تاریخ انتشار : یکشنبه 27 ژانویه 2019 - 19:48
کد خبر : 11218

بهبود فضای کسب و کار در کهگیلویه وبویراحمد

بهبود فضای کسب و کار در کهگیلویه وبویراحمد

آفتاب دنا : کسب عنوان بهترین محیط کسب و کار از سوی استان در کشور از پاییز ۹۶تاپاییز ۹۷ حکایت از بهبود فضای اقتصادی استان دارد که با تحلیل بسترهای رسیدن به این رتبه، می توان به ادامه این مسیر امیدوار بود. حضور یک استاندار اقتصادی مقتدر را می توان یکی از مهمترین عوامل این موفقیت دانست.

آفتاب دنا : طی روزهای اخیر در میان همه خبرهایی خوب و بد، خبری امیدبخش منتشر شد که رسانه ها خیلی راحت از کنار آن گذشتند. کسب عنوان بهترین محیط کسب و کار از سوی استان در کشور از پاییز ۹۶تاپاییز ۹۷ حکایت از بهبود فضای اقتصادی استان دارد که با تحلیل بسترهای رسیدن به این رتبه، می توان به ادامه این مسیر امیدوار بود. حضور یک استاندار اقتصادی مقتدر را می توان یکی از مهمترین عوامل این موفقیت دانست.

در حالی که قبل از این بانکها با ایجاد دولتی پنهان از تصمیمات اقتصادی استان سرپیچی می کردند و منافع خود را بر مصالح استان ترجیح می دادند، اما پس از حضور استاد اقتصاد دانشگاه تربیت مدرس، مقاومت آنها شکست و راهی جز همراهی نیافتند. البته این مهم در پی توپ و تشرهای استاندار و عزل تعدادی از مدیران بانکی صورت گرفت تا بانکها خیلی زود بفهمند این تو بمیری از آن تو بمیریها نیست. فعال شدن پنجره واحد خدمات سرمایه‌گذاری و رسیدگی سریع به مشکلات سرمایه‌گذاران، تزریق تسهیلات رونق، فعال شدن کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با بیش از ۴۵ جلسه و ۳۱۶ مصوبه، پرداخت تسهیلات اشتغالزای روستایی و عشایری، حل مشکلات طرحهای بزرگ اقتصادی مانند کارخانجات سیمان مارگون و یاسوج و آجر دهشت، بازدید میدانی از واحد های تولیدی و بررسی مشکلات آنها و ایجاد روحیه امید در فعالان اقتصادی از دیگر نسخهایی بود که احمدی در این یکسال برای اقتصاد استان پیچید و منجر به بهبود فضای کسب و کار استان شد.
البته در کنار همه آنها هماهنگ نمودن سایر دستگاههای اجرایی و خدمات رسان با دستگاه اقتصادی استان توسط استاندار محترم استان در جهت حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری نیز در بهبود فضای کسب و کار بسیار تاثیر گذار بوده است. به میدان آوردن دستگاههایی همچون امور مالیاتی، تامین اجتماعی، شرکت های آب و برق و گاز و غیره در کنار دستگاههای متولی اقتصاد، تولید و سرمایه گذاری به عنوان یک اقدام جدید، موثر واقع شد و براین نکته نیز تاکید کرد که رشد اقتصادی استان در سایه حمایتها و تلاشهای همه نهادها و دستگاهها محقق می شود.
اما در پایان ذکر این نکته حائز اهمیت است که آنچه در این یکسال برای بهبود فضای کسب و کار در استان شکل گرفت می تواند در اثر متغیرهای محیطی داخلی و خارجی در یک شب تغییر یابد و همه آنچه کاشته شد را بر باد دهد.و لذا داشت این کاشت تا زمان برداشت ضرورت دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی