تاریخ انتشار : سه‌شنبه 8 ژانویه 2019 - 18:40
کد خبر : 10946

امید به آینده در دانشگاه فنی وحرفه ای نسبت به سایر دانشگاهها بیشتر است/ اعتقاد خاص وزارت علوم به آموزشهای مهارتی در دانشگاه فنی وحرفه ای

امید به آینده در دانشگاه فنی وحرفه ای نسبت به سایر دانشگاهها بیشتر است/ اعتقاد خاص وزارت  علوم به آموزشهای مهارتی در دانشگاه فنی وحرفه ای

دکتر ابراهیم صالحی عمران ، هدف از سفر به استانها را آشنایی بیشتر با مشکلات و ظرفیتهای آموزشکده های استانی بر شمرد و گفت: آشنایی با پتانسیلها و تنگناهای استانی ما را در تصمیم گیری بهتر برای حل مشکلات یاری می کند.

آفتاب دنا : رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت: امید به آینده در دانشگاه فنی وحرفه ای نسبت به سایر دانشگاهها بیشتر است که باید با تجهیز کارگاهها و آموزشهای مهارتی بروز این امید آفرینی را تقویت کنیم.

به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا ، دکتر ابراهیم صالحی عمران در دیدار اساتید و کارکنان دانشگاه فنی وحرفه ای استان کهگیلویه وبویراحمد  گفت:  دانشگاه فنی وحرفه ای به عنوان یک دانشگاه کار آفرین ومهارت محور با ۱۸۰ دانشکده و آموزشکده و بیش از ۲۰۰ هزار دانشجو در ۱۱۱ شهر کشور حال فعالیت هستند.

وی گفت: در حال حاضر دانشگاه فنی و حرفه‌ای تنها دانشگاه کشور است که مجوز توسعه رشته و فضای آموزشی را دارد، زیرا این دانشگاه یک مرجع تقاضا محور و کارآفرین بوده و آموزش‌های مهارتی یکی از آموزش‌هایی است که با صنعت، کشاورزی، خدمات و اشتغال و تولید رابطه تنگاتنگ دارد.

صالحی عمران افزود: اصلاحات برنامه درسی و توانمندسازی مربیان و اساتید دانشگاه فنی وحرفه ای در دستور کار دانشگاه قرار گرفته است

کمیته‌ای برای بررسی صلاحیت اساتید مشغول در آموزشکده‌ها تشکیل شده است

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه هم اینک بیش از ۹۰۰ کادر آموزشی در مجموعه دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای کشور فعالیت می‌کنند، افزود: امسال کمیته‌ای برای بررسی صلاحیت اساتید مشغول در این آموزشکده‌ها تشکیل شده است.

صالحی عمران  با اشاره به اینکه برنامه‌های خوبی برای تجهیز کارگاه‌ها و رفا دانشجویان داریم افزود: هم اکنون بودجه این دانشگاه ۸۵۰ میلیارد ریال است که برای تحقق برنامه‌ها به ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است وهم اکنون رایزنی برای تخصیص بودجه بیشتردر مجلس ادامه دارد.

کارگاههای فنی و آزمایشگاهی دانشگاه فنی وحرفه ای کهگیلویه وبویراحمد تجهیز می‌شود

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به اینکه کهگیلویه وبویراحمد دارای دو دانشکده ویژه پسران و دختران با فضای بسیار مطلوب است ادامه داد: دانشکده‌های استان کمبود تجهیرات دارند که با تخصیص منابع مالی و کمک استاندارمحترم استان کهگیلویه وبویراحمد کارگاههای فنی وآزمایشگاهی ونیروی انسانی آن تجهیز می‌شود.

صالحی عمرانی گفت: در دانشگاه فنی وحرفه ای مسیر طی شدن به استاندارها  وشرایط مطلوب را  با  کار کارشناسی  واحصاء نقاط قوت وضعف  دنیال می کنیم و در تعامل با  وزارت علوم و کمیسون آموزش وتحقیقات مجلس در پی حل مشکلات زیرساختی برای شتاب بخشیدن به آموزشهای مهارتی در راستای تربیت نیروی انسانی ماهر در دانشگاه هستیم.

پرهیز از اختلافات و کمک کردن به هم  برای توسعه استان  و خدمت به دانشجویان

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور هدف از سفر به استانها را آشنایی بیشتر با مشکلات و ظرفیتهای آموزشکده های استانی بر شمرد و گفت: آشنایی با پتانسیلها و تنگناهای استانی ما را در تصمیم گیری بهتر برای حل مشکلات یاری می کند.

صالحی عمران  پرهیز از اختلافات در دانشگاه و کمک کردن به هم  را در  نقش آفرینی دانشگاه برای توسعه استان  و خدمت به دانشجویان  مهم دانست و گفت:  اختلافات درون گروهی در این استان زیاد است ،اختلافات را کنار بگذارید و خیلی روی تب اختلافات نکوبید و به همدیگر کمک کنید.

وی با بیان اینکه اسیر هیچ قدرت و نگرش خاصی نیستم گفت: در شرایطی که دولت و وزارت علوم نگرش بسیار خوبی به دانشگاه فنی وحرفه ای دارد همه باید تلاش کنیم در راستای تربیت نیروهای ماهر و آموزش دیده برای چرخه تولید و اقتصاد بیش از پیش تلاش کنیم

اعتقاد خاص وزارت  علوم به آموزشهای مهارتی در دانشگاه فنی وحرفه ای

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور از اعتقاد خاص وزارت  علوم به آموزشهای مهارتی در دانشگاه فنی وحرفه ای خبر داد وگفت: در مدت اخیر سه بار وزیر محترم علوم به دانشگاه فنی وحرفه ای آمده و در همین ایام مجوز ۵ دانشکده دختران برای اخذ شده است.

صالحی عمران  با بیان اینکه آموزشکده ها را برای اعتبار بخشیدن به مناطق استانی کردیم تا هم افزایی و همفکری  برای خدمت بهتر به دانشجویان انجام شود گفت، بودجه هر دانشکده ای جداگانه نوشته میشو د . سرفصل ها مشخص است و هیچ دانشکده ای در استان نمی تواند از بودجه دیگر دانشکده دیگر استفاده نماید.

در دوره مدیریت دکتر صالحی عمران شاهد تغییر وتحولات خوب برای تمرکز زدایی و استفاده بهینه از امکانات برای  ارائه خدمت بهتر به دانشجویان هستیم

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کهگیلویه وبویراحمد نیز در این جلسه با تقدیر و تشکر از حضور دکتر صالحی عمران در استان گفت: برای اولین باردر طول ۲۰ سال اخیر مقام عالی دانشگاه فنی وحرفه ای با هدف احصاء ظرفیتها و مشکلات به استان سفر می کند که اقدامی قابل تحسین و مایه دلگرمی برای اساتید ودانشجویان است.

رحیم امین‌زاده  گفت: در دوره مدیریت دکتر صالحی عمران در دانشگاه فنی وحرفه ای شاهد تغییر وتحولات خوب برای تمرکز زدایی و استفاده بهینه از امکانات و تجهیز کارگاهها و خوابگاههای دانشجویی برای  ارائه خدمت بهتر به دانشجویان هستیم .

وی با بیان اینکه امسال آموزشکده‌های فنی وحرفه‌ای دختران و پسران در استان  به عنوان دانشگاه فنی حرفه‌ای استان ارتقاء یافته است گفت: هم اکنون ۲ هزار دانشجو در ۱۲ رشته  کاردانی پیوسته و ۵ رشته کارشناسی ناپیوسته درحال تحصیل هستند.

وی مستهلک و قدیمی بودن تجهیزات کارگاهی را مهمترین مشکل آموزشکده های فنی وحرفه ای دختران و پسران استان عنوان کرد و خواستار بروز کردن این تجهیزات برای آموزش مهارتی دانشجویان شد.

در این دیدار نماینده یکی از دانشجویان  مطالبات جامعه دانشجویی را به استحضار رئیس دانشگاه فنی وحرفه ای کشور رساند و خواستار توجه بیشتر به  سیسم ناد و مسائل  فرهنگی و رفاهی دانشجویان شد.

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در این سفر از کارگاه ها، آزمایشگاه‌ها و سایت‌های رایانه‌ای آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای پسران و دختران شهریاسوج بازدید کرد و در جریان امکانات و تجهیزات این مراکز قرار گرفت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی