تاریخ انتشار : دوشنبه 7 ژانویه 2019 - 20:29
کد خبر : 10933

دانشگاه فنی وحرفه ای به لحاظ آموزش های مهارتی تقویت شود تا با آموزش های کاربردی نیازهای جامعه را پاسخ دهد

دانشگاه فنی وحرفه ای به لحاظ آموزش های مهارتی تقویت شود تا با آموزش های کاربردی نیازهای جامعه را پاسخ  دهد

به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا ، علی محمد احمدی در دیدار دکتر صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور با بیان اینکه مدرک گرایی جز انباشته شدن مدارک چیز دیگری در بر نخواهد داشت گفت: دانشگاه فنی وحرفه ای یک دانشگاه مهارتی است و باید تلاش کند در سطوح و علوم مختلف با نگاه فنی و کاربردی به نیازهای جامعه پاسخ دهد.

آفتاب دنا : استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: نگاه ما به دانشگاه فنی و حرفه ای نگاه عملگرایانه است و دنبال این هستیم که دانشگاه ها به لحاظ آموزش های مهارتی تقویت شوند تا در بخش ها، حوزه ها و علوم مختلف با آموزش های کاربردی نیازهای جامعه را پاسخ  دهند.

به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا ، علی محمد احمدی در دیدار رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور با بیان اینکه مدرک گرایی جز انباشته شدن مدارک چیز دیگری در بر نخواهد داشت گفت: دانشگاه  فنی وحرفه ای یک دانشگاه مهارتی است و باید تلاش کند در سطوح و علوم مختلف با نگاه فنی و کاربردی به نیازهای جامعه پاسخ دهد.

وی افزود: دانشگاه فنی وحرفه ای  برای اینکه خلاء تکنیکی، مهارتی و فنی بین صنعت و بازار تولید، اشتغال و رونق کسب و کار را فراهم کند باید بروز باشد و از تجهیزات، کارگاه ها و آزمایشگاه های مجهز برخوردار شود.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد با تاکید به اینکه، دانشگاه فنی و حرفه ای با مهارت آموزی هدفمند و ماموریت گرا بودن هر جا قدمی بر می دارد باید کاربردی باشد، تصریح کرد: هر جا در ایجاد تحولات کاربردی کردن آموزش ها گامی برداشته شود از آن حمایت می کنم.

وی  ابراز داشت: این استان به لحاط کشاورزی، گردشگری و صنعت دارای ظرفیت بالایی است در حالی که بیش از ۲۰ درصد نفت کشور را دارد به لحاظ تولید محصولات باغی حرف برای گفتن دارد و دارای نواحی و شهرک های مختلف صنعتی در همه نقاط می باشد، نیازمند نیروی مهار، آموزش دیده، تخصصی و فنی است.

احمدی از آمادگی استانداری کهگیلویه وبویراحمد برای انعقاد تفاهم نامه  در جهت از حمایت از دانشکده های فنی وحرفه ای استان خبرداد وگفت: در بودجه سال ۹۸ از محل اعتبارات استانی  جهت بروز کردن تجهیزات و توسعه رشته های فنی وحرفه ای کمک خواهیم کرد.

تربیت نیروی انسانی ماهر  نقش مهمی در فرآیند توسعه دارد

رئیس دانشگاه فنی وحرفه ای کشور  نیز در این دیدار گفت: برای بروز کردن دانشگاه به لحاظ تجهیزات و جلوگیری از موازی کاری ها در دانشگاه وهمچنین یکسان سازی، کارهای خوبی در این دانشگاه صورت گرفته و در این خصوص تفاهم نامه هایی هم در استان ها با استانداری ها منعقد شده است.

ابراهیم صالحی عمران با بیان اینکه استان کهگیلویه وبویراحمد پتانسیلها و ظرفیتهای خوبی برای توسعه در بخشهای مختلف دارد گفت: تربیت نیروی انسانی ماهر  نقش مهمی در فرآیند توسعه دارد که در دانشگاه فنی وحرفه ای به دنبال آموزش  مهارتهای کاربردی به دانشجویان هستیم.

وی  خاطرنشان کرد: برای تقویت مهارت آموزی اقدام به ادغام آزمایشگاه ها و کارگاه ها در سطح دانشگاه های فنی و حرفه ای کرده ایم.

انعقاد تفاهم نامه با استانداری جهت حمایت از توسعه و تجهیز کارگاهها و آزمایشگاهی دانشگاه فنی وحرفه ای

رئیس دانشگاه فنی وحرفه ای استان کهگیلویه وبویراحمد نیز در این دیدار ضمن تشکر از حمایتهای استاندار گفت: در این دانشگاه قریب به ۲هزار دانشجو در ۱۲ رشته کاردانی پیوسته و ۵ رشته کارشناسی ناپیوسته  در دو دانشکده پسران ودختران مشغول تحصیل هستند.

رحیم امین زاده با بیان اینکه  دانشگاه فنی وحرفه ای  دانشگاهی مهارت محور است گفت: تجهیزات کارگاهها و آزمایشگاههای این دانشگاه مستهلک و قدیمی است که با توجه به اهمیت آموزشهای مهارتی نیازمند همکاری بیشتر مسئولان کشوری و استانی جهت بروز کردن این تجهیزات هستیم.

وی گفت: دانشگاه های فنی وحرفه ای در استانها مورد حمایت استانداران هستند و از منابع استانی نیز جهت توسعه وتجهیز کمکهای قابل توجهی دارند که  انتظار می رود با انعقاد تفاهم نامه بین دانشگاه فنی وحرفه ای و استانداری کهگیلویه وبویراحمد زمینه برای بروز رسانی تجهیزات کارگاهی و توسعه این دانشگاه بیش از پیش فراهم شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی