تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 22 می 2014 - 23:31
کد خبر : 1095

مدیرکل ارشاد از شعار تا عمل

مدیرکل ارشاد از شعار تا عمل

ایشان از ابتدای ورودشان با تغییر کارشناس مطبوعات به ساماندهی خبرنگاران ،تشکیل خانه مطبوعات وجلسات متعدد با خبرنگاران دغدغه های بسیاری داشت تا کمکی به حل مشکلات اصحاب رسانه کند اما متاسفانه در این زمینه هم نتوانست کارنامه موفقی از خویش بر جای بگذارد.که با نظرخواهی از اصحاب رسانه بهتر می شود در این رابطه قضاوت کرد.

 

نسیم دنا – میل به دانستن وآگاهی در دنیای امروز لحظه ای شده است ونقش رسانه ها ومطبوعات در عصر امروز به عنوان رکن چهارم دموکراسی بر کسی پوشیده نیست، به بیانی دیگر جنگ در دنیای امروز جنگ رسانه هاست که وجود صدها شبکه در دنیا که برای مقاصد خاص دولهای مختلف کار می کنندگویای این مدعاست.با نگاهی اجمالی به رشد کمی وکیفی رسانه ها در کشور عزیزمان ایران وبه تبع آن دراستان کهگیلویه وبویراحمد مشاهده می کنیم که درزمینه روشنگری واطلاع رسانی نقش آفرینی خوبی دارند هرچند که از نظر کیفی تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله دارند اما در حد توان خویش به رسالت خطیر ی که بر عهده دارند عمل نموده اند..

DSCN3173

با رشد شتابان ارتباطات واطلاعات در دنیا رسانه ها نیز در کهگیلویه وبویراحمد هم در فضای مجازی وهم مکتوب رشد قابل قبولی داشته اند وخبرنگاران این رسانه ها با حداقل امکانات بستر مناسبی رابرای رشد وتعالی فرهنگی در استان رقم زده اند به طوری که دکتر صابری استاندار سابق استان نقش رسانه را در توسعه این دیار بی بدیل می دانست وهمیشه ازنقدها ودیدگاه رسانه ها به خوبی برای حل مشکلا ت مردم بهره می جست.

متاسفانه خبرنگاران در استان کهگیلویه وبویراحمد مورد بی مهری مسئولان قرار گرفته اند وبا توجه به رسالت خطیری که دارند مشکلات ومنافع عامه مردم واستان را بر همه چیز ترجیح می دهند چرا که پیوند رسانه با قدرت وثروت را بسی خطرناک می دانند وهمیشه جوری عمل می کنند که وامدار قدرت نشوند تا به پل ارتباطی خود ونقادی عملکرد مسئولان به خوبی عمل کنند هرچند که اخلاق رسانه ای برخی مدیران قابل تامل است.

کاهش شدید یارانه نشریات بالاخص در دوسال اخیر علی رغم گران شدن هزینه کاغذ وچاپ نشریات و توزیع ناعادلانه آگهی ها موجب نگرانی جدی رسانه های مکتوب در استان شده است که باعث تعطیلی اکثر نشریات وچاپ نامنظم آنها شده است. از عجایب مطبوعات در استان ما اینکه علی رغم شیب صعودی قیمت ها در سالیان گذشته حق الدرج آگهی وگزارشات در استان ما شیبی اکیدا نزولی داشته است وادارات نیز در  پرداخت همین اندک طلبات نیز کوتاهی می کنند و اداره ارشاد هم در این خصوص تماشاگرخوبی است.

جدا از بحث یارانه وآگهی ها تعامل بسیار ضعیف مدیریت ارشاد با اهالی رسانه بالاخص خانه مطبوعات که بعد از یک وقفه طولانی بارقه ای از امید را برای حل مشکلات صنفی خبرنگاران بوجود آورده بود باعث شد تا دیگر خبرنگاران امیدی به این خانه هم نداشته باشند. وعده ۳۰میلیون تومانی معاون مطبوعاتی وزارت وارشاد به خانه مطبوعات وحمایت بی دریغ مدیرکل محترم همه در حد شعار وحرف بود . با همه احترامی که برای آقای کمالوندی قائلم اما باید بگویم که عملکرد ایشان در حوزه رسانه ها ومطبوعات عملکرد قابل قبولی نیست واقدامات ایشان برای یک بیلان کاری در این حوزه بود.

ایشان از ابتدای ورودشان با تغییر کارشناس مطبوعات به ساماندهی خبرنگاران ،تشکیل خانه مطبوعات وجلسات متعدد با خبرنگاران دغدغه های بسیاری داشت تا کمکی به حل مشکلات اصحاب رسانه کند اما متاسفانه در این زمینه هم نتوانست کارنامه موفقی از خویش بر جای بگذارد.که با نظرخواهی از اصحاب رسانه بهتر می شود در این رابطه قضاوت کرد.

مشکلات بیمه ای ورفاهی ومطالبات معوقه رسانه ها امروز از دغدغه های جدی اصحاب رسانه دراین استان است که هیچ اقدام وعزمی برای حل آنها صورت نمی گیرد.

کارتهای خبرنگاری که برای ساماندهی خبرنگاران صادر کرده بودند با جمع آوری آنها در سال گذشته و با دریافت هزینه ای از خبرنگاران مجددا آنها را به چاپ رساندند وزمانی آنها را تحویل دادند که کمتر از ۶ماه اعتبار داشتند ونگارنده با انتقاد از این وضعیت  کارت خویش را دریافت نکردم صرف نظر از اینکه داشتن این کارت چه نفعی برای اصحاب رسانه داشت.

 دراداره کل ارشاد اسلامی استان کهگیلویه وبویراحمد برای همه حوزه ها اعتبار وبودجه هست وموقعی به مطبوعات می رسد به ته دیگ می خورد .

حال  مدیر کل محترم ارشاد در جلسه ای با حضور  اعضای خانه مطبوعات یکی از اقدامات خویش را که موفق به انجام آن نشده است برگزاری جشنواره مطبوعات بیان کرده است که قطعا این اقدام ایشان نیز مثل بقیه موارد خواهد بود ودر حد یک بیلان کاری خواهد ماند. حال باید پرسید همه مشکلات خبرنگاران که وعده داده بودید حل شده است که این یکی فقط مانده است.

در سال جاری که به نام اقتصاد وفرهنگ نام گرفته وباید باعزم ملی ومدیریت جهادی در راستای تعالی فرهنگی حرکت کرد متاسفانه اداره کل ارشاد اسلامی که  از دستگاهای مهم فرهنگی در استان است هنوز مدیر کل محترم هیچ برنامه ای در زمینه فرهنگ اعلام نکرده است گویا قرار نیست درحوزه فرهنگ اتفاقی بیفتد.

یک روز در جلسه ای در استانداری که برای حل مشکلات خبرنگاران تشکیل شده بود یکی از حاضرین گفت هر قشری یک متولی دارد ومتولی رسانه ها هم باید اداره ای یا ارگانی باشد که به مسائل ومشکلات آنها توجه کند با خودم گفتم دیگه همه می دانند که خبرنگاران چه وضعی دارند.چرا مدیرکل ارشاد ارتباط وتعامل خوبی با اصحاب رسانه ندارد مگه ما یک خانواده نیستیم مگه همه در راستای تقویت فرهنگ گام بر نمی داریم اینجاست که باید گفت خبرنگاران و رسانه ها که رکن مهم فرهنگسازی در جامعه هستند در اینجا مظلوم واقع شده اند. خبرنگاران ما با استانهای کردستان وکرمانشاه ودیگر استانها چه تفاوتی دارند که آنجا مسئولان آنگونه که شایسه است به حل مشکلات آنها همت گمارده اند.

باید بگویم که خبرنگاران این استان در همه شهرستانها ومناطق با عشق وعلاقه وبا کمترین امکانات برای تعالی ورشد فرهنگی این دیار گام بر می دارند ومشکلات روز مره که در سرما وگرما با آنها دست پنجه نرم می کنند هرگز آنها را از رسالت خطیر خویش غافل نمی کند و مشکلات ونارسایی های  مردم را به خوبی به گوش مسئولان می رسانند واز اینکه در کم کردن آلام ودردهای مردم نقش ایفا می کنند لذت می برند.

 امیدوارم مدیرکل محترم ارشاد که اشراف کاملی بر مسائل ومشکلات خبرنگاران دارد با حمایت استاندار محترم که اقدام به تشکیل کارگروهی برای برطرف کردن دغدغه های خبرنگاران با محوریت خانه مطبوعات نموده است در این زمینه گام عملی بردارد وزمینه تقویت مطبوعات ورسانه ها رادر همه جای استان  فراهم نماید و نکته آخر اینکه ایشان در فضایی صمیمی با حضور اصحاب رسانه عملکرد خویش رادر زمینه حوزه رسانه ومطبوعات ارائه دهد واز کارنامه خود دفاع کند تا اگر قصوری در یادداشت این حقیر بود شفاف سازی شود. امیدوارم که همه بکوشیم به تعبیر امام راحلمان در سرزمین اعمال ورفتارمان هیچ بذری جز رضایت پروردگار نباشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی