

فراهم کردن محیطی شاداب و بانشاط  برای تحصیل دانش آموزان در دبیرستان ۹ دی/دایر شدن کتابخانه آنلاین آموزشی وپژوهشی جهت مطالعه علمی دانش آموزان

افسانه کمالی در گفتگو با خبرنگار آفتاب دنا در تشریح فعالیتهای علمی و آموزشی دبیرستان ۹دی با اعلام این خبر گفت: این کتابخانه آنلاین آموزشی به دو دستگاه لب تاپ و ۱۳ دستگاه تبلت تجهیز شده و فضای مناسبی را جهت مطالعه علمی دانش آموزان بویژه پایه دوازدم فراهم آورده است

آفتاب دنا : مدیر دبیرستان نمونه دخترانه ۹ دی یاسوج از فراهم کردن محیطی شاداب و بانشاط برای تحصیل دانش آموزان در دبیرستان ۹ دی یاسوج حبرداد.

افسانه کمالی در گفتگو با خبرنگار آفتاب دنا با تبریک فرا رسیدن چهلمین بهار  انقلاب اسلامی و ایام الله دهه پرفروغ فجر  در تشریح فعالیتهای علمی و آموزشی دبیرستان ۹دی گفت: دبیرستان نمونه دخترانه ۹ دی یاسوج در سال ۱۳۹۲ تاسیس شد که با تلاش عوامل اجرایی و دبیران این آموزشگاه فعالیتهای فرهنگی و آموزشی خوبی را در سال تحصیلی جاری برای تعالی و پیشرفت علمی دانش آموزان برنامه ریزی نموده است.

فراهم کردن محیطی شاداب و بانشاط  برای تحصیل دانش آموزان در دبیرستان ۹ دی

مدیر دبیرستان نمونه دخترانه ۹ دی یاسوج تعداد دانش آموزان این دبیرستان را قریب به ۱۵۰ نفر ذکر کرد وگفت: این دانش آموزان در رشته علوم تجربی  در پایه های دهم ،یازدهم و دوازدهم و یک کلاس نیز در رشته علوم انسانی مشغول تحصیل هستند.

کمالی توجه به برنامه های کیفی آموزشی ،علمی، فرهنگی و ورزشی در این دبیرستان را یادآور شد وگفت:  با همکاری  همه عوامل اجرایی ودبیران گرانقدر تلاش کرده ایم محیطی شاداب و بانشاط را برای تحصیل دانش  آموزان در آموزشکاه فراهم نماییم تا دانش آموزان از محیط مدرسه لذت ببرند و انگیزه بیشتری برای یادگیری  داشته باشند.

دایر شدن کتابخانه آنلاین آموزشی وپژوهشی جهت  مطالعه علمی دانش آموزان

مدیر دبیرستان نمونه دخترانه ۹ دی یاسوج،  از دایر شدن کتابخانه آنلاین آموزشی وپژوهشی جهت مطالعه علمی دانش آموزان خبر داد. گفت: این کتابخانه آنلاین آموزشی  به دو دستگاه لب تاپ و ۱۳ دستگاه تبلت تجهیز شده و فضای مناسبی را جهت مطالعه علمی دانش آموزان بویژه پایه دوازدم فراهم آورده است.

وی افزود: در سالن این کتابخانه دانش آموزان به صورت گروهی با استفاده از امکانات و فناوریهای نوین و پروژکتور نصب شده در سالن مطالب آموزشی خود را جهت استفاده عموم به اشتراک می گذارند.

شناسایی استعدادهای دانش آموزان و تشویق وترغیب آنها با همکاری دبیران

مدیردبیرستان نمونه دخترانه ۹ دی یاسوج از اجرای  مدل تعالی و برنامه های ارتقاء کیفیت آموزشی در دبیرستان ۹ دی خبر داد و گفت: شناسایی استعدادهای دانش آموزان و تشویق وترغیب آنها با همکاری دبیران از برنامه های مهم در دست اقدام است .

کمالی، نظم و انضباط کاری و ارتباط مستمر با اولیاء دانش آموزان جهت شناخت بهتر دانش آموزان و استفاده از ظرفیت اولیاء برای کمک به ارتقاء کیفیت آموزشی را از دیگر برنامه های این آموزشگاه عنوان کرد.

ایجاد انگیزه در دانش آموزان برای تلاش بیشتر در زمینه های  علمی و اخلاقی

مدیردبیرستان نمونه دخترانه ۹ دی یاسوج در ادامه ، ایجاد انگیزه در دانش آموزان برای تلاش بیشتر در زمینه های  علمی و اخلاقی را مهم  عنوان کرد و گفت: انگیزه اهداف مشخصی را ترسیم می‌کند که افراد برای رسیدن به آن تلاش می‌کنند  و در حیطه مدرسه ایجاد انگیزه تاثیر مستقیمی روی تلاش دانش آموزان برای رسیدن به اهداف  خود را دارد.

کمالی با اشاره به اینکه  انگیزه روی انتخاب‌هایی که دانش آموزان  دارند تاثیر می‌گذارد خاطرنشان کرد:  انگیزه است که تعیین می‌کند دانش‌ آموز در کلاس هنر ثبت‌نام کند یا فیزیک، بعد از مدرسه مستقیم به خانه برگردد تا حتی سخت‌ترین تکالیف مدرسه‌اش را با علاقه و اشتیاق انجام می‌دهد یا مدام از زیر کارها شانه خالی کند.

وی توجه به علایق و استعدادهای دانش آموزان، تشویق وترغیب مداوم آنان برای کمک به رشد علمی و آموزشی با همکاری اولیاء و معلمان را از برنامه های کلیدی دبیرستان ۹ دی بر شمرد و گفت: با تشویق دانش آموزان و ایجاد انگیزه در آنان عملکرد دانش آموزان بهبود می یابد که منجر به تلاش وپشتکاربرای عملکرد و فعالیت بهتر  خواهد شد.

تدوین میثاق نامه برای تلاش دست جمعی در جهت پیشبرد اهداف تعلیم وتربیت

مدیردبیرستان نمونه دخترانه ۹ دی یاسوج از تدوین و امضاء میثاق نامه با همکاری دانش آموزان ،اولیاء وشورای دبیران برای تلاش دست جمعی در جهت پیشبرد اهداف تعلیم وتربیت خبر داد وگفت: در ابتدای سال تحصیلی این میثاق نامه ها  امضاء شد و همه هم پیمان شدند که برای یک هدف مشترک که همان تلاش برای کیفی سازی آموزشی ، رعایت نظم وانضباط کاری و احترام به همدیگر است  بیش از گذشته تلاش نمایند.

مدارس مؤثرترین نهاد آموزشی در تربیت دینی دانش آموزان

کمالی توجه به تربیت دینی دانش آموزان را یک اصل مهم در آموزش وپرورش دانست وگفت: در این دبیرستان دانش آموزان با مسائل دینی، اخلاقی و احکام توسط مربیان آشنا منی شوند .

وی برپایی نماز  جماعت و محافل انس با قرآن را از دیگر برنامه های دبیرستان ۹ دی ذکر کرد وگفت: مدارس مؤثرترین نهاد آموزشی در تربیت دینی دانش آموزان هستند که در سند تحول بنیادین آموزش وپرورش همه معلمان مربی محسوب می شوند ودر این  بعد نقش بسزایی در تعلیم و تربیت دینی دانش آموزان دارند.

 کمالی  با بیان اینکه این معلم است که شاگرد خوب تربیت می کند خاطرنشان کرد: معلمان باید بتوانند فرهنگ دینی را در بین دانش آموزان نهادینه کنند که این مهم در دبیرستان ۹ دی دنبال می شود.

برگزاری کارگاههای آموزش در راستای توانمندسازی و دانش افزایی

مدیردبیرستان نمونه دخترانه ۹ دی یاسوج در ادامه گفت: در راستای توانمندسازی و دانش افزایی دبیران و عوامل اجرایی کارگاههای آموزشی در سال تحصیلی جاری با حضور اساتید برجسته در این دبیرستان برگزار شد.

کمالی افزود:  جهت بررسی نقاط ضعف وقوت مسائل علمی و آموزشی جلسات مشورتی و هم اندیشی شورای دبیرستان و معلمان نیز به شکل منظم ماهانه برگزار می شود و راهکارها و نقطه نظرات همکاران برای ارتقاء کیفیت آموزشی  در برنامه ریزی ها مد نظر قرار می گیرد.

همکاری و تعامل خوب آموزش وپرورش استان و شهرستان در راستای کمک به کیفی سازی آموزش

کمالی ضمن تقدیر وتشکر از همکاری و تعامل خوب  مجموعه مدیر ،معاونین و کارشناسان  اداره کل آموزش وپرورش استان و شهرستان بویراحمد  با این دبیرستان در راستای کمک به کیفی سازی آموزش و تعمیر وتجهیز آموزشگاه گفت: با همکاری دبیران گرانقدر کلاسهای فوق برنامه و کلاسهای موضوعی مرتبط با فناوریهای نوین بویژه در حوزه زبان انگلیسی نیز برای دانش آموزان در طول سال تحصیلی در دستور کار داریم.

تشکیل جلسات انجمن اولیاء ومربیان به صورت منظم ثمرات خوبی داشته است

مدیردبیرستان نمونه دخترانه ۹ دی یاسوج در بخش دیگری از سخنانش  به انجمن اولیاء  ومربیان آموزشگاه اشاره کرد وگفت: جلسات انجمن اولیاء ومربیان آموزشگاه برای  استفاده از ظرفیت اولیاء دانش آموزان و همفکری و تبادل نظر با آنان به صورت منظم تشکیل می شود و تاکنون ثمرات خوبی نیز داشته است.

کمالی با بیان اینکه بدون مشارکت اولیاء آموزش وپرورش در انجام ماموریتهای ذاتی خود موفق نخواهد بود گفت: تعامل خوب و سازنده با اولیاء گام مهمی در راستای تعالی آموزش وپرورش و شناخت تفاوتهای فردی دانش آموزان برای آموزش مطلوب و کیفی سازی آموزش است.

تجهیز آزمایشگاه دبیرستان ۹دی با همکاری اداره کل آموزش وپرورش استان و شهرستان

مدیردبیرستان نمونه دخترانه ۹ دی یاسوج از تجهیز آزمایشگاه این دبیرستان با همکاری اداره کل آموزش وپرورش استان و شهرستان بویراحمد خبر داد وگفت:  مدیرکل محترم آموزش وپرورش استان و مجموعه معاونین تلاشهای وافری در زمینه نظارت بر مسائل آموزشی و تربیتی در سطح مدارس دارند که خوشبختانه در بازدید هایی که تاکنون از این دبیرستان داشته اند رضایت بخش بوده است که لازم می دانم از حمایتها و پیگیریهای این بزرگواران در سطح استان وشهرستان صمیمانه تقدیر وتشکر نمایم.

برگزاری المپیاد ورزشی دورن مدرسه ای با حضور مسئولان آموزش وپرورش استانی و شهرستانی

کمالی در ادامه به مقوله مهم ورزش اشاره کرد وگفت: توجه به ورزش و نشاط دانش آموزان  از اولویتهای این دبیرستان است که در سال جاری المپیاد ورزشی دورن مدرسه ای با حضور مسئولان آموزش وپرورش استان و شهرستان و حضور پرشور دانش آموزان در محوطه این دبیرستان برگزار شد.

وی از تشکیل دپارتمان دبیران دبیرستان با حضور مدیر و معاون آموزشی با حضور اساتید در رشته آموزشی مورد تدریس خبر داد وگفت: در این طرح دبیران از نگرشی مثبت نسبت به تاثیر و تشکیل دپارتمان آموزشی بر روند آموزش کلیه دورس و ارائه راهبردهایی به منظور افزایش دسترسی به آموزش با کیفیت بهتر به صورت ماهانه انجام می گیرد.

باید در مدارس روح خلاقیت ، خودباوری و تقویت باورهای دینی در بین دانش آموزان گسترش پیدا کند

مدیردبیرستان نمونه دخترانه ۹ دی یاسوج در بخش دیگری از سخنانش گفت: دانش‌آموزان به عنوان آینده سازان جامعه ، ‌افرادی حساس با ویژگی‌های منحصر به فردی هستند که قسمت عمده شخصیت آنها ، در همین دوران نوجوانی و در کانون همین کلاس‌ها و در مدارس شکل می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه ،توجه به ویژگی‌های منحصر به فرد و نیر خصوصیات عمومی دانش‌آموزان و ایجاد بستری مناسب برای آموزش آنها می‌تواند گره بسیاری از مشکلات را باز کند خاطرنشان کرد:  مدارس باید جای امنی برای فراگیران باشد به گونه‌ای که دانش‌آموز در آنجا احساس راحتی و آرامش کنند.

کمالی نظارت وارزیابی مستمر معلمان بر فعالیت دانش آموزان و ثبت نمرات مستمری به صورت هفتگی را از برنامه های مهم آموزشی دبیرستان عنوان کرد وگفت: باید در مدارس به سمتی حرکت کنیم که روح خلاقیت ، خودباوری و تقویت باورهای دینی در بین دانش آموزان  پرورش و گسترش پیدا کند و حتی جلسات امتحان در مدارس  نباید صورت باز خواست ، اضطراب آور و تنش‌زا برای دانش آموزان باشد.

 

رمز پویایی ، توسعه وپیشرفت جامعه در گرو توجه به دانش آموزان است

مدیردبیرستان نمونه دخترانه ۹ دی یاسوج توجه به مقوله مهم آموزش را یادآور شد وگفت: روند جامعه پذیر ساختن و اجتماعی کردن دانش آموزان ،آشنایی دانش آموزان با هنجارهای اجتماعی ،قواعد ریز رفتاری ، الگو ها و نهایتا برخورداری از یک سبک زندگی سالم  را رسالتی مهم در آموزش وپرورش دانست  که باید دانش آموزان در محیط مدرسه با کمک معلمان به خوبی هنجارهای اجتماعی را یاد بگیرند و برای خوب زیستن در جامعه به کار بندند.

افسانه کمالی در پایان رمز پویایی ، توسعه وپیشرفت جامعه را در توجه به دانش آموزان به عنوان آینده سازان و مدیران فردای جامعه دانست و گفت:  همه عوامل اجرایی و دبیران محترم دبیرستان ۹دی برای آموزش مطلوب دانش آموزان  در زمینه های علمی ،فرهنگی و اجتماعی از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهند کرد .

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی