تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 24 ژانویه 2019 - 0:35
کد خبر : 11192

بزرگترین رویداد فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد در شهر یاسوج گشایش یافت/ نمایشگاه کتاب و رسانه ها سوم تا هشتم بهمن پذیرای حضور بانشاط مردم

بزرگترین رویداد فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد در شهر یاسوج گشایش یافت/ نمایشگاه کتاب و رسانه ها سوم تا هشتم بهمن پذیرای حضور بانشاط مردم

آفتاب دنا : هجدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری های استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور مسئولان کشوری و استانی در یاسوج مرکز استان افتتاح شد.

آفتاب دنا : هجدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری های استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور مسئولان کشوری و استانی در یاسوج مرکز استان افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا ، رضا دهبانی پور”، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در این آیین که با حضور استاندار، برخی از مسئولان، ناشران و اصحاب رسانه و مطبوعات برگزار شد، با دعوت از عموم مردم برای حضور در این نمایشگاه گفت: نمایشگاه امسال در ۱۵۰غرفه و با حضور ۲۳۵ ناشر از سراسر کشور برپا شده است .

وی با بیان اینکه امسال ۱۱ غرفه برای مطبوعات درنظر گرفته شده که یکی از این غرفه ها مربوط به خانه مطبوعات است، اظهارکرد: تلاش شد که همه رسانه های استان در این مکان حضور داشته باشند .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: از ابتدای انتشار فراخوان تا پایان مهلت ثبت نام ناشرین، ۵٢۵ ناشر از سراسر کشور ثبت نام کردند که در مجموع از بین این تعداد، ١۴۵ ناشر برای حضور در نمایشگاه انتخاب شدند .

دهبانی پور با اشاره به اینکه تاکنون سه انتشاراتی از این استان برای حضور در نمایشگاه کتاب ثبت نام کرده اند، تصریح کرد: کتاب های این نمایشگاه در همه زمینه ها از جمله عمومی، فرهنگی، مذهبی، دینی، سیاسی، تاریخی، علوم پایه، کامپیوتر، فنی، کودک و نوجوان و … هستند . کتاب های این نمایشگاه ها برای همه ذائقه ها در نظر گرفته شده است .

وی ادامه داد: امسال ١٠ غرفه برای رسانه های دیجیتال درنظر گرفته شده و سال گذشته نیز همین تعداد غرفه درنظر گرفته شده بود .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: با توجه به نشست هایی که در تهران برگزار شد، تصمیم گرفته شد برای نخستین بار نمایشگاه مطبوعات را در ذیل نمایشگاه کتاب استان داشته باشیم .

دهبانی پور با اشاره به اینکه این کار خواست جامعه مطبوعاتی استان بود، بیان کرد: باتوجه به اینکه مطبوعات استان از لحاظ تنوع و تکثر پیشرفت چشم گیری داشتند، می طلبید که یک جشنواره ای داشته و خود را در این مکان نشان دهند .

وی با بیان اینکه امسال دومین سال برگزاری نمایشگاه دیجیتال است، تاکید کرد: این موضوع به دلیل احساس نیاز مردم به ویژه نسل کودک و نوجوان و حتی جوانان به نرم افزارهای درسی، آموزشی، بازی های رایانه ای و سایر سی دی ها و انیمیشن ها در دستور کار قرار گرفت تا آنها بتوانند به راحتی و با تخفیف خوب نیازهای خود را انتخاب کنند .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ١٠ غرفه برای رسانه های دیجیتال درنظر گرفته شده و سال گذشته نیز همین تعداد غرفه درنظر گرفته شد.

دهبانی پور از این نمایشگاه به عنوان فرصتی برای اهل فرهنگ و دوستداران کتاب نام برد و افزود: کتاب‌های ارائه‌شده در نمایشگاه با تخفیف ۳۰ درصدی ارائه می‌شود .

وی اظهارکرد: این نمایشگاه از سوم تا هشتم بهمن صبح‌ها از ساعت ٩ تا ١٢ و عصرها از ساعت ۱۵ و ۳۰ تا ٢٠ در مصلای امام خمینی(ره) برای بازدید علاقه مندان به فرهنگ مکتوب و مطالعه گشوده است .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با ابراز امیدواری نسبت به اینکه در این یک هفته شاهد استقبال چشمگیر مردم استان از نمایشگاه کتاب باشند، اضافه کرد: در این نمایشگاه تلاش شده است تا از همه ظرفیت‌ها برای معرفی استان استفاده شود.

کهگیلویه و بویراحمد پیشتاز در برگزاری نمایشگاه کتاب در سراسر ایران است

رئیس موسسه نمایشگاه‌های ایران در آیین افتتاح نمایشگاه بزرگ کتاب و نمایشگاه‌های رسانه دیجیتال و خبرگزاری‌ها و مطبوعات با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد پیشتاز در برگزاری نمایشگاه کتاب در سراسر ایران است، افزود: در حال حاضر استان‌های بوشهر، قزوین و سیستان و بلوچستان در تدارک برگزاری نمایشگاه کتاب هستند .

قادر آشنا بیان کرد: ناشرین برجسته کشوری سه برابر ظرفیت برای شرکت در نمایشگاه کتاب استان کهگیلویه و بویراحمد ثبت‌نام کردند اما به دلیل محدودیت‌ها ناچار به گزینش ناشرین بودیم‌ .

رئیس موسسه نمایشگاه‌های ایران خاطرنشان کرد: ۲۱ نمایشگاه کتاب در سراسر استان‌های کشور برگزار کردیم و در ایام پایانی سال ۷ نمایشگاه دیگر برگزار می‌شود .

آشنا با گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب به کتاب دغدغه‌ها و نگرانی‌های حضرت امام اشاره و تصریح کرد: در این کتاب که توسط موسسه حفظ و نشر آثار حضرت امام(ره) چاپ شده اسلام، حفظ نظام جمهوری اسلامی و مردم سه دغدغه حضرت امام است که در ابن کتاب آمده است .

وی ادامه داد: امام در این کتاب نگرانی خود را از اینکه اسلام توسط علما، فضلا، مدیران، اندیشمندان، نخبگان سیاسی و…..به خطر بیفتد را بیان کردند، ایشان حتی نگران تشریفاتی شدن حوزه علمیه بودند و بسیاری دیگر از نگرانی‌های امام در این کتاب است که امروزه همه این نگرانی‌های حضرت امام در زندگی ما قابل مشاهده است .

رئیس موسسه نمایشگاه‌های ایران اضافه کرد: برای عبور از این وضعیت کنونی باید فرمایشات امام خمینی(ره) و رهبری را سرلوحه قرار دهیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی